plan wrzesień 2009.doc

(73 KB) Pobierz
Plan pracy na miesiąc wrzesień, gr

Plan pracy na miesiąc wrzesień, gr. III a MOTYLKI

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: „Wakacje już za nami – znów się spotykamy”.

 

Ø      Dzielenie się przeżyciami z różnych środowisk przyrodniczych: morze, las, jezioro, góry.

Ø      Zapoznanie dzieci z nową salą, kącikami zabaw, indywidualnymi szafkami, omówienie zasad korzystania z toalety.

Ø      Przypomnienie podstawowych zasad obowiązujących przedszkolaka, dbanie o wspólny sprzęt i zabawki – rozumienie pojęcia „ wspólna własność”.

Ø      Wprowadzenie dyżurów tygodniowych – wdrażanie do odpowiedzialnego wykonywania obowiązków dyżurnego.

 

 

 

TEMAT DNIA

 

DZIAŁANIA EDUKACYJNE

 

 

„ Ja i moje przedszkole”

(wtorek)

 

Przywitanie wszystkich dzieci przybyłych do przedszkola po wakacyjnej przerwie. Wprowadzenie zabaw integrujących grupę i przypominających imiona dzieci: „ Mam na imię…”, „ Obok mnie siedzi…”.

Rozmowa z dziećmi n/t podstawowych zasad i norm obowiązujących w przedszkolu, w grupie. Zachęcanie dzieci do wzajemnej komunikacji.

Zapoznanie z nową salą, ustalenie reguł korzystania z toalety, zapoznanie z nowym terenem do zabaw w ogrodzie.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Moje wspomnienia z wakacji”

( środa)

 

Rozmowa kierowana z dziećmi n/t przeżyć wakacyjnych i różnych środowisk przyrodniczych, podkreślenie piękna krajobrazu polskiej ziemi – wykorzystanie ilustracji, pocztówek. Utworzenie kącika wakacyjnych pamiątek.

„ Muszelki” wysłuchanie wiersza D. Gellner, zabawa „ Co mówią muszle?” – przykładanie muszli do ucha.

„ Tęczowe krajobrazy” malowanie wybranego przez dziecko widoku ( jezioro, plaża, góry, las).

 

 

Lubimy się wspólnie bawić”

( czwartek)

 

„ Piłki” Wiersz D. Gellner – zabawy z piłką ( rzucanie, odbijanie, toczenie do siebie, bieganie wokół piłek). Wyrabianie umiejętności klasyfikowania przedmiotów wg ich wielkości. Układanie z mozaiki geometrycznej – przypomnienie nazw figur geometrycznych.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Jestem dobrym dyżurnym”

( piątek)

 

„ O co dbają dyżurni?” słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego, przypomnienie dzieciom różnych rodzajów dyżurów ( przy posiłkach, w kąciku samochodów itd.) oraz czynności z nimi związanych. Określenie roli dyżurnego oraz zasad oceniania pracy dyżurnego..

„ Kreatywne rysowanie” – rysowanie kredkami woskowymi, losowanie kartek z konturem zabawki, próba zmiany jej w taką, jakiej nie ma na świecie. Nazywanie wymyślonych zabawek.

 

 

Literatura:

Ø      D. Gellner „ Piłki”, „Muszelki”

Ø      Cz. Janczarski „ O co dbają dyżurni?”

Ø      Zeszyt roboczy nauczycielki

 

Zabawy ruchowe:

Ø      z elementem toczenia „ Toczenie piłek”

Ø      z elementem rzutu „ Rzut do kosza”

Ø      z elementem współzawodnictwa „ Slalom z piłką”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: „ Przedszkolak bezpieczny na drodze”

 

Ø      Poznanie zasad bezpieczeństwa dziecka poza terenem przedszkola – podstawowe zasady ruchu drogowego i ich przestrzeganie.

Ø      Zapamiętywanie wiadomości dotyczących miejsca zamieszkania.

Ø      Utrwalenie zasad bezpiecznego korzystania ze sprzętu terenowego oraz bezpiecznego poruszania się po przedszkolu.

 

 

 

TEMAT DNIA

 

DZIAŁANIA EDUKACYJNE

 

 

„ Co się dzieje na ulicy?”

( poniedziałek)

 

Rozwiązywanie zagadek obrazkowych związanych z ulicą.

Omówienie ilustracji przedstawiającej ulicę. Przybliżenie prostych znaków drogowych. Zabawa dydaktyczna „ Odnajdź taki sam znak”. Wprowadzenie wiersza W. Badalskiej „ Przechodzimy przez ulicę”  , próby kreślenia lewej i prawej strony ciała.

Gimnastyka.

 

 

„ Na skrzyżowaniu ulic”

( wtorek)

 

„ Kolorowe znaki” słuchanie opowiadania nauczycielki na podstawie utworu K. Wiśniewskiej, zapoznanie z kształtami znaków drogowych, wdrażanie do uważnego słuchania nauczycielki. Na podstawie znaków drogowych utrwalenie nazw figur geometrycznych.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Niebezpieczne zabawy”

( środa)

 

„ Niebezpieczne zabawy” – układanie historyjki obrazkowej wg kolejności zdarzeń. Omówienie konsekwencji nieprawidłowego zachowania się na ulicy. Utrwalenie kolorów sygnalizatora świetlnego.

Wycieczka na skrzyżowanie ulic w celu obserwacji ruchu ulicznego oraz utrwalenie elementarnych zasad ruchu drogowego: chodzenie prawą stroną chodnika, przechodzenie przez jezdnię w miejscach do tego przeznaczonych.

 

 

„ Ostrożnie na drodze!”

( czwartek)

 

„ Pies z ulicy Bałamutów” wysłuchanie opowiadania Wandy Chotomskiej, wykonanie makiety ulicy. Podział na zespoły, wykorzystanie w pracy różnych odpadów, pobudzenie wyobraźni dziecięcej. Wdrażanie do zachowania porządku podczas prac plastycznych, wspólne porządkowanie sali.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Pojazdy na drodze”

( piątek)

 

„ Co to za pojazd?” zagadki słuchowe, rozpoznawanie pojazdów po wydawanych dźwiękach.

Zapoznanie dzieci z wyglądem wozów ratowniczych: karetka pogotowia, policja, straż pożarna. Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie „ Po co istnieją służby ratownicze?”.

Gimnastyka.

 

 

 

Literatura:

Ø      W. Chotomska „ Pies z ulicy Bałamutów”

Ø      K. Wiśniewska „ kolorowe znaki”

Ø      W. Badalska „  Przechodzimy przez ulicę”

Ø      Zeszyt roboczy nauczycielki

 

Zabawy ruchowe:

Ø      z elementem biegu „ Samochody”

Ø      z wykorzystaniem muzyki „ Auta i wozy ratownicze”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: „ Czas jesieni w parku”

 

Ø      Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wraz ze zmianą pór roku.

Ø      Zachęcanie dzieci do zbierania i gromadzenia w kąciku przyrody skarbów jesieni.

Ø      Inspirowanie dzieci do działalności plastycznej poprzez literaturę i dary jesieni.

Ø      Doskonalenie mowy dzieci, wypowiadanie się n/t różnych zdarzeń, układanie zdań prostych i złożonych.

 

 

 

TEMAT DNIA

 

DZIAŁANIA EDUKACYJNE

 

 

„ Tajemnicze liście”

( poniedziałek)

 

Wysłuchanie wiersza B. Lewandowskiej „ Kolorowe liście”, omówienie treści wiersza. Zapoznanie dzieci z pojęciami – drzewa iglaste, drzewa liściaste, porównywanie kształtów liści, rozpoznawanie liści kasztanowca, dębu, klonu, jarzębiny. Układanie jesiennego bukietu.

Gimnastyka.

 

 

„ Szukamy jesieni w parku”

( wtorek)

 

Spacer do parku w celu obserwacji otaczającej nas przyrody: spadające liście, kasztany, żołędzie. Dzielenie się spostrzeżeniami dotyczącymi zmian zachodzących jesienią. Właściwe zachowanie się na spacerze.

„ O dębie, co żołędzie rozdawał” słuchanie wiersza Lucyny Krzemienieckiej, uświadomienie dzieciom, że drzewa liściaste i iglaste mają owoce. Zabawa dydaktyczna „ Czyj to owoc?” dobieranie owoców i liści. Zabawy matematyczne z wykorzystaniem poleceń typu: weź dwa liście i trzy szyszki itp.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Dziwny stworek”

( środa)

 

„ Opowieści liścianego stworka” opowiadanie nauczycielki, uważne słuchanie. Swobodne wypowiedzi dzieci n/t przygód Stworka, odniesienie do rzeczywistości.

„ Tajemnicze obrazki” praca w małych zespołach, wykonanie płaskorzeźby na masie solnej z wykorzystaniem żołędzi, kasztanów, szyszek itp. Zgodne współdziałanie w zespole. Wystawa wykonanych prac.

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin