Plan pracy wychowawczo – dydaktyczno – opiekuńczej w grupie dzieci 3 – 4 letnich
W świątecznym nastroju
Metody
Cele kształcenia
Cele operacyjne
Podstawa programowa
1. Rozmowa na temat tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia
2. Słuchanie wiersza M. Woźnej „Choinka”
3. Praca plastyczna „Moja bombka”
4. Wykonanie Mikołaja z serwetki
5. Zabawa muzyczna „Pieczemy pierniczki”
6. Praca plastyczna „Bałwanek”
7. Piosenka „Mikołaj”
8. Słuchanie i śpiewanie kolęd i pastorałek
9. Praca plastyczna „Dzwoneczki”
10. Praca plastyczna „Prezent”
11. Wykonanie łańcuchów na choinkę
12. Słuchanie wiersza T. Kubiaka „Wesoła choinka”
13. Zabawa „Świąteczna kolacja”
14. Zabawa matematyczna „Który łańcuch dłuższy?”
15. Ćwiczenia logopedyczne „Dzieci na lodowisku”
16. Słuchanie opowiadania I. Salach „Życzenia”
17. Zabawy ruchowe:
· „Zajączki i wilk”,
· Z elementem orientacyjno – porządkowym „Samochody osobowe i ciężarowe”,
· Z elementem czworakowania „Pieski przechodzą przez płotek”,
18. Zestaw zabaw ruchowych nr 14, 15 wg K. Wlaźnik
· Wyjaśnienie dzieciom istnienia świąt,
· Zapoznanie z tradycjami świątecznymi
· Rozmowa na temat wiersza,
· Oglądanie ilustracji do wiersza,
· Kolorowanie bombki, ozdabianie jej różnymi wzorkami
· Zapoznanie z techniką plastyczną
· Wykonywanie odpowiednich ruchów do melodii,
· Wykonanie bałwanka kulek papieru
· Zapoznanie z tekstem piosenki i melodią
· Ilustrowanie piosenki gestami
· Zapoznanie z pojęciem „pasterka”
· Zapoznanie z tradycją śpiewania kolęd
· Wykonanie dzwoneczków z kubeczka
· Ozdobienie prezentu pod choinkę
· Zapoznanie z metodami dekorowania choinki
· Zapoznanie ze sposobem nakrywania świątecznego stołu
· Określanie długości, stosowanie pojęć dłuższy od…
· Artykułowanie zgłosek „hu, hu, ha”, chuu, chuu, itp.
· Zapoznanie z tradycją składania życzeń
· Wyjaśnienie czy życzenia się spełniają
· Dziecko potrafi wymienić kilka tradycji świątecznych,
· Dziecko potrafi wypowiedzieć się podczas rozmowy
· Dziecko potrafi wypowiedzieć się na temat wysłuchanego wiersza,
· Dziecko potrafi opisać oglądane ilustracje,
· Dziecko potrafi użyć wielu kolorów,
· Dziecko potrafi wykonać zaproponowany przez nauczyciela wzorek
· Dziecko potrafi złożyć serwetkę wg wskazówek nauczyciela
· Dziecko potrafi naśladować ruchy z nauczycielem w rytm muzyki
· Dziecko potrafi zgnieść papier w kulkę
· Dziecko potrafi wykonać bałwanka
· Dziecko potrafi zaśpiewać piosenkę z nauczycielem,
· Dziecko potrafi zilustrować piosenkę odpowiednimi gestami
· Dziecko potrafi zaśpiewać kolędy i pastorałki
· Dziecko potrafi ozdobić swój kubeczek dowolną metodą
· Dziecko potrafi połączyć elementy dzwoneczka z pomocą nauczyciela
· Dziecko potrafi ozdobić pudełeczko dowolną metodą
· Dziecko potrafi wykonać łańcuch z bibułki manipulując dłońmi
· Dziecko potrafi ozdobić choinkę oraz salę przedszkolną
· Dziecko potrafi odpowiednio ułożyć talerze i sztućce
· Dziecko potrafi porównać dwie długości i wskazać tę większą
· Dziecko potrafi poprawnie wymawiać usłyszane zgłoski i wyrazy
· Dziecko potrafi złożyć życzenia świąteczne,
· Dziecko potrafi opowiedzieć o swoich życzeniach
I – 1, 4
I – 1, 2, 8, 11
II – 1, 3
II – 3, 10
II – 10
II - 1, 9
II – 9, 10
II – 1, 9, 10
IV – 1
I – 2
II – 8, 10
I – 2, 4, 5, 13
II – 1, 2, 3
I – 5,
II – 9
I – 11
II - 8
...
matka4x1