Thinking in Java.pdf
(
819 KB
)
Pobierz
C:\Andrzej\PDF\Thinking in Java\Thinking in Java.cdr
IDZ DO
PRZYK£ADOWY ROZDZIA£
Thinking in Java
edycja polska
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Bruce Eckel
T³umaczenie: Adrian Nowak, Szymon Kobalczyk,
£ukasz Fryz
ISBN: 83-7197-452-3
Tytu³ orygina³u:
Format: B5, stron: oko³o 816
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
Thinking in Java. Second Edition.
Przyk³ady na ftp: 328 kB
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Najlepsza ksi¹¿ka na temat Javy, Jeden ze zdecydowanie najlepszych kursów Javy,
jaki kiedykolwiek widzia³em, dla jakiegokolwiek jêzyka -- to wybrane opinie
o propozycji wydawnictwa Helion.
Ksi¹¿ka zarówno dla pocz¹tkuj¹cych, jak i ekspertów:
CENNIK I INFORMACJE
"
"
"
"
Uczy jêzyka Java, nie za mechanizmów zale¿nych od platformy systemowej.
Poprzez omówienie podstaw wprowadza tematykê zaawansowan¹.
Omawia ponad 300 dzia³aj¹cych programów Javy, ponad 15 000 linii kodu.
Dog³êbnie objanienia zasady obiektowoci oraz ich zastosowania w Javie.
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
Pocz¹wszy od podstaw sk³adni Javy do jej najbardziej zaawansowanych w³aciwoci
(obliczenia rozproszone, zaawansowany potencja³ obiektowy, wielow¹tkowoæ),
ksi¹¿ka ta zosta³a napisana przede wszystkim po to, by rozbudziæ w pocz¹tkuj¹cym
programicie zainteresowanie Jav¹. Przystêpny styl Bruce'a Eckela i ukierunkowane
przyk³ady powoduj¹, i¿ nawet najbardziej tajemnicze pojêcia staj¹ siê zrozumia³e.
Bruce Eckel jest autorem ksi¹¿ki
, k
tóra zdoby³a nagrodê Software
Development Jolt Award dla najlepszej ksi¹¿ki 1995 roku. Programowaniem zajmuje
siê profesjonalnie od 20 lat. Uczy ludzi na ca³ym wiecie, jak programowaæ
z zastosowaniem obiektów ju¿ od 1986 roku, najpierw jako konsultant C++ a teraz
Javy. By³ cz³onkiem Komitetu Standardów C++, napisa³ 5 innych ksi¹¿ek na temat
programowania zorientowanego obiektowego, wyda³ ponad 150 artyku³ów i prowadzi³
felietony w wielu magazynach informatycznych. Stworzy³ cie¿kê C++, Javy i Pythona
na konferencji Software Development Conference. Zdoby³ tytu³ naukowy z zakresu
Zastosowañ Fizyki oraz tytu³ magistra z zakresu In¿ynierii Oprogramowania.
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Thinking in C++
"
"
"
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Nagroda dla najlepszej ksi¹¿ki przyznana przez czytelników JavaWorld w 2000
roku.
Nagroda dla najlepszej ksi¹¿ki przyznana przez redakcjê Java Developer
Journal, 1999.
Nagroda za twórczoæ od Software Development Magazine, 1999.
Przedmowa do wydania drugiego ............................................................................................23
Java 2 ...............................................................................................................................24
Warunki wstpne......................................................................................................................25
Nauka Javy...............................................................................................................................26
Cele ..........................................................................................................................................26
Dokumentacja on-line..............................................................................................................27
Zawarto'( rozdziałów ..............................................................................................................27
+wiczenia.................................................................................................................................32
Kody -ródłowe.........................................................................................................................32
Konwencje zapisu............................................................................................................33
Wersje Javy..............................................................................................................................34
Seminaria .................................................................................................................................34
Projekt okładki .........................................................................................................................35
Podzikowania .........................................................................................................................35
Współpracownicy internetowi.........................................................................................37
Postpuj/ca abstrakcja .............................................................................................................40
Obiekt posiada interfejs ...........................................................................................................41
Ukrywanie implementacji ........................................................................................................43
Wielokrotne wykorzystanie implementacji .............................................................................44
Dziedziczenie: wielokrotne u7ycie interfejsu ..........................................................................45
Relacja „bycia czym'” a relacja „bycia podobnym do czego'” ......................................48
Wymienialno'( obiektów z u7yciem polimorfizmu.................................................................49
Abstrakcyjne klasy bazowe i interfejsy ...........................................................................52
Obiekty, sposób przechowywania i czas 7ycia ........................................................................53
Kolekcje i iteratory ..........................................................................................................54
Hierarchia z pojedynczym korzeniem .............................................................................55
Biblioteki kolekcji i ich stosowanie.................................................................................56
Dylemat domowy: kto powinien posprz/ta(?..................................................................57
Obsługa wyj/tków — eliminowanie błdów...........................................................................58
Wielow/tkowo'(......................................................................................................................59
Trwało'(...................................................................................................................................60
Java i Internet ...........................................................................................................................60
Czym jest Internet?..........................................................................................................60
Programowanie po stronie klienta ...................................................................................62
Programowanie po stronie serwera .................................................................................67
Osobny obszar: aplikacje.................................................................................................67
Analiza i projektowanie ...........................................................................................................68
Etap 0. Zrób plan .............................................................................................................70
Etap 1. Co mamy stworzy(? ............................................................................................70
Etap 2. Jak to zrobimy? ...................................................................................................73
Etap 3. Zbuduj j/dro ........................................................................................................76
Etap 4. Przegl/daj przypadki u7ycia................................................................................76
Etap 5. Ewolucja..............................................................................................................77
Planowanie popłaca.........................................................................................................78
Programowanie ekstremalne (Extreme Programming)............................................................79
Najpierw napisz testy.......................................................................................................79
Programowanie w parach ................................................................................................80
Dlaczego Java odnosi sukcesy .................................................................................................81
Systemy jest łatwiej opisa( i zrozumie( ..........................................................................81
Maksymalne zwikszenie wydajno'ci dziki bibliotekom..............................................81
Obsługa błdów ...............................................................................................................82
Programowanie na wielk/ skal ......................................................................................82
Strategie przej'cia....................................................................................................................82
Wskazówki ......................................................................................................................82
Problemy zarz/dzania......................................................................................................84
Java kontra C++ .......................................................................................................................85
Podsumowanie .........................................................................................................................86
!!"!#
Dostp do obiektów poprzez referencje...................................................................................89
Wszystkie obiekty trzeba stworzy(..........................................................................................90
Gdzie przechowujemy dane?...........................................................................................91
Przypadek specjalny: typy podstawowe..........................................................................92
Tablice w Javie................................................................................................................93
Nigdy nie ma potrzeby niszczenia obiektu ..............................................................................94
Zasig...............................................................................................................................94
Zasig obiektów...............................................................................................................94
Tworzenie nowych typów danych — klasa.............................................................................95
Pola i metody ...................................................................................................................96
Metody, argumenty i warto'ci zwracane .................................................................................97
Lista argumentów ............................................................................................................98
Tworzenie programu w Javie...................................................................................................99
Widoczno'( nazw ............................................................................................................99
Wykorzystanie innych komponentów ...........................................................................100
Słowo kluczowe static ...................................................................................................101
Twój pierwszy program w Javie............................................................................................102
Kompilacja i uruchomienie............................................................................................103
Komentarze oraz dokumentowanie kodu...............................................................................104
Dokumentacja w komentarzach.....................................................................................105
Składnia .........................................................................................................................105
Osadzony HTML ...........................................................................................................106
@see: odwołanie do innych klas ...................................................................................106
Znaczniki dokumentowania klas ...................................................................................107
Znaczniki dokumentacji zmiennych..............................................................................107
Znaczniki dokumentacji metod......................................................................................107
Przykład dokumentowania kodu....................................................................................108
Styl programowania ...............................................................................................................109
Podsumowanie .......................................................................................................................110
+wiczenia...............................................................................................................................110
$%"&
U7ywanie operatorów Javy....................................................................................................111
Kolejno'(.......................................................................................................................111
Przypisanie.....................................................................................................................112
Operatory matematyczne...............................................................................................114
Operatory zwikszania i zmniejszania...........................................................................116
Operatory relacji............................................................................................................117
Operatory logiczne.........................................................................................................118
Operatory bitowe ...........................................................................................................120
Operatory przesunicia..................................................................................................121
Operator trójargumentowy if-else .................................................................................124
Przecinek........................................................................................................................125
ŁaPcuchowy operator + .................................................................................................125
Najczstsze pułapki przy u7ywaniu operatorów ...........................................................126
Operatory rzutowania ....................................................................................................126
W Javie nie ma „sizeof”.................................................................................................129
Powtórka z kolejno'ci operatorów ................................................................................129
Kompendium operatorów ..............................................................................................130
Sterowanie wykonaniem ........................................................................................................138
Prawda i fałsz.................................................................................................................138
if-else.............................................................................................................................138
return..............................................................................................................................139
Iteracja ...........................................................................................................................139
do-while.........................................................................................................................140
for...................................................................................................................................140
break i continue..............................................................................................................142
switch.............................................................................................................................146
Podsumowanie .......................................................................................................................150
+wiczenia...............................................................................................................................150
'"%"!&
Gwarantowana inicjalizacja przez konstruktor......................................................................151
Przeci/7anie metod.................................................................................................................153
Rozró7nianie przeci/7onych metod ...............................................................................155
Przeci/7anie a typy podstawowe...................................................................................155
Przeci/7anie przez warto'ci zwracane...........................................................................158
Konstruktory domy'lne .................................................................................................159
Słowo kluczowe this ......................................................................................................159
Sprz/tanie: finalizacja i od'miecanie pamici .......................................................................162
Do czego słu7y finalize()?.............................................................................................163
Musimy przeprowadzi( sprz/tanie ................................................................................164
Warunek 'mierci............................................................................................................167
Jak działa od'miecacz pamici ......................................................................................168
Inicjalizacja składowych ........................................................................................................171
Okre'lanie sposobu inicjalizacji ....................................................................................172
Inicjalizacja w konstruktorze.........................................................................................173
Inicjalizacja tablic..................................................................................................................178
Tablice wielowymiarowe ..............................................................................................182
Podsumowanie .......................................................................................................................185
+wiczenia...............................................................................................................................185
(%"#)
Pakiet — jednostka biblioteczna............................................................................................188
Tworzenie unikatowych nazw pakietów .......................................................................189
Własna biblioteka narzdziowa.....................................................................................192
Wykorzystanie instrukcji import do zmiany zachowania..............................................193
Pułapka zwi/zana z pakietami .......................................................................................195
Plik z chomika:
janowiec
Inne pliki z tego folderu:
Asembler dla procesorow Intel Vademecum profesjonalisty.pdf
(400 KB)
Asembler cwiczenia praktyczne.pdf
(358 KB)
Architektura systemow zarzadzania przedsiebiorstwem Wzorce projektowe.pdf
(829 KB)
Architektura oprogramowania Metody oceny oraz analiza przypadkow.pdf
(429 KB)
Aplikacje w Visual C++ 2005 Przyklady.pdf
(296 KB)
Inne foldery tego chomika:
PHP
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin