TEMAT.doc

(36 KB) Pobierz

TEMAT: Wiosenna łąka.

Cele ogólne:

·         Wzbogacenie czynnego słownika dzieci o nazwy kwiatów i owadów żyjących na łące.

·         Rozwijanie ekspresji twórczej.

·         Kształcenie poczucia rytmu.

·         Uczestniczenie w zabawach przygotowujących do nauki czytania wg metody I. Majchrzak.

Cele operacyjne:
Dziecko potrafi:

·         wypowiadać się na temat treści wiersza (5,6l.) i ilustracji (3,4l.);

·         rozpoznawać i nazywać wybrane kwiaty i zwierzęta żyjące na łące (3-6l.);

·         odczytać imię własne i kolegów (3-6l.);

·         przeczytać wyrazy i przyporządkować je do ilustracji; starannie pokolorować obrazek (5,6l.);

·         ułożyć obrazek z części, nakleić i pokolorować (4,5l.);

·         pokolorować motyla i ozdobić jego skrzydła elementami geometrycznymi (3l.);

·         naśladować sposób poruszania się mieszkańców łąki np. motyla, biedronki, mrówki(3-6l.);

·         poruszać się w rytmie muzyki i odpowiednio reagować na przerwę;(3-6l.);

·         uporządkować stanowisko po skończonej pracy (3-6l.).

Pomoce:
Wiersz M. Buczkówny "Na łące", ilustracja do wiersza, kaseta z podkładem muzycznym, wstążki, emblematy: motyle, biedronki, stokrotki, maki, mrówki, jaskry, napisy: trawa, motyl, biedronka, obrazki: kwiaty, mrówki, słońce; karty do pracy indywidualnej, kredki, klej, elementy geometryczne.

Metody:

·         elementy metody I. Majchrzak;

·         opowieść ruchowa;

·         rozmowa;

·         metoda zadań stawianych do wykonania.

Przebieg zajęcia:

1.    Powitanie rodziców przybyłych na zajęcie . Zabawa przy piosence z kasety "Na łące". Obrazowanie treści rysunkiem.

2.    Dzieci zajmują miejsca przed tablicą z ilustracją "Łąka" i słuchają wiersza M.Buczkówny "Rano na łące".

Słońce.
Na łące
wszyscy pracują od samego ranka:
Pszczoła we wnętrzu rumianka
odkurza żółty dywanik
ze złotego pyłu.
Mrówki – ścieżkę oczyściły

Aż świeci każde ziarnko piasku.
Motyl skrzydełkami otrzepuje krople rosy
z koniczyny.
Osy – polerują listki jaskrów,
Aż oczy bolą od blasku!

o        Krótka rozmowa na temat wiersza i ilustracji w powiązaniu z wrażeniami z wycieczki na łąkę.

3.    Zabawa ruchowa: "Robimy bukiety dla mamy".
Nauczycielka rozrzuca na sali kwiaty z imionami dzieci. W czasie muzyki dzieci odnajdują kwiatek ze swoim imieniem i spacerują po łące, na przerwę w muzyce- wąchają kwiaty, kichają "A-psik".

4.    Zabawa "Prawda czy fałsz". Nauczycielka mówi zdania o łące a dzieci określają ich logiczność: prawda – podnoszą wstążki do góry, fałsz – kładą je na kolanach.

o        Na łące rośnie wysoka trawa, a w niej są biedronki, koniki polne, motyle.

o        Pszczoły zbierają nektar z kwiatów i robią z nich lizaki.

o        Pod ziemią długie korytarze ryje kret.

o        Wiosną na łące dzieci lepią bałwana.

o        Po łące przechadza się bocian i szuka żabek na śniadanie.

o        A żabki chowają się przed nim w trawie i wołają kra, kra.

5.    "Taniec ze wstążką"- improwizacja ruchowa do muzyki.

6.    Opowieść ruchowa "Na łące".
Nauczycielka opowiada o wycieczce dzieci na łąkę a dzieci ilustrują jej opowieść ruchem. Do zabawy wplata napisy ( trawa, motyl, biedronka, mak) i ilustracje (mrówki, słońce) a dzieci je odczytują.

7.    Praca indywidualna przy stolikach:

o        "motylki"(3l.)- malują kredkami motyla i naklejają ozdobnie elementy geometryczne;

o        "biedronki"(4,5l.)- PUZZLE- układanie ,naklejanie i kolorowanie obrazka z części.

o        "maki"(5l.)- Kolorowanie obrazka, wklejanie napisów: mak, biedronka, trawa, motyl w odpowiednie miejsce;

o        "jaskry"(5,6l)- czytanie wyrazów (pasikonik, trawa, motyl, rumianek, słowik, biedronka) i wklejanie ich w odpowiednie miejsce, kolorowanie obrazka.

8.    Taniec owadów i kwiatów na łące przy piosence "Podajmy sobie ręce".
Emblematy: motylki, biedronki, jaskry, maki. Zwrotka – dzieci poruszają się swobodnie, refren – tworzą grupy wg emblematów i tańczą w kółeczkach.

9.    Ewaluacja – dzieci wypowiadają się na temat zabawy, która podobała im się najbardziej i chciałyby ją powtórzyć.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin