KARTA OBSERWACJI UCZNIA.pdf

(45 KB) Pobierz
001-083 KsiazNaucz 1_1
22 Mapa klasy
Imi´ i nazwisko
Umiej´tnoÊci
Poziom A
Poziom B
Poziom C
Uwagi
ROZWÓJ SPO¸ECZNO-EMOCJONALNY
1. Współpraca
w grupie
zgodnie i chętnie współpracuje
w grupie
bierze udział w zabawach,
czasami chce bawić się sam
niechętnie bawi się z innymi
i nie zawsze uczestniczy
w zabawach
2. Przestrzeganie
umów i zasad
przestrzega obowiązujących
umów i zasad
czasami zapomina o zasadach
lub ich nie przestrzega
ma trudności
w przestrzeganiu przyjętych
umów i zasad
ma trudności ze skupieniem
uwagi, szybko się zniechęca .
3. Koncentracja
uwagi
skupia uwagę na dłuższy czas
skupia uwagę na krótki czas
4. Rozumienie
i wykonywanie
poleceń
rozumie i wykonuje polecenia
kierowane do całej grupy oraz
wymagające pracy
indywidualnej
wykonuje proste polecenia
kierowane do grupy, czasami
wymaga ich powtórzenia
czasami nie rozumie poleceń,
wymaga indywidualnego
przekazywania poleceń
5. Aktywność
aktywnie uczestniczy
w zajęciach
zdarza się, że potrzebuje
dodatkowej motywacji ze
strony nauczyciela
zadania wykonuje w swoim
tempie ale wytrwale i do
końca
niechętnie uczestniczy
w zajęciach
6. Tempo pracy
pracuje w dobrym tempie,
kończy każdą pracę
pracuje bardzo wolno, często
nie kończy rozpoczętej
pracy
7. Samodzielność
jest bardzo samodzielny,
wykonuje pracę do końca
niektóre czynności wykonuje
z pomocą nauczyciela,
czasami nie kończy
rozpoczętej pracy
jest mało samodzielny, wymaga
ciągłej uwagi i pomocy
nauczyciela, nie doprowadza
pracy do końca
ROZWÓJ POZNAWCZY
1. Zasób
słownictwa
ma bogaty zasób słownictwa
słownictwo na poziomie
wieku
ma ubogi zasób słownictwa
2. Sposób
wypowiadania się
(wypowiedzi
spontaniczne i na
określony temat)
spontanicznie i na określony
temat wypowiada się pełnymi
zdaniami
wypowiada się na określony
temat prostymi zdaniami
na określony temat
wypowiada się wyrazami,
potrzebuje dodatkowych
podpowiedzi
3. Budowanie
modeli prostych
wyrazów
4. Analiza
słuchowa wyrazów
(sylaby i głoski)
samodzielnie buduje modele
wyrazów
buduje proste modele
wyrazów z pomocą
nauczyciela
dzieli wyrazy na sylaby
i głoski, czasami się myli
ma trudności z budowaniem
prostych modeli wyrazów
sprawnie i poprawnie dzieli
wyrazy na sylaby i głoski
dzielenie wyrazów na sylaby
i głoski sprawia mu trudnoś ć
5. Sprawność
grafomotoryczna
prawidłowo trzyma narzędzie
do pisania, ma ruchy płynne,
pisze starannie
prawidłowo trzyma narzędzie,
jednak ruchy są niepewne
nieprawidłowo posługuje się
narzędziem do pisania, pisz e
niechętnie
6. Czytanie /
podejmowanie
prób czytania
7. Orientacja
w przestrzeni
chętnie podejmuje próby
czytania, czyta wyrazami
czyta sylabami, potrzebuje
dodatkowej pomocy
nauczyciela
zna, ale myli kierunki,
określając położenie
przedmiotów na płaszczyźni e/
w przestrzeni
głoskuje, ma kłopoty
z syntezą
szybko i poprawnie określa
położenie przedmiotów
zarówno na płaszczyźnie, jak
i w przestrzeni
w określaniu położenia
przedmiotów wymaga
pomocy nauczyciela
8. Znajomość figur
geometrycznych
zna i rozróżnia podstawowe
figury geometryczne
zna nazwy figur, zdarza się,
że nie potrafi ich wskazać
nie potrafi nazwać i rozróżni ć
podstawowych figur
539347948.011.png 539347948.012.png 539347948.013.png 539347948.014.png 539347948.001.png
Mapa klasy
23
9. Klasyfikacja
przedmiotów wg
podanego warunku
/warunków
10. Znajomość
kolejnych liczb
poprawnie klasyfikuje
przedmioty wg kilku
podanych warunków
poprawnie klasyfikuje
przedmioty tylko do jednego
podanego warunku
popełnia błędy
w klasyfikowaniu
przedmiotów nawet do jedne go
podanego warunku
ma trudności w podawaniu
kolejnych liczb
poprawnie wskazuje kolejne
liczby
zna kolejność liczb, czasami
się myli
11. Porównywanie
liczebności
poprawnie przelicza elementy
i porównuje ich liczebność
popełnia błędy w przeliczaniu
i porównywaniu liczb
potrzebuje pomocy
nauczyciela w poprawnym
przeliczeniu i porównaniu
liczby elementów
12. Dodawanie
i odejmowanie
– podanie wyniku,
posługiwanie się
liczmanami
13. Znajomość dni
tygodnia
poprawnie wykonuje proste
obliczenia sum i różnic,
posługując się liczmanami/
liczy w pamięci
popełnia błędy w obliczaniu
sum i różnic posługując się
liczmanami, ale potrafi je
poprawić
popełnia błędy w prostych
obliczeniach sum i różnic,
posługując się liczmanami,
i nie potrafi ich poprawić
zna nazwy dni tygodnia,
wymienia je we właściwej
kolejności
zna nazwy dni tygodnia,
czasami się myli
myli nazwy dni tygodnia, nie
potrafi wymienić ich we
właściwej kolejności
ROZWÓJ ARTYSTYCZNY
1. Rozróżnianie
i nazywanie
podstawowych
kolorów
2. Wykonywanie
prac plastycznych
na określony temat
zna i nazywa podstawowe
kolory
zna i nazywa podstawowe
kolory
zna nazwy kolorów, myli ich
nazwy
wykonuje pracę na okreśłony
temat
niektóre elementy pracy nie
są zgodne z tematem
prace plastyczne wykonuje
niezgodnie z tematem
3. Jakość prac
plastycznych
(wykorzystanie
całej kartki,
pomysłowość,
estetyka prac)
starannie i estetycznie
wykonuje prace, wykorzytuje
całą kartkę
prace plastyczne pomysłowe,
nie wykorzystuje całej
powierzchni kartki
wykonuje prace niechętnie,
prace są mało staranne i mało
estetyczne, nie wykorzystuje
całej kartki
4. Reagowanie na
określony sygnał
szybko i poprawnie reaguje
na okreśłony sygnał
poprawnie reaguje na
określony sygnał
na określony sygnał reaguje
z opóźnieniem i często
niepoprawnie
popełnia błędy w odtwarzan iu
usłyszanego rytmu
5. Odtwarzanie
rytmu
prawidłowo odtwarza rytm
odtwarza rytm z pomocą
nauczyciela
ROZWÓJ FIZYCZNY
1. Koordynacja
ruchowa
2. Sprawność
ruchowa
prawidłowa
obniżona
zaburzona
jest sprawny ruchowo, szybki
i zręczny
sprawność ruchowa jest na
poziomie wieku
ma obniżoną sprawność
ruchową
3. Wykonywanie
prostych ćwiczeń
gimnastycznych,
uczestnictwo
w grach i zabawach
sportowych
chętnie uczestniczy
w zabawach sportowych
i poprawnie wykonuje
ćwiczenia
uczestniczy w grach
sportowych, ćwiczenia
wykonuje nie zawsze
sprawnie
niechętnie bierze udział
w zabawach i grach
sportowych, proste ćwiczenia
sprawiają mu trudność
4. Przestrzeganie
obowiązujących
zasad
zawsze przestrzega zawartych
umów i zasad
czasami zapomina
o przyjętych ustaleniach
i zasadach
ma trudności
w przestrzeganiu ustalonych
i przyjętych umów i zasad
539347948.002.png 539347948.003.png 539347948.004.png 539347948.005.png 539347948.006.png 539347948.007.png 539347948.008.png 539347948.009.png 539347948.010.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin