KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA
1. Imię, imiona i nazwisko: …………………………………………………………………………………………………………………………
2. Szkoła i klasa: ……………………………………………………………………………………………
3. Data założenia karty, rok szkolny, wiek ucznia: ………………………………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………………………
4. Dane rodziców/ prawnych opiekunów, do których ma być kierowana korespondencja:……………………………………………………………………………………………..
5. Podstawa założenia karty: informacja dotycząca opinii/ orzeczenia z datą lub informacją o potrzebie objęcia ucznia pomocą psychologiczno- pedagogiczną stwierdzoną w wyniku działań pedagogicznych; podkreślić:
a) opinia Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej
b) orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania
c) informacje o stanie zdrowia
d) rozpoznane niepowodzenia szkolne
e) ryzyko wystąpienia specyficznych trudności w nauce
f) rozpoznane predyspozycje i uzdolnienia
g) doradztwo edukacyjno- zawodowe
h) inne : …………...……………………………………………………………………………………………………………
6. Diagnoza wynikająca z opinii/ orzeczenia PPP lub rozpoznania dokonanego przez nauczycieli i specjalistów w szkole:
a) obszary rozwojowe ucznia – ogólna sprawność fizyczna, stan zdrowia, sprawność rąk, zmysłów, komunikowanie się i artykulacja
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
b) sfera poznawcza – zakres opanowania treści programowych, osiągnięcia, trudności, techniki uczenia się
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
c) sfera emocjonalno- społeczna – radzenie sobie z emocjami, relacje z dorosłymi, z rówieśnikami
d) uzdolnienia, zainteresowania, pasje
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
7. Obszary, w których uczeń potrzebuje pomocy psychologiczno- pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne:
a) niepełnosprawność
b) niedostosowanie społeczne
c) zagrożenie niedostosowaniem społecznym
d) szczególne uzdolnienia
e) specyficzne trudności w uczeniu się
f) zaburzenia komunikacji językowej
g) choroba przewlekła
h) sytuacja kryzysowa lub traumatyczna
i) niepowodzenia edukacyjne
j) zaniedbania środowiskowe:
- sytuacja bytowa ucznia i jego rodziny
- sposób spędzania wolnego czasu
- kontakty środowiskowe
- trudności adaptacyjne
- różnice kulturowe. wyznaniowe
- zmiana środowiska edukacyjnego
- kształcenie za granicą
- inne ……………………………………
EFEKTYWNOŚĆ UDZIELONEJ POMOCY PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNEJ W OKRESIE …………………………………
FORMA POMOCY
EFEKTYWNOŚĆ
Pozytywne i negatywne skutki oddziaływań, przypuszczalne przyczyny powodzeń i niepowodzeń zrealizowanych działań
Zajęcia rozwijające uzdolnienia
Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze
Zajęcia specjalistyczne:
- logopedyczne
- korekcyjno- kompensacyjne
- socjoterapeutyczne/ psychoterapeutyczne
- rewalidacyjne
- resocjalizacyjne
Zajęcia z doradztwa zawodowego
Porady i konsultacje dla uczniów
Porady, konsultacje, warsztaty, szkolenia dla rodziców
Porady, konsultacje, warsztaty, szkolenia dla nauczycieli
Inne formy pomocy
FORMY DALSZEJ POMOCY PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNEJ ZALECANE PRZEZ ZESPÓŁ I ZATWIERDZONE PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY
Formy pomocy
Sposób udzielania pomocy
Okres trwania pomocy
Wymiar godzin
- socjoterapeutyczne/
psychoterapeutyczne
resocjalizacyjne
Podpis koordynatora: Podpis dyrektora szkoły:
………………………………….. ……………………………………………
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNEJ
ZALECANE PRZEZ ZESPÓŁ I ZATWIERDZONE PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY
lewandosia