Kl I - Różaniec.doc

(591 KB) Pobierz
KATECHEZA – KLASA I

KATECHEZA – KLASA I.

 

 

SCENARIUSZ

 

 

TEMAT : Październik miesiącem modlitwy różańcowej.

 

 

CELE :   1. Uczeń powinien wiedzieć :

           

-          Czym jest różaniec ?

-          Z jakich części się składa ?

-          Jak się go odmawia ?

 

 

METODY :   - pogadanka

     - plątaninka

 

 

POMOCE :   -    napisy tematyczne

-          kartki z plątaninką dla każdego ucznia

-          różańce

-          ilustracje tematyczne

 

 

 

 

I. Wprowadzenie.

 

 

1. Modlitwa – śpiew :               W Imię Ojca, i Syna, i Ducha Świętego

                                                        tak można najprościej modlić się do Niego

                                                        do Boga, co właśnie uśmiecha do nas się

                                                        i niebo przybliżyć swoim dzieciom chce.

 

 

2. Ustalenie problemu – sytuacja egzystencjalna.

 

 

Codziennie spotykają nas różne doświadczenia, sytuacje, często spotykamy różnych ludzi. Czasami jesteśmy z tego powodu smutni, czasem weseli, a czasem czujemy się wyróżnieni i zadowoleni z siebie.

§         Kiedy i z jakiego powodu dziecko może się cieszyć ?

§         Co sprawia, że jesteśmy smutni ?

§         Kiedy czujemy się dumni i wyróżnieni ?

 

Pan Jezus i Jego Mama Maryja podobnie jak my mieli również w swoim życiu takie wydarzenia radosne, smutne i ważne. Wydarzenia te nazywamy TAJEMNICAMI.                                              

 







                                                                                                                





 

 

 

 

 

 

Jest taka modlitwa, trudniejsza i dłuższa od tych, których już się uczyliśmy, a w której rozważamy te tajemnice z życia Pana Jezusa i Jego Mamy. Jak ta modlitwa się nazywa dowiecie się po rozwiązaniu plątaninki.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ROZWIĄZANIE – RÓŻANIEC.

 

 

II. Rozwinięcie tematu.

 

( katecheta pokazuje dzieciom różne różańce, dzieci mogą dokładnie je obejrzeć )

 

Różańce są różne – duże, małe, bursztynowe, drewniane, kolorowe, ale wszystkie mają na początku krzyżyk i taki sam układ paciorków : zawsze pięć razy po dziesięć.

 

( dzieci liczą dziesiątki i ilość paciorków )

 

Dziś nauczymy się odmawiać modlitwę różańcową.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( katecheta wyjaśnia sposób odmawiania różańca )

Przed nami miesiąc październik. Miesiąc poświęcony Matce Bożej i modlitwie różańcowej. Ludzie będą przychodzić codziennie do kościoła i modlić się na różańcu. Maryja bardzo cieszy się z tej modlitwy.

W 1917 roku Maryja ukazała się trójce dzieci : 10 – letniej Łucji, 9 – letniemu Franciszkowi i 7 – letniej Hiacyncie. Maryja wybrała sobie dzieci i poprosiła je, aby często odmawiały różaniec. ( ilustracja tematyczna ).

W ćwiczeniach na str. 113 na rysunku macie Maryję i trójkę dzieci : Łucję, Franciszka i Hiacyntę, ale rysunek jest niedokończony – trzeba w rękach dzieci dorysować różańce.

 

( indywidualna praca w ćwiczeniach )

 

 

III. Pogłębienie i zastosowanie.

 

 

Zachęcam was do udziału w nabożeństwach różańcowych w kościele we wtorki i czwartki o godz. 16.30, a także do odmawiania różańca w domu. Teraz nauczymy się piosenki, którą często będziemy śpiewać w czasie różańca w kościele.

 

- nauka piosenki              Różańcowe tajemnice

                                          modlę się przez całe me życie.

                                          Radosne, bolesne chwalebne –

                                          Dziś do Ciebie Panie biegnę.

 

- zadanie domowe        Wkleję do ćwiczeń obrazek przedstawiający Matkę Bożą i narysuję

                                          po jednej róży za każdy odmówiony różaniec. Czerwoną różę -

                                          gdy będę na nabożeństwie w kościele, żółtą – gdy odmówię różaniec

                                          w domu, pomarańczową – gdy odmówię z rodzicami lub rodzeństwem.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin