Test Gimnazjalny 2011 - Część językowa - Język Francuski.pdf

(790 KB) Pobierz
untitled
Centralna Komisja Egzaminacyjna
Arkusz zawiera informacje prawnie chronione do momentu rozpoczęcia egzaminu.
UZUPEŁNIA ZESPÓŁ
NADZORUJĄCY
WPISUJE UCZEŃ
miejsce
na naklejkę
z kodem
KOD UCZNIA
PESEL
dysleksja
EGZAMIN
W KLASIE TRZECIEJ GIMNAZJUM
Z JĘZYKA FRANCUSKIEGO
KWIECIEŃ 2011
Instrukcja dla ucznia
1. Sprawdź, czy zestaw egzaminacyjny zawiera 11 stron (zadania 1 – 13).
Ewentualny brak stron lub inne usterki zgłoś nauczycielowi.
2. Na tej stronie i na karcie odpowiedzi wpisz swój kod i numer PESEL.
3. Czytaj uważnie wszystkie teksty i zadania.
Czas pracy:
90 minut
4. Słuchaj uważnie tekstów do zadań 1−4, które zostaną
odtworzone z płyty CD.
5. Rozwiązania zapisuj długopisem lub piórem z czarnym
tuszem/atramentem. Nie używaj korektora.
Liczba punktów
do uzyskania: 50
6. W niektórych zadaniach podanych jest kilka odpowiedzi
do wyboru, np. od A do F. Odpowiada im następujący układ
na karcie odpowiedzi:
Wybierz tylko jedną odpowiedź i zamaluj kratkę z odpowiadającą jej
literą, np. gdy wybrałeś odpowiedź E:
7. Staraj się nie popełnić błędów przy zaznaczaniu odpowiedzi,
ale jeśli się pomylisz, błędne zaznaczenie otocz kółkiem
i zamaluj inną odpowiedź .
Powodzenia!
GF-1-112
557072067.016.png 557072067.017.png 557072067.018.png 557072067.019.png 557072067.001.png 557072067.002.png
Zadanie 1. (0–4)
Usłyszysz dwukrotnie cztery teksty. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu
w zadaniach 1.1.–1.4. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Zakreśl literę A, B lub C.
1.1. Quelle activité voudrait faire Marie ?
A.
B.
C.
1.2. Qu’est-ce que la cliente a choisi ?
A.
B.
C.
1.3. Où se trouvent les deux personnes qui parlent ?
A.
B.
C.
1.4. C’est une publicité pour :
A. des vêtements.
B. un magazine.
C. un film.
PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI!
Strona 2 z 11
557072067.003.png 557072067.004.png 557072067.005.png 557072067.006.png 557072067.007.png 557072067.008.png 557072067.009.png 557072067.010.png 557072067.011.png
Zadanie 2. (0–3)
Usłyszysz dwukrotnie rozmowę w muzeum. Zaznacz w tabeli znakiem X, które ze zdań
2.1. 2.3. są zgodne z treścią nagrania (V – Vrai), a które nie (F – Faux).
V
F
2.1. Les visiteurs ont acheté des billets avec réduction.
2.2. Les jeunes gens visiteront l’exposition avec un groupe.
2.3. Les visiteurs ont acheté un guide de l’exposition.
PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI!
Zadanie 3. (0–3)
Usłyszysz dwukrotnie trzy wypowiedzi młodych ludzi na temat przyszłości.
Na podstawie informacji zawartych w nagraniu dopasuj do każdej wypowiedzi 3.1.–3.3.
odpowiadające jej zdanie A–D. Wpisz rozwiązania do tabeli.
Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.
A. Je ne serai jamais acteur.
B. Je voudrais être journaliste.
C. Je rêve de devenir photographe.
D. J’aimerais bien écrire des romans.
3.1.
3.2.
3.3.
PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI!
Zadanie 4. (0–4)
Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi 4.1.–4.4. Dla każdej z nich wybierz właściwą
reakcję. Zakreśl literę A, B lub C.
4.1.
A. Le service est compris, Monsieur.
B. On est déjà servis. Merci Monsieur.
C. Servez-vous, Monsieur, s’il vous plaît.
4.2.
A. J’ai 15 ans.
B. J’en ai trois.
C. J’ai mal à la tête.
4.3.
A. Non, je reste chez moi.
B. La sortie est par là.
C. Oui, je suis sorti.
4.4.
A. Il est quatre heures.
B. Oui, c’est l’heure.
C. Dans une heure.
PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI!
Strona 3 z 11
557072067.012.png 557072067.013.png
Zadanie 5. (0–4)
Do każdego pytania 5.1.–5.4. dobierz właściwą reakcję A–E. Wpisz rozwiązania do tabeli.
Uwaga! Jedna reakcja została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnego pytania.
5.1. De quoi parle Michel ?
5.2. Comment est ta chambre ?
5.3. Marie, qu’est-ce que tu prends ?
5.4. Michel, tu ne vas pas à l’école ?
A. Tout va bien.
B. Pasaujourd’hui.
C. Il raconte son séjour à Paris.
D. Je voudrais un café, s’il te plaît.
E. Elle est grande et pleine de lumière.
PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI!
Zadanie 6. (0–4)
Dla każdej z opisanych sytuacji 6.1.–6.4. wybierz właściwą reakcję. Zakreśl literę A, B lub C.
6.1. Chcesz zapytać, skąd pochodzi kolega.
A. D’où viens-tu ?
B. Comment vas-tu ?
C. Tu vas souvent à Varsovie ?
6.2. Wchodzisz spóźniony/a do klasy. Co powiesz?
A. Quelle chance !
B. Je suis un peu en avance.
C. Excusez-moi de mon retard.
6.3. Gratulujesz koledze zdanego egzaminu.
A. Je te félicite !
B. Ça ne fait rien !
C. Bonne chance !
6.4. Szukasz stacji metra. W jaki sposób zapytasz o nią przechodnia?
A. Vous êtes à la station de métro, Monsieur ?
B. Est-ce qu’il y a une station de métro près d’ici ?
C. Vous descendez à la prochaine station, Monsieur ?
PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI!
Strona 4 z 11
557072067.014.png
Zadanie 7. (0–4)
Przeczytaj tekst. Wybierz właściwe, poprawne pod względem gramatycznym
i leksykalnym, uzupełnienie luk 7.1.–7.4. Zakreśl literę A, B lub C.
La pétanque est un jeu de boules provençal. Il est connu 7.1. ____ très longtemps.
Les archéologues ont 7.2. ____ des traces de ce jeu, en Egypte ancienne, en Grèce, du temps
d’Alexandre le Grand, et chez les Romains. Ce sont les Romains 7.3. ____ ont introduit le jeu
de boules en Gaule. Au début, c’était un jeu de nobles, mais il est devenu populaire pendant
la Révolution française. Depuis 1850, le jeu de boules est un sport officiellement reconnu.
On organise des 7.4. ____ et on attribue des prix. La pétanque est réputée en France, mais
aussi dans d’autres pays.
D’apr
7.1.
A. depuis
B. pour
C. dans
7.2.
A. joué
B. inventé
C. trouvé
7.3.
A. qui
B. que
C.
7.4.
A. champions
B. championnats
C. champignons
PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI!
Strona 5 z 11
557072067.015.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin