Po prostu Java 2.pdf
(
479 KB
)
Pobierz
C:\Andrzej\PDF\ABC nagrywania p³yt CD\1 strona.cdr
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Y ROZDZIA£
Po prostu Java 2
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Dori Smith
T³umaczenie: Miko³aj Szczepaniak
ISBN: 83-7197-686-0
Tytu³ orygina³
u:
Java 2 for the World Wide Web VQG
Format: B5, stron: 356
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Java jest jednym z najpopularniejszych jêzyków programowania na wiecie
wykorzystywanym przy tworzeniu popularnych aplikacji. Jêzyk ten dla pocz¹tkuj¹cych
programistów jest czêsto pierwszym poznanym jêzykiem programowania. Dziêki
przemylanej architekturze obiektowej Javy ³atwiej Ci bêdzie nabraæ prawid³owych
nawyków programistycznych, z kolei funkcjonalnoæ tego jêzyka sprawi, ¿e nauka nie
pójdzie na marne, a zdobyt¹ wiedzê wykorzystasz w praktyce. W Javie mo¿na bowiem
napisaæ prawie ka¿d¹ aplikacjê, od prostej gry dzia³aj¹cej w telefonie komórkowym,
po skomplikowany system uruchamiany na potê¿nym serwerze.
„Po prostu Java 2” to ksi¹¿ka, dziêki której nauczysz siê pisaæ programy w tym jêzyku,
nawet jeli programowanie by³o Ci do tej pory zupe³nie obce. Ksi¹¿ka jest pozbawiona
zbêdnego balastu teorii. Prezentuje ona wiele zastosowañ Javy.
Dziêki ksi¹¿ce nauczysz siê:
• Sk³adni Javy oraz podstawowych instrukcji
• Korzystaæ z obiektów i rozpoznawaæ ich metody
• Tworzyæ interfejs u¿ytkownika dla aplikacji Javy
• Pisaæ aplety i osadzaæ je w stronach WWW
• £¹czyæ Javê z JavaScript
• Pisaæ servlety i strony JSP
• Korzystaæ z XML z poziomu Javy
Chcesz szybko i bez zbêdnych dywagacji dowiedzieæ siê, dlaczego Java cieszy siê
takim powodzeniem? Chcesz wykorzystaæ j¹ do swoich potrzeb? Ta ksi¹¿ka
z pewnoci¹ Ci w tym pomo¿e.
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treci
Spis treci
Wstp
11
Rozdział 1. Czym jest Java? 17
Krótka lekcja historii................................................................................. 18
Dlaczego uczy si Javy?.......................................................................... 20
Rozpowszechnione mity o Javie............................................................... 21
Co bdzie Ci potrzebne............................................................................. 24
Wersje Javy............................................................................................... 25
Rozdział 2. Podstawy Javy 27
Wprowadzenie w niesamowity *wiat Wirtualnej Maszyny Javy.............. 28
Bezpiecze-stwo Javy ................................................................................ 29
Pliki Javy................................................................................................... 30
Gra w Buzzword Bingo ............................................................................ 31
Rozdział 3. Uywanie Javy na stronach WWW 37
Znacznik APPLET.................................................................................... 38
Znacznik OBJECT.................................................................................... 40
Znacznik OBJECT poł9czony ze znacznikiem EMBED.......................... 43
Wy*wietlanie komunikatów w przegl9darkach nie obsługuj9cych Javy.. 45
Ustawianie poło;enia apletów Javy na stronach WWW........................... 47
Znajdowanie apletów w Internecie ........................................................... 49
Przekazywanie parametrów do apletu....................................................... 51
Rozdział 4. Twoje pierwsze aplety 55
„Witaj *wiecie!”........................................................................................ 56
Posługiwanie si czcionkami.................................................................... 58
Ustawianie koloru tła................................................................................ 59
Przekazywanie parametrów z pliku HTML do apletu Javy...................... 60
Dodawanie komentarzy ............................................................................ 62
Zmiana stylu czcionki............................................................................... 63
Zmiana kolorów........................................................................................ 64
5
Spis treci
Rozdział 5. Ła(cuchy 65
Zmienne ła-cuchowe ................................................................................ 66
Wicej o ła-cuchach ................................................................................. 68
Zasig deklaracji zmiennych..................................................................... 70
Metody klasy String.................................................................................. 72
Wszystkie typy liczbowe .......................................................................... 74
Wzajemne przekształcanie ła-cuchów i liczb........................................... 77
Przekształcenia typów liczbowych ........................................................... 79
Przekształcanie przez rzutowanie ............................................................. 81
Tablice obiektów....................................................................................... 83
Rozdział 6. Podejmowanie decyzji 85
Instrukcje warunkowe — if ...................................................................... 86
Przechwytywanie błdów ......................................................................... 89
Wicej o instrukcjach warunkowych — if…else ..................................... 93
Powtarzanie czynno*ci za pomoc9 ptli.................................................... 96
Inny rodzaj ptli — while ......................................................................... 98
Ostatni rodzaj ptli — do…while........................................................... 100
Przerywanie działania ptli..................................................................... 102
Konstrukcja switch…case....................................................................... 104
Rozdział 7. Współpraca z uytkownikiem 109
Rysowanie za pomoc9 myszy................................................................. 110
Rysowanie w dwóch wymiarach ............................................................ 113
Swobodne rysowanie .............................................................................. 116
Przechwytywanie naciskania klawiszy................................................... 118
Przemieszczanie obrazów....................................................................... 120
U;ywanie klawiszy modyfikuj9cych ...................................................... 122
Rozdział 8. Budowa interfejsu uytkownika 125
Strony chronione hasłem......................................................................... 126
Wpisywanie i wy*wietlanie tekstu.......................................................... 129
Praca z polami wyboru............................................................................ 131
U;ywanie przycisków opcji.................................................................... 134
Elementy rozwijanego menu................................................................... 137
Ustawianie menu czcionki w Javie......................................................... 139
U;ywanie wieloliniowych pól tekstowych ............................................. 141
U;ywanie list przewijanych.................................................................... 144
6
Spis treci
Rozdział 9. Rozmieszczanie elementów interfejsu uytkownika 147
Brak rozmieszczenia — FlowLayout...................................................... 148
U;ywanie menad;era FlowLayout.......................................................... 150
Wstawianie wolnych przestrzeni w obszarze apletu............................... 152
U;ywanie menad;era BorderLayout....................................................... 154
U;ywanie menad;era GridLayout .......................................................... 156
U;ywanie wkładek.................................................................................. 158
Dodawanie komponentów z wykorzystaniem paneli.............................. 160
U;ywanie menad;era CardLayout.......................................................... 162
U;ywanie menad;era GridBagLayout.................................................... 165
Rozdział 10. Manipulowanie obrazami i animacje 169
Wy*wietlanie obrazu............................................................................... 170
Wy*wietlanie fragmentu obrazu ............................................................. 172
Rysowanie ramki wokół apletu............................................................... 174
Wy*wietlanie wielu obrazów.................................................................. 176
W9tki i animacja ..................................................................................... 179
Podwójnie buforowane animacje............................................................ 183
Wy*wietlanie niesko-czonej liczby obrazów ......................................... 186
Kontrola animacji.................................................................................... 188
Rozdział 11. Java i JavaScript 191
Sprawdzanie obsługi Javy przez przegl9dark........................................ 192
JavaScript i publiczne metody Javy........................................................ 194
Przekazywanie danych z JavaScriptu do Javy........................................ 197
Przekazywanie danych z Javy do JavaScriptu........................................ 200
Rozdział 12. Projektowanie interfejsu uytkownika z komponentami Swing 203
Twój pierwszy aplet wykorzystuj9cy komponent Swing........................ 204
Ustawianie czcionek dla komponentów Swing ...................................... 206
Pola wyboru Swing................................................................................. 208
Przyciski opcji Swing ............................................................................. 211
Wygl9d apletu zgodny z preferencjami u;ytkownika............................. 214
Animacja i Swing.................................................................................... 219
Swing w akcji.......................................................................................... 223
7
Spis treci
Rozdział 13. JavaServer Pages i Serwlety Javy 231
Twoja pierwsza strona JSP ..................................................................... 232
JSP i formularze...................................................................................... 234
Instrukcje warunkowe w JSP.................................................................. 236
Zapisywanie cookies za pomoc9 JSP...................................................... 238
Odczytywanie cookies za pomoc9 JSP................................................... 240
XML i JSP .............................................................................................. 243
Twój pierwszy serwlet............................................................................ 245
Ankieta i serwlety ................................................................................... 248
Rozdział 14. Java i narzdzia wizualne 257
Wstawianie znacznika applet w programie Dreamweaver ..................... 258
Wstawianie znacznika object w programie Dreamweaver ..................... 261
Wstawianie znacznika applet w programie GoLive ............................... 263
Wstawianie znacznika object w programie GoLive ............................... 265
Rozdział 15. Kółko i krzyyk 267
Gra w kółko i krzy;yk............................................................................. 268
Rozdział 16. Prosty kalkulator 283
Aplet z prostym kalkulatorem................................................................. 284
Rozdział 17. Prawdziwy 7wiat Javy — hierarchiczne menu 291
Java i hierarchiczne menu....................................................................... 292
Dodatek A Gdzie szuka< dodatkowych informacji? 307
Java w Internecie..................................................................................... 308
Czasopisma internetowe ......................................................................... 311
Zintegrowane *rodowiska oprogramowania........................................... 312
Ksi9;ki o Javie........................................................................................ 314
Grupy dyskusyjne ................................................................................... 316
Witryny internetowe a przeno*no* Javy................................................ 317
Dodatek B Zarezerwowane słowa kluczowe 319
Zarezerwowane słowa kluczowe Javy.................................................... 320
Dodatek C Hierarchia obiektów Javy 323
Pakiet java.applet.................................................................................... 324
Pakiet java.awt ....................................................................................... 324
Pakiet java.awt.color (wprowadzony w JDK 1.2) .................................. 325
Pakiet java.awt.datatransfer (wprowadzony w JDK 1.1)........................ 326
8
Plik z chomika:
janowiec
Inne pliki z tego folderu:
Asembler dla procesorow Intel Vademecum profesjonalisty.pdf
(400 KB)
Asembler cwiczenia praktyczne.pdf
(358 KB)
Architektura systemow zarzadzania przedsiebiorstwem Wzorce projektowe.pdf
(829 KB)
Architektura oprogramowania Metody oceny oraz analiza przypadkow.pdf
(429 KB)
Aplikacje w Visual C++ 2005 Przyklady.pdf
(296 KB)
Inne foldery tego chomika:
PHP
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin