LUTY
TEMATYKA KOMPLEKSOWA
TYDZIEŃ I - POJAZDY LĄDOWE, WODNE I POWIETRZNE
Cel główny: podział pojazdów na powietrzne, lądowe i wodne. wzbogacanie słownika dzieci o nazwy pojazdów;
Cel pośredni: omawianie i porównywanie wyglądu różnych samochodów – zabawek. określanie ich przydatności i nazwy: osobowy, towarowy, dostawczy, oraz samochodów specjalnych: strażacki, karetka pogotowia, policyjny; omawianie wyglądu: lokomotywa, wagony; poznawanie układu słonecznego – wygląd, wielkość planet, kolory planet, nazwy planet;
TYDZIEŃ II – JEST ZIMA, UBIERAMY SIĘ CIEPŁO
Cel główny: doskonalenie umiejętności ubierania się stosownie do pogody. utrwalanie kolejności zakładania ubrań.
Cel pośredni: uświadamianie konsekwencji nieprawidłowego zakładania szalika: katar, kaszel, ból gardła, gorączka. samodzielne zakładanie szalików tak, aby szyja była zasłonięta; rozumienie konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych;
„WIELKI BAL KSIĘŻNICZEK 2010”
1. Przebieg:Powitanie przez pana dyrektora i wodzirejów uczestników balu. Złożenie życzeń noworocznych. Zapoznanie z planem uroczystości. Zaproszenie do wspólnej zabawy.
2. Zaproszenie do Lambado. Dzieci podchodzą do swoich rodziców lub opiekunów i ukłonem zapraszają do wspólnego tańca.
3. Wybór króla i królowej balu Dzieci ustawiają się w dwóch rzędach. W jednym chłopcy, w drugim dziewczynki. Wyznaczone panie częstują je cukierkami, w środku którego znajduje się ukryta korona. Kto ja wylosuje zostaje królem i królowa balu.
4. Konkurs "Zanieś księżniczce klejnot"3 księżniczki, 3 książęta, 3 łyżeczki z 3 pierścionkami, 3 opaski na oczy Książęta mają za zadanie przenieść do księżniczek klejnot / pierścionki / położony na łyżeczce trzymanej w ustach.W trudniejszej wersji zawiązujemy dodatkowo opaski na oczach, a księżniczki nawołują głosem swoich wielbicieli.
5. Zabawa przy wspólnym tańcu i śpiewie.
fikandor