C Programowanie.pdf
(
327 KB
)
Pobierz
C#. Programowanie
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Y ROZDZIA£
C#. Programowanie
SPIS TREŒCI
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Jesse Liberty
T³umaczenie: Tomasz Walczak
ISBN: 83-246-0213-5
Tytu³ orygina³
u:
Programming C#
Format: B5, stron: 600
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
Podrêcznik podstawowego jêzyka programowania dla platformy .NET
• Poznaj elementy jêzyka C#
Stwórz w³asn¹ aplikacjê
Komunikuj siê z bazami danych
Jêzyk C# zosta³ opracowany przez firmê Microsoft jako podstawowe narzêdzie
programistyczne dla platformy .NET. C# ³¹cz¹cy w sobie najlepsze cechy jêzyków C,
C++, Java i Visual Basic doskonale nadaje siê do tworzenia aplikacji bazuj¹cych
na komponentach. Jest prosty, bezpieczny ze wzglêdu na typy, oparty na obiektach
i komponentach i przygotowany do obs³ugi mechanizmów komunikacji sieciowej.
Za pomoc¹ C# tworzone s¹ nie tylko aplikacje na „du¿e” komputery, ale tak¿e
programy dla platformy PocketPC. Popularnoœæ C# nadal roœnie, a jego producent
stale inwestuje w dalszy rozwój tego narzêdzia i platformy .NET.
„C#. Programowanie” to podrêcznik przedstawiaj¹cy tajniki tworzenia aplikacji dla
.NET w jêzyku C#. Przeczytasz w nim o podstawowych elementach i strukturach C#,
zasadach programowania obiektowego oraz obs³udze wyj¹tków i b³êdów. Poznasz
sposoby tworzenia aplikacji z wykorzystaniem podstawowych technologii tworzenia
aplikacji dla platformy .NET — ASP.NET, Windows Forms i ADO.NET. Nauczysz siê
wykorzystywaæ metadane i ³¹czyæ swoje aplikacje z API Windows oraz obiektami COM.
Typy w jêzyku C#
Zmienne i sta³e
Instrukcje, operatory i dyrektywy preprocesora
Regu³y programowania obiektowego
Operacje na ³añcuchach znaków
Stosowanie wyra¿eñ regularnych
Tworzenie aplikacji dla systemu Windows
£¹czenie z bazami danych za pomoc¹ ADO.NET
Pisanie aplikacji i us³ug sieciowych
Zdalne korzystanie z obiektów
W¹tki i synchronizacja
Operacje na plikach
Poznaj nowoczesne techniki programowania
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
ONOWOŒCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treści
Przedmowa .................................................................................................................... 9
Część I Język C#
17
1. Język C# i platforma .NET .............................................................................................19
Platforma .NET
19
.NET Framework
20
Kompilacja i język MSIL
22
Język C#
22
2. Pierwszy program — „Witaj świecie” ........................................................................ 25
Klasy, obiekty i typy
25
Tworzenie programu „Witaj świecie”
31
Usuwanie błędów w Visual Studio .NET
36
3. Podstawyjęzyka C# ..................................................................................................... 39
Typy
39
Zmienne i stałe
43
Wyrażenia
50
Odstępy
51
Instrukcje
51
Operatory
65
Dyrektywy preprocesora
73
4. Klasyiobiekty ...............................................................................................................77
Definiowanie klas
78
Tworzenie obiektów
82
Używanie składowych statycznych
88
Usuwanie obiektów
92
Przekazywanie parametrów
95
Przeciążanie metod i konstruktorów
101
3
Hermetyzacja danych za pomocą właściwości
103
Pola tylko do odczytu
107
5. Dziedziczeniei polimorfizm .......................................................................................109
Specjalizacja i uogólnianie
109
Dziedziczenie
111
Polimorfizm
112
Klasy abstrakcyjne
118
Klasa główna — Object
122
Pakowanie i rozpakowywanie typów
124
Zagnieżdżanie klas
126
6. Przeciążanie operatorów ...........................................................................................129
Używanie słowa kluczowego operator
129
Obsługa innych języków platformy .NET
130
Tworzenie użytecznych operatorów
130
Pary logiczne
130
Operator równości
131
Operatory konwersji
131
7. Struktury...................................................................................................................... 137
Definiowanie struktur
137
Tworzenie struktur
140
8. Interfejsy .................................................................................................................... 145
Definiowanie i implementowanie interfejsu
146
Dostęp do metod interfejsu
154
Przesłanianie implementacji interfejsu
160
Jawna implementacja interfejsu
164
9. Tablice, kolekcje i mechanizm indeksowania ............................................................ 173
Tablice
173
Instrukcja foreach
178
Mechanizm indeksowania
191
Interfejsy kolekcji
199
Ograniczenia
202
Klasa List<T>
207
Kolejki
217
4
|
Spis treści
Stosy
219
Słowniki
221
10. Łańcuchy znaków i wyrażenia regularne ................................................................. 225
Łańcuchy znaków
225
Wyrażenia regularne
239
11. Obsługa wyjątków ......................................................................................................251
Zgłaszanie i przechwytywanie wyjątków
252
Wyjątki jako obiekty
261
Własne wyjątki
263
Ponowne zgłaszanie wyjątków
266
12. Delegatyizdarzenia ................................................................................................... 271
Delegaty
272
Delegaty zbiorowe
281
Zdarzenia
285
Używanie anonimowych metod
296
Pobieranie wartości delegatów zbiorowych
297
Część II Programowanie w języku C#
305
13. Tworzenie aplikacji dla systemu Windows............................................................... 307
Tworzenie prostego formularza
308
Tworzenie aplikacji dla systemu Windows
313
Komentarze w stylu języka XML
334
14. Obsługa danych za pomocą ADO.NET....................................................................... 337
Relacyjne bazy danych i SQL
337
Model obiektowy ADO.NET
341
Używanie ADO.NET
343
Używanie zarządzanych dostawców danych OLE DB
345
Używanie kontrolek DataBound
347
15. Tworzenie aplikacji ASP.NET i Web Services ............................................................ 355
Czym jest Web Forms?
356
Tworzenie formularza Web Form
360
Dodawanie kontrolek
363
Spis treści
|
5
Wiązanie danych
366
Usługi Web Service
375
SOAP, WSDL i Discovery
375
Tworzenie usługi Web
376
Tworzenie pośrednika
380
16. Łączenie różnych technik........................................................................................... 387
Ogólny projekt
387
Tworzenie klienta usługi Web
387
Wyświetlanie informacji
396
Przeszukiwanie na podstawie kategorii
404
Część III CLR i platforma .NET
409
17. Podzespoły i kontrola wersji ...................................................................................... 411
Pliki wykonywalne
411
Metadane
411
Granice zabezpieczeń
412
Manifesty
412
Podzespoły wielomodułowe
413
Podzespoły prywatne
421
Podzespoły współdzielone
421
18. Atrybuty i mechanizm refleksji ................................................................................. 427
Atrybuty
427
Mechanizm refleksji
433
19. Szeregowanieizdalnekorzystanie z obiektów ....................................................... 443
Domeny aplikacji
444
Kontekst
453
Zdalne korzystanie z obiektów
455
20. Wątki i synchronizacja ............................................................................................... 465
Wątki
466
Synchronizacja
473
Sytuacja wyścigu i zakleszczenie
483
6
|
Spis treści
Plik z chomika:
janowiec
Inne pliki z tego folderu:
Asembler dla procesorow Intel Vademecum profesjonalisty.pdf
(400 KB)
Asembler cwiczenia praktyczne.pdf
(358 KB)
Architektura systemow zarzadzania przedsiebiorstwem Wzorce projektowe.pdf
(829 KB)
Architektura oprogramowania Metody oceny oraz analiza przypadkow.pdf
(429 KB)
Aplikacje w Visual C++ 2005 Przyklady.pdf
(296 KB)
Inne foldery tego chomika:
PHP
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin