plan luty 2010.doc

(54 KB) Pobierz
Plan pracy na miesiąc wrzesień, gr

 

 

 

 

 

 

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC LUTY, GRUPA III A

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: „ Uroki zimy”

  • Znajomość cech charakterystycznych dla zimy.
  • Poszerzanie wiadomości n/t zimy, zimowych zabaw i ich bezpieczeństwa.
  • Umiejętność ubierania się stosownie do pogody i dlaczego jest to ważne dla zdrowia.
  • Dostrzeganie piękna zimowego krajobrazu.
  • Udział w zabawach badawczych ze śniegiem i lodem.

 

 

Temat dnia

 

Działania edukacyjne

 

 

„ Korzystamy z uciech zimy”

 

Wypowiedzi dzieci n/t obrazka „ Zabawy zimowe na śniegu” oraz słuchanie wiersza T. Kubiaka „ Łyżwiarka”. Poszerzenie i utrwalenie wiadomości n/t pory roku – zimy, zimowych zabaw i ich bezpieczeństwa. Ćwiczenia w mówieniu, sprawne posługiwanie się przymiotnikami, poprawne budowanie zdań.

Gimnastyka – zestaw zabaw ruchowych na świeżym powietrzu.

 

 

„ Nasze zabawy są wesołe i bezpieczne”

 

Słuchanie opowiadania J. Wasilewskiej „ Nowe łyżwy Adama”, uważne słuchanie treści, nabywanie umiejętności wyrażania własnych myśli i sądów, uzupełnianie wypowiedzi kolegów. Próba sformułowania myśli  przewodniej opowiadania „ Nie wolno ślizgać się na zamarzniętych zbiornikach wodnych.”

Umuzykalnienie.

 

 

„ Zimo, baw się z nami!”

 

Słuchanie wiersza A. Łady-Grodzickiej „ Dziewięć bałwanków połączone z zabawą dydaktyczną „ Którego bałwanka brakuje?”, uważne słuchanie wiersza i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści, posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi.

„ Zimowy obrazek” praca plastyczna wykonana różnymi technikami.

 

 

„ Lubimy cię, mroźna zimo”

 

Słuchanie wiersz H. Szyerowej, zapamiętywanie określeń dotyczących zimy: śnieżna, biała, mroźna, ostra. Udzielanie odpowiedzi na pytanie „ Za co lubimy zimę?”, swobodne wypowiedzi dzieci w odniesieniu do własnych przeżyć związanych z zimą.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Jak ubieramy się zimą?”

 

Opowiadanie historyjki obrazkowej, wiązanie przyczyn i skutków wg chronologii wydarzeń: najpierw, potem, na końcu. Nazywanie przeżyć i uczuć postaci, przewidywanie zakończenia historyjki obrazkowej.

 

 

Dodatkowe działania z dziećmi:

ü      „ Dobieramy rękawiczki do pary” zabawa dydaktyczna połączona z odrysowywaniem i kolorowaniem, doskonalenie spostrzegawczości.

ü      „ Zimowe ubrania” rozwiązywanie zagadek.

ü      „ Prawda – fałsz” zabawa dydaktyczna, utrwalenie wiadomości dotyczących zimy i bezpiecznych zabaw na śniegu, odróżnienie prawdy od fałszu.

ü      „ Zabawy ze śniegiem i lodem” zabawa badawcza, badanie czystości śniegu i lodu, samodzielne wyciąganie wniosków na podstawie obserwacji.

 

Literatura:

ü      T. Kubiak  „ Łyżwiarka”

ü      J. Wasilewska „ Nowe łyżwy Adama”

ü      A. Łada-Grodzicka „ Dziewięć bałwanków”

ü      H. Szayerowa „ Lubię ciebie, zimo”

ü      M. Kownacka „ Razem ze słonkiem – zima”

 

Zabawy ruchowe:

ü      naśladowcza „ Zabawy na śniegu”

ü      z elementem celowania „ Celuj śnieżną kulą w drzewo”

ü      orientacyjno-porządkowa „ Wiatr i śnieżynki”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: „ Moja ojczyzna, moja stolica”

  • Znajomość własnego adresu zamieszkania.
  • Rozpoznawanie kształtu Polski na mapie świata, znaczenie kolorów na mapie, wskazywanie Warszawy, Krakowa oraz głównej rzeki Wisły.
  • Rozpoznawanie godła Polski i barw narodowych, rozumienie znaczenia tych znaków dla Polski.
  • Poznanie legendy o powstaniu Warszawy, herbu stolicy oraz najważniejszych budowli i zabytków naszego miasta.

 

 

Temat dnia

 

Działania edukacyjne

 

 

„ Moja ulica, mój dom”

 

Spacer ulicami w pobliżu przedszkola, obserwowanie zabudowy ulic, rozpoznawanie swojego domu, wzbudzanie przywiązania do własnej miejscowości. Wycinanie z kolorowego papieru „ Mój dom”

Gimnastyka.

 

 

„ Warszawa-nasza stolica”

 

Oglądanie ilustracji przedstawiających Warszawę, odnajdywanie znanych miejsc, słuchanie utworu H. Łochockiej „ Legenda o tarczy i mieczu” –wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego, poznanie legendy dotyczącej powstania Warszawy, herb stolicy.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Polska-nasza ojczyzna”

 

Wprowadzenie wiersza do nauki Cz. Janczarskiego „ Piękna jest nasza ziemia”, utrwalenie wiedzy o Polsce, poznanie mapy i znaczenia kolorów na mapie. Odnalezienie Polski na mapie świata, odnajdywanie Warszawy, Krakowa, Wisły.

Praca plastyczna.

 

 

„ Warszawska Starówka”

 

Słuchanie wiersza L. J. Kiersta „ Wizyta na warszawskim Zamku” przybliżenie dzieciom zabytków kultury narodowej. Wykonanie zadania w kartach pięciolatka.

Umuzykalnienie.

 

 

„ Zamki i zameczki”

 

Opowiadanie obrazka sytuacyjnego, omówienie wieloznaczności wyrazu zamek. Doskonalenie spostrzegawczości, uważności i dokładności.

 

 

Literatura:

ü      H. Łochocka „ Legenda o tarczy i mieczu”

ü      Cz. Janczarski „ Piękna jest nasza ziemia”

ü      L. J. Kern „ Wizyta na warszawskim Zamku”

 

Zabawy ruchowe:

ü      z elementem biegu „ Samochody”

ü      z elementem czworakowania „ Tunel”

 

 

 

opracowała

Małgorzata Cacko

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin