Ośrodek Rozwoju Edukacji
Narzędzia /przykłady wzorów do zastosowania w pracy zespołów wspierających uczniów ze SPE, można je modyfikować dla potrzeb szkoły zgodnie z założeniami rozporządzeń/
WZÓR 1
Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia
IMIĘ (IMIONA) I NAZWISKO UCZNIA…………………………………………………..………..
Nazwa przedszkola/szkoły lub placówki zakładającej Kartę ………………………………………….
Oznaczenie klasy, do której uczęszcza uczeń …………
Podstawowe informacje stanowiące podstawę założenia Karty
- orzeczenia o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego,
Data wydania orzeczenia………………… Numer orzeczenia………….
- orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania
- opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej
Data wydania opinii………………… Numer opinii………….
- Informacja o potrzebie objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną na podstawie rozpoznania dokonanego przez zespół
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Zakres, w którym uczeń wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Zalecenia zespołu:
Formy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Sposoby pomocy psychologiczno-pedagogicznej
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Okresy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla określonych wcześniej form i sposobów
Terminy spotkań zespołu
………………………………………
podpisy osób biorących udział w spotkaniu zespołu
Ustalenia dyrektora
Formy udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej z podaniem wymiaru godzin
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
Podpis dyrektora
Ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Data……………………………………
Podpisy osób uczestniczących w spotkaniu zespołu
WZÓR 2
Dane kontaktowe szkoły zakładającej Kartę (adres, telefon, e-mail) ………………………………………………..
Data założenia Karty ……………………………….
Rok szkolny………………Oznaczenie klasy, do której uczęszcza uczeń …………Wiek ucznia ………………..
Język, w którym uczeń się komunikuje (ważny w przypadku obcokrajowców) ……………………………………………………………
Dane kontaktowe do rodziców:
MATKA: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Imię i nazwisko, numer telefonu, e-mail i adres do korespondencji
OJCIEC
Do kogo mają być kierowane informacje (proszę podkreślić właściwe):
- do obojga rodziców,
- tylko do matki
- tylko do ojca
- do prawnego opiekuna
ROZPOZNANIE
Diagnoza wynikająca z:
Informacja o potrzebie objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną na podstawie rozpoznania dokonanego przez zespół
Informacje o funkcjonowaniu ucznia oraz zakres w którym uczeń wymaga pomocy (wynikające z dokumentacji dziecka oraz z rozpoznania dokonanego przez nauczycieli i specjalistów w szkole)
Każdy z opisywanych obszarów powinien zawierać opis zaobserwowanych mocnych stron dziecka, umiejętności dziecka trudności i/lub uzdolnień
Obszar funkcjonowania
Opis funkcjonowania dziecka w danym obszarze
(wpływ na naukę i sytuację szkolną dziecka)
Potrzeby wynikające z diagnozy dziecka w danym obszarze
Uwagi
Ogólna sprawność fizyczna dziecka (motoryka duża)
Sprawność rąk dziecka (motoryka mała)
Zmysły (wzrok, słuch, czucie, węch, równowaga) i integracja sensoryczna
Komunikowanie się oraz artykulacja
Sfera poznawcza (opanowanie technik szkolnych, zakres opanowanych treści programowych, osiągnięcia i trudności)
Sfera emocjonalno-społeczna (radzenie sobie z emocjami, relacje z dorosłymi, relacje z rówieśnikami,
Samodzielność i możliwości w zakresie samodecydowania
Uzdolnienia
Stan zdrowia dziecka
Inne obszary ważne z punktu widzenia funkcjonowania ucznia:
Szczegółowe informacje o stanie zdrowia i sprawności dziecka wpływające na funkcjonowanie w szkole
1. Przejawy choroby, które mogą wpływać na samopoczucie i/lub bezpieczeństwo dziecka, albo ważne informacje dotyczące sprawności ucznia
2. Ważne wskazania i przeciwwskazania medyczne (m.in. związane z podawaniem leków, dietą itp.)
3. Inne wskazania
Pomoc potrzebna uczniowi w zakresie doradztwa edukacyjno-zawodowego (wsparcie potrzebne uczniowi do planowania dalszej edukacji i kariery zawodowej – dotyczy uczniów w gimnazjum i s...
lewandosia