Przewodnik do prowadzenia hospitacji.doc

(67 KB) Pobierz
PRZEWODNIK DO PROWADZENIA HOSPITACJI ZAJĘĆ

PRZEWODNIK  DO  PROWADZENIA  HOSPITACJI  ZAJĘĆ

 

 

 

Lp.

 

KRYTERIUM

 

Punktacja

 

 

1.

 

Wzbudzenie motywacji do nauki

 

a)      nauczyciel wykazał przydatność tematu od strony zawodowej            i osobistych korzyści uczącego się,

b)     nauczyciel wykazał przydatność tematu jednostronnie,

c)      nauczyciel nie uświadomił przydatności tematu

 

 

 

 

2

1

0

 

 

2.

 

Organizacja zajęć

 

a)      nauczyciel podał tok zajęć i metody pracy,

b)     nauczyciel podał tok zajęć bez podania metod pracy,

c)      nauczyciel nie podał toku zajęć i nie podał metod pracy

 

 

 

2

1

0

 

 

3.

 

Wychowawcze i rzeczowe aspekty lekcji

 

a)      treści zajęć bogate, aktualne, w pełni wykorzystane podczas zajęć,

b)     treści zajęć bogate lecz nie w pełni wykorzystane podczas zajęć,

c)      treści zajęć ubogie, mało aktualne

 

 

 

2

1

0

 

 

4.

 

Sposób przekazu nowych treści

 

a)      jasny, interesujący,

b)     jasny ale mało interesujący,

c)      zawiły, nieinteresujący

 

 

 

2

1

0

 

 

5.

 

Metody nauczania, uczenia się

 

a)      różnorodne: aktywizujące, podające,

b)     problemowe,

c)      podające

 

 

 

2

1

0

 

 

6.

 

Pomoce naukowe

 

a)      wartościowe, przygotowane przez nauczyciela, bardzo przydatne,

b)     standardowe, mało przydatne,

c)      brak

 

 

 

 

2

1

0

 

 

 

 

Lp.

 

KRYTERIUM

 

Punktacja

 

 

7.

 

Aktywizacja młodzieży

 

a)      pełne,

b)     średnie,

c)      brak

 

 

 

 

2

1

0

 

8.

 

Korelacja z innymi przedmiotami zawodowymi

 

a)      wyraźnie zaznaczona,

b)     słaba,

c)      brak

 

 

 

 

2

1

0

 

9.

 

Utrwalenie materiału, rekapitulacja

 

a)      nauczyciel przeznaczył odpowiednią ilość czasu na utrwalenie przerobionego materiału,

b)     nauczyciel przeznaczył za małą ilość czasu na utrwalenie materiału,

c)      nauczyciel nie utrwalił nowego materiału

 

 

 

 

 

2

 

1

0

 

10.

 

Realizacja celów /efektywność nauczania/

 

a)      pełna,

b)     średnia,

c)      słaba

 

 

 

 

2

1

0

 

11.

 

Organizacja pracy uczących się

 

a)      sprawna,

b)     słaba, czasami bałagan organizacyjny,

c)      zła /ogólny chaos/

 

 

 

 

2

1

0

 

12.

 

Kontakt nauczyciela z uczącym się

 

a)      bardzo dobry, życzliwy, przyjazny,

b)     oficjalny, oschły,

c)      nieprzyjazny

 

 

 

 

2

1

0

 

 

 

Lp.

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin