Pytania na TSP.rtf

(37 KB) Pobierz

1. Definicja techniki malarskiej

2. Struktura obrazu na drewnie

3. Przyczyny deformacji podobrazi drewnianych

4. Metody zapobiegania niszczeniu podobrazi drewnianych wg traktatów

5. Rodzaje drewna stosowanego jako podobrazie (Europa, XIV - XVIII)

6. Jak należy wycinać deski na podobrazia i dlaczego

7. Dendrochronologia - podstawowa metoda i możliwości jej wykorzystania

8. Chronologia radiowęglowa - podstawa metody

 

1. Krosna malarskie o sztywnych złączach i krosna ruchome - porównanie

2. Kiedy wynaleziono krosna malarskie ruchome

3. Płótno malarskie - tradycyjne sposoby przygotowania do malowania

4. Podstawowe rodzaje płócien jako podobrazi malarskich malarstwa europejskiego

5. Podstawowe rodzaje splotów tkackich

6. Podstawowe elementy charakterystyki płótna w zabytkowym obiekcie (parametry oznaczeniowe)

7. Kiedy wynalezione mechaniczne krosna tkackie

8. Czym różnią się płótna tkane ręcznie, a płótna tkane mechanicznie

 

1. Podział technik rysunku wg różnych kryteriów (np. narzędzia, spoiwa, chronologia)

2. Podstawowe informacje o każdej technice (podłe, narzędzia, materiały malarskie, trwałość, cechy charakterystyczne)

3. Mistrzowie rysunku i w jakich technikach wykonywali dzieło

4. Definicja pastelu

5. Materiały i podła dla pastelu

6. Utrwalanie pasteli

7. Zarys historii techniki (postawowe nazwiska, rozwój w danym okresie, polscy artyści)

8. Charakterystyka techniki

9. Definicja akwareli

10. Sposoby malowania

11. Rodziaje podobrazi

12. Rys historyczny (zastosowanie akwareli w innch technikach)

13. Definicna gwaszu

14. Akwarela i gwasz - porównanie

 

1.Technika malarska, a rodzaj spoiwa

2. Podział spoiw malarskich wg pochodzenia, składu chemicznego, techniki malarskiej

3. Charakterystyka spoiw białkowych i węglowodanowych

4. Rola i znaczenie kanonu w malarstwie ikonowym oraz sposoby utrwalania i przenoszenia wiedzy o tym kanonie

5. Cechy charakterystyczne podobrazi w malarstwie ikonowym

6. Ikona jako element organizujący przestrzeń liturgiczną świątyni

7. farby olejne - rys historyczny

8. Techniki malowania farbami olejnymi

9. Mistrzowie techniki olejnej

10. Jan van Eyck - jego rola w malastwie olejnym

11. Rodziaje spoiw olejnych

12. Proces schnięcia farb olejnych

13. Pojęcia: Linoksyd (jak powstaje), sykatywy, imprimitura, technika "alla prima" i "pastoso", pentimento

 

1. Spoiwa emulsyjne jako podstawa techniki temperowej. Podział i przykłady

2. Charakterystyka fizyczna emulsji i emulgatorów

3. Wymień naturalne spoiwa emulsyjne

4. Na czym polega wiązanie farb temperowych i jakie mają zalety

5. Kiedy najpowszechniej stosowano technikę temperową w Europie i jakią rolę odegrała

6. Pozłotnictwo i złotnictwo definicja

7. Wymień przynajmniej 3 podstawowe techniki pozłotnicze

8. Opisz metodę pozłacania na pulment

9. Opisz metodą pozłacania na wytrawę olejną, tzw. „mikstion”

10. Warsztat pozłacarza

11. Historia podstawowych materiałów pozłotniczych

12. Podaj przykłady najważniejszych traktatów, które powstały w poszczególnych epokach                                                     

Zgłoś jeśli naruszono regulamin