Describing people.doc

(116 KB) Pobierz
Konspekt lekcji języka angielskiego w klasie II/III licealnej

Konspekt lekcji języka angielskiego w klasie II/III licealnej

Describing People

Cele:

·         rozwijanie sprawności mówienia na przykładzie ćwiczeń skoncentrowanych wokół charakterystyki postaci;

·         przygotowanie do opisu postaci.

Pomoce:

·         piłeczka, ksera z ćwiczeniami, nagrania magnetofonowe, nagranie video

Contents:

I. Warm-up

Uczniowie siadają w kręgu na środku klasy. Nauczyciel podaje hasło person rzucając piłeczkę do jednego z uczniów. Uczniowie metodą "burzy mózgów" podają wyrazy kojarzące się z wyrazem - hasłem wyznaczając spośród siebie osobę, która ma udzielić odpowiedzi poprzez rzucenie do niej piłeczki.

II. Ćwiczenie 1

Uczniowie otrzymują następujące karteczki (załącznik nr 1) z prośbą, aby w trakcie słuchania kasety zaznaczyli usłyszane informacje.

Po wysłuchaniu, zadaniem uczniów jest w parach scharakteryzować przedstawioną postać.

III. Ćwiczenie 2

Nauczyciel dzieli klasę na dwie grupy prosząc uczniów o odliczenie do dwóch. "Jedynki" siadają razem i otrzymują zadanie, które polega na połączeniu przymiotników z podanymi rzeczownikami (załącznik nr 2). "Dwójki" zaś muszą określić i zapisać, które z podanych przymiotników określają pozytywne, a które negatywne cechy charakteru. (załącznik nr 3).

Następnie uczniowie są proszeni o znalezienie sobie partnera z grupy przeciwnej. Siadają razem, a ich zadaniem jest opisanie wyglądu zewnętrznego i charakteru wybranej osoby z klasy. Po kilku minutach każda para prezentuje opis, pozostali uczniowie odgadują, kim jest opisywana osoba.

Następnie nauczyciel wyjaśnia uczniom, jak łączyć zdania zawierających cechy podobne i różne oraz prosi uczniów, aby zgodnie z tą zasadą zapisali zdania charakteryzujące wybraną osobę. 2-3 osoby odczytują sporządzone opisy.

IV. Ćwiczenie 3

Nauczyciel informuje uczniów, że obejrzą krótki film video, charakteryzujący Niemców. Zadaniem uczniów jest udzielenie odpowiedzi na pytania:

·         How do the British journalists working in German perceive Germans?

·         What do Russians think of Germans?

·         Do you agree with their opinions?

Następnie prowadzący zajęcia prowokuje krótką dyskusję, prosząc o opinię, co usłyszeliby, gdyby opisywaną nacją byli Polacy.

V. Ćwiczenie 4

Nauczyciel wspólnie z uczniami ustala punkty, które należy wziąć pod uwagę przy opisie postaci i przypomina o czasach gramatycznych używanych w tego typu wypowiedzi.

Introduction

Brief information about the person (his/her name, time or place you met (saw him/her).

Main body:

·         physical appearance;

·         personality characteristics;

·         hobbies (interests), everyday activities.

Conclusion:

·         your comments;

·         feelings about the person.

Z kolei nauczyciel rozdaje kartki z modelowym opisem postaci, a uczniowie w każdym akapicie zaznaczają topic sentence i obok w kółeczku zapisują temat każdego akapitu (załącznik nr 4).

VI. Zadanie domowe

Uczniowie mają opisać osobę, której nigdy nie zapomną.

W przygotowaniu lekcji wykorzystano książkę Successful Writing. Upper-Intermediate, Virginia Evans. Express Publishing.

Załącznik nr 1

Height

quite tall

 

rather short

 

 

 

 

 

Build

well-built

 

thin

 

 

 

muscular

 

Age

early twenties

 

mid thirties

 

 

 

teenaged

 

Facial Features

oval face

 

high cheekbones

 

blue eyes

 

mole

 

Hair

curly

 

shot brown

 

wavy

 

 

 

Clothes

casual

 

formal

 

 

 

 

 

Personality

good-humoured

 

imaginative

 

vain

 

short-tempered

 

Activities/Hobbies

going to discos

 

watching old films

 

cooking

 

 

 

Załącznik 2

Match the following adjectives with the nouns below. Some adjectives can be used more than once.

broad, rosy, clear, bushy, thick, full, upturned, double, hooked, fair, crooked, thin, hollow, deep-set, curly, puffy, clean-shaven, pale, oval, spotty, dark

1.

...........................................

eyebrows

 

6.

...........................................

face

2.

...........................................

eyes

7.

...........................................

lips

3.

...........................................

complexion

8.

...........................................

cheeks

4.

...........................................

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin