Lidia_Głowacka-Michejda_-_Cała_prawda_o_nauce_języka_angielskiego.pdf
(
554 KB
)
Pobierz
107930986 UNPDF
Niniejszy
darmowy
ebook zawiera
fragment
pełnej wersji pod tytułem:
Cała prawda o nauce języka angielskiego
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji,
kliknij tutaj
Darmowa publikacja
dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej
przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany
w zawartości publikacji bez pisemnej zgody wydawcy.
Zabrania się jej od-sprzedaży, zgodnie z
regulaminem
Wydawnictwa Złote Myśli
.
© Copyright for Polish edition by
ZloteMysli.pl
Data: 22.05.2009
Tytuł: Cała prawda o nauce języka angielskiego — fragment utworu
Autor: Lidia Głowacka-Michejda
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Redakcja: Magda Wasilewska, Sylwia Fortuna
Skład: Marcin Górniakowski
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www. ZloteMysli.pl
EMAIL:
kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
OD AUTORKI
.
....................................................................................6
WSTĘP
.
..............................................................................................7
MIT PIERWSZY – D
i
za granicę
.
........................................................................................23
MIT TRZECI –
Żeby dobrze mówić w języku obcym, trzeba wyjechać
potem jest za późno
.
........................................................................28
MIT CZWARTY –
Naukę trzeba zaczynać w bardzo wczesnym wieku,
języków
.
...........................................................................................32
MIT PIĄTY –
Po pięćdziesiątce nie warto inwestować w
naukę
można się nauczyć w kilka tygodni!
.
................................................40
Metoda SITA
.
..................................................................................................................40
Synchroniczna praca mózgu
.
.....................................................................................41
Lewa półkula
.
........................................................................................................42
Prawa półkula
.
.......................................................................................................42
Eksperyment w Hamburgu
.
......................................................................................43
Plusy uczenia się metodą SITA
.
................................................................................44
Minusy uczenia się metodą SITA
.
.............................................................................45
Metoda Callana
.
..............................................................................................................46
Plusy metody
.
.............................................................................................................47
Wady metody
.
............................................................................................................48
Odmiany metody Callana
.
.........................................................................................49
MIT SZÓSTY –
Istnieją rewelacyjne metody, dzięki którym języka
Najlepiej uczyć się z native speakerem, a nie
.
.......................................................................................51
MIT SIÓDMY –
Polakiem
Ludzie dorośli nie mają czasu na uczenie się języków
..55
.
63
Precyzyjna diagnoza
.
......................................................................................................65
Bądź optymistą
.
..............................................................................................................65
Nie idź na żywioł
.
............................................................................................................66
Myśl dobrze o sobie
.
.......................................................................................................67
Bądź konkretny
.
..............................................................................................................67
Odwróć uwagę
.
...............................................................................................................68
Zadbaj o siebie
.
...............................................................................................................68
Zabaw się w aktora
.
........................................................................................................68
Plan tygodniowy
.
............................................................................................................69
Tylko spokojnie
.
.............................................................................................................69
MIT DZIEWIĄTY –
Osoby nieśmiałe nigdy nie przełamią bariery mówienia
dzieci
.
...............................................................................................71
MIT DZIESIĄTY –
Języka obcego powinniśmy się uczyć tak jak
wszystko
.
..........................................................................................75
PRAWDA PIERWSZA – Znajdź motywację do nauki. Zobacz cel
.
....80
Europejski System Opisu Kształcenia Językowego
.
.....................................................85
Translatory elektroniczne niedługo zrobią za nas
.
.13
Sprawdź, czy masz zdolności językowe
.
.........................................................................17
MIT DRUGI –
o nauki języków trzeba mieć specjalne zdolnośc
z
MIT ÓSMY –
PRAWDA DRUGA –
Nie ucz się sam
................................................89
PRAWDA TRZECIA –
samodzielnej pracy w domu
Zapisanie się na kurs nie zwalnia Cię
..........................................................93
PRAWDA CZWARTA –
Nie próbuj być perfekcjonistą!
..................100
poważnie
.
.......................................................................................103
Oglądaj filmy w wersji oryginalnej
.
.............................................................................107
PRAWDA SZÓSTA –
Ucząc się języka, nie traktuj tego śmiertelnie
zapamiętać
.
....................................................................................110
Zrób sobie fiszki
.
............................................................................................................115
Mapy myśli
.
...................................................................................................................120
PRAWDA SIÓDMA –
Musisz pięć razy zapomnieć, aby raz na zawsze
Nigdy nie odpuszczaj sobie dwóch dni z
rzędu!
.124
łatwiej niż uczenie się pierwszego
.
.................................................128
PRAWDA DZIEWIĄTA –
Uczenie się kolejnych języków przychodzi nam
jeżeli stosujesz ją systematycznie
...................................................132
PRAWDA DZIESIĄTA –
Każda metoda nauczania języka jest dobra,
.
.........................135
JAK ZNALEŹĆ DOBRĄ SZKOŁĘ JĘZYKOWĄ?
.
..............................140
TECHNIKA MAŁYCH KROKÓW, CZYLI FILOZOFIA KAIZEN
.
.......143
Zadawaj małe pytania
.
..................................................................................................146
Negatywne pytania są zawsze toksyczne
.
....................................................................147
Myśl małe myśli
.
...........................................................................................................148
Podejmuj małe działania
.
.............................................................................................150
Przyznawaj sobie małe nagrody
.
..................................................................................152
ZAKOŃCZENIE
.
.............................................................................154
BIBLIOGRAFIA
.
.............................................................................155
Zrób z tego przyjemność
z
PRAWDA PIĄTA –
PRAWDA ÓSMA –
CAŁA PRAWDA O NAUCE ANGIELSKIEGO
–
darmowy fragment –
kliknij po więcej
Lidia Głowacka-Michejda
●
5
Mit pierwszy
NAUKI
JĘZYKÓW
JĘZYKÓW
TRZEBA
TRZEBA
MIEĆ
MIEĆ
SPECJALNE
SPECJALNE
ZDOLNOŚCI
Jesteś jedyną osobą na świecie,
która może wykorzystać Twój potencjał.
Zig Ziglar
Amerykański psycholingwista, Carroll, definiuje zdolności językowe
jako umiejętność szybkiego uczenia się nowego języka i możliwość
osiągnięcia wysokiego stopnia jego znajomości. Uważa on, że zdolno-
ści językowe są odwrotnie proporcjonalne do ilości czasu poświęco-
nego na opanowanie danego języka lub jakiegoś problemu językowe-
go. Wyodrębnił on cztery rodzaje cech stanowiących o uzdolnieniach
językowych człowieka. Te cechy to:
umiejętność kojarzenia dźwięku i symbolu;
wrażliwość na strukturę gramatyczną;
pamięć skojarzeniowa;
umiejętność wnioskowania.
Pierwsza cecha to umiejętność rozróżniania nowych dźwięków, koja-
rzenia ich z symbolami reprezentującymi je w piśmie i przechowywa-
nie ich w pamięci. Druga – to umiejętność rozpoznania gramatycz-
Copyright by Wydawnictwo
Złote Myśli
& Lidia Głowacka-Michejda
D
O
NAUKI
Plik z chomika:
Partyzancki
Inne pliki z tego folderu:
Lidia_Głowacka-Michejda_-_Cała_prawda_o_nauce_języka_angielskiego.pdf
(554 KB)
Paweł_Sygnowski_-_Skuteczne_metody_nauki_jezyka_angielskiego.pdf
(504 KB)
Inne foldery tego chomika:
Dla dorosłych
E-biznes
Edukacja finansowa
Informatyka
Inwestowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin