Instrukcja napraw Lupo 1999 Podwozie - diagnoza wlasna systemu ABS.pdf

(1686 KB) Pobierz
Instrukcja napraw Lupo 1999 >
Serwis
Instrukcja napraw
Lupo 1999 2
Zeszyt Podwozie – diagnoza własna
systemu ABS
Wydanie 06.99
Serwis. Informacje techniczne
50453073.030.png 50453073.031.png 50453073.032.png 50453073.033.png
Przegląd zmian do instrukcji napraw
Lupo 1999 2
Zeszyt Podwozie – diagnoza własna systemu ABS
Wydanie 06.99
Numery „Dodatków technicznych do instrukcji napraw” (Merkblatt) należy wpisywać w momencie ich otrzy-
mywania do odpowiedniej rubryki danej grupy napraw. Pozwoli to na natychmiastowe stwierdzenie przy
korzystaniu z tego zeszytu, czy w danym zakresie wprowadzone zostały zmiany techniczne lub uzupełnie-
nia.
Grupy napraw
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
01 Diagnoza własna, badanie elektryczne
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematyczne zapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodów zawsze obowiązują ogólne zasady bezpieczeństwa.
Niniejsza instrukcja jest chroniona prawami autorskimi.
Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody firmy Volkswagen AG jest niedozwolone.
50453073.001.png 50453073.002.png 50453073.003.png 50453073.004.png 50453073.005.png 50453073.006.png 50453073.007.png 50453073.008.png 50453073.009.png 50453073.010.png 50453073.011.png 50453073.012.png 50453073.013.png 50453073.014.png 50453073.015.png 50453073.016.png 50453073.017.png 50453073.018.png 50453073.019.png 50453073.020.png 50453073.021.png 50453073.022.png 50453073.023.png 50453073.024.png 50453073.025.png
Spis treści
01 Komputerowa diagnoza własna, badania elektryczne strona
Opis działania diagnozy własnej systemu ABS ITT Mark 20IE ............................... 01–1
– Działanie ......................................................................................01–1
– Umiejscowienie jednostki systemu ABS ITT Mark 20 IE .......................................01–4
– Dane techniczne diagnozy własnej ............................................................01–6
– Środki bezpieczeństwa oraz zasady wyszukiwania usterek ....................................01–6
– Wyszukiwanie usterek systemu ABS ITT Mark 20 IE za pomocą testera
usterek V.A.G 1551 lub testera VAS 5051 (przewodnik) ....................................... 01–9
Podzespoły elektryczne i elektroniczne oraz ich umiejscowienie ............................ 01–11
Usterki wskazywane przez lampki sygnalizacyjne K47 i K 118 .............................. 01–16
Przeprowadzania diagnozy własnej .......................................................... 01–18
– Warunki wykonywania badań z wykorzystaniem diagnozy własnej ...........................01–18
– Podłączanie testera V.A.G 1551 i wybór funkcji .............................................. 01–19
– Podłączanie systemu diagnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051
i wybór komputera sterującego systemem ABS ..............................................01–24
– Zestawienie funkcji możliwych do wybrania ..................................................01–26
– Odczytywanie pamięci usterek ...............................................................01–27
– Automatyczny przebieg testujący ............................................................01–29
– Tabela usterek ...............................................................................01–30
– Kasowanie pamięci usterek, zakończenie wykonywania polecenia ...........................01–48
– Kodowanie komputera sterującego ..........................................................01–50
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ....................................................01–52
– Środki bezpieczeństwa ......................................................................01–52
– Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ...........................................01–61
– Wprowadzanie nastaw podstawowych .......................................................01–77
Badania elektryczne systemu ABS ITT Mark 20IE ........................................... 01–88
– Warunki wstępne przeprowadzania badań ...................................................01–90
– Rozmieszczenie styków wielokrotnego złącza wtykowego ................................... 01–91
– Tabela badań ................................................................................01–96
– Regulacja wyłącznika świateł hamowania ...................................................01–111
Opis działania diagnozy własnej systemu ITT Mark 30IE .................................. 01–113
– Działanie ...................................................................................01–113
– Umiejscowienie jednostki systemu ABS ITT Mark 30 IE .....................................01–116
– Dane techniczne diagnozy własnej .........................................................01–117
– Środki bezpieczeństwa oraz zasady wyszukiwania usterek .................................01–117
– Wyszukiwanie usterek systemu ABS ITT Mark 30 IE za pomocą testera
usterek V.A.G 1551 lub VAS 5051 (przewodnik) ............................................ 01–119
Podzespoły elektryczne i elektroniczne oraz ich umiejscowienie .......................... 01–121
Usterki wskazywane przez lampki sygnalizacyjne K47 i K 118 ............................. 01–126
Przeprowadzania diagnozy własnej ......................................................... 01–128
– Warunki wykonywania badań z wykorzystaniem diagnozy własnej ..........................01–128
– Podłączanie testera V.A.G 1551 i wybór funkcji .............................................01–129
– Podłączanie systemu diagnostyczo-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051
i wybór komputera sterującego systemem ABS ............................................ 01–135
– Zestawienie funkcji możliwych do wybrania .................................................01–137
– Odczytywanie pamięci usterek ............................................................. 01–138
– Tabela usterek ..............................................................................01–140
– Kodowanie komputera sterującego .........................................................01–160
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ..................................................01–163
– Środki bezpieczeństwa .....................................................................01–163
Badania elektryczne systemu ABS ITT Mark 30IE .......................................... 01–175
– Warunki wstępne przeprowadzania badań ..................................................01–177
– Rozmieszczeni styków wielokrotnego złącza wtykowego ................................... 01–178
– Tabela badań ...............................................................................01–183
Objaśnienia znaczeń ......................................................................... 01–200
Opis działania diagnozy własnej systemu
ABS ITT Mark 20IE
Działanie
Pojęcie diagnozy własnej odnosi się do elektrycz-
nych i elektronicznych podzespołów systemu ABS
tzn., że są rozpoznawane tylko usterki (np. przerwa
w ciągłości przewodów czujników obrotów), wystę-
pujące w połączeniach elektrycznych z kompute-
rem sterującym.
25-biegunowy komputer J104 sterujący systemem
ABS tworzy z jednostką hydrauliczną zamkniętą ca-
łość. Jednostka ta znajduje się w przedziale silniko-
wym po lewej stronie. Komputer sterujący wyposa-
żony jest w pamięć usterek. Gniazdo do diagnozy
własnej znajduje się w środkowej konsoli, pod jed-
nostką obsługi ogrzewania lub układu klimatyzacji.
Komputer sterujący rozpoznaje i zapisuje w pa-
mięci trwałej usterki występujące podczas jazdy sa-
mochodu, które pozostają w pamięci również przy
nieprawidłowym napięciu akumulatora.
01–1
Usterka, która występuje sporadycznie również zo-
staje rozpoznana i zapisana w pamięci usterek .
W przypadku, gdy usterka po 50-razowym włą-
czeniu zapłonu i ruszeniu samochodem nie zosta-
nie ponownie zarejestrowana (z wyjątkiem usterki
„Uszkodzony komputer sterujący”), następuje au-
tomatyczne jej skasowanie z pamięci usterek.
Po włączeniu zapłonu lub uruchomieniu silnika za-
pala się na około 2 sekundy lampka sygnalizacyjna
K47 systemu ABS.
W tym czasie w komputerze sterującym przeprowa-
dzany jest test sprawdzający (samokontrola) nastę-
pujących funkcji:
Sprawdzanie napięcia zasilającego, min. 10 V.
Sprawdzanie komputera sterującego łącznie z
cewkami zaworów.
Sprawdzanie kodowania komputera sterującego.
Przeprowadzania statycznego sprawdzania czuj-
ników obrotów (bez sygnału liczby obrotów).
Jeżeli po uruchomieniu samochodu i przy pręd-
kości powyżej 20 km/h okaże się, że obroty nie
są prawidłowe, zapali się ponownie lampka sy-
gnalizacyjna K47 systemu ABS.
01–2
50453073.026.png 50453073.027.png
Tester usterek V.A.G 1551 lub tester VAS 5051
W celu rozpoczęcia wyszukiwania usterek należy
zasadniczo wprowadzić diagnozę własną. Usterki
elektryczne wpływające na działanie układu hamul-
cowego zostają również zapisane w pamięci uste-
rek. Usterki te mogą zostać stwierdzone tylko za
pośrednictwem testera V.A.G 1551 lub systemu dia-
gnostyczno-pomiarowo-informacyjnego VAS 5051.
Wskazane informacje o usterkach prowadzą po-
przez tabele usterek ze wskazówkami, od możli-
wych przyczyn do określonych czynności napraw-
czych.
01–3
Umiejscowienie jednostki systemu ABS ITT
Mark 20IE
Lewostronny układ kierowniczy
Wzmacniacz siły hamowania działa na zasadzie
podciśnienia.
Cechy rozpoznawcze
1 – wzmacniacz siły hamowania 9”,
2– jednostkahydrauliczna,
3 – komputer sterujący, gniazdo 25-krotne (przy-
mocowane śrubami do jednostki hydraulicz-
nej).
Prawostronny układ kierowniczy
Wzmacniacz siły hamowania działa na zasadzie
podciśnienia.
Cechy rozpoznawcze
1 – wzmacniacz siły hamowania 8”,
2– jednostkahydrauliczna,
3 – komputer sterujący, gniazdo 25-krotne (przy-
mocowane śrubami do jednostki hydraulicz-
nej).
01–4
50453073.028.png 50453073.029.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin