METODYpopr2010B.doc

(42 KB) Pobierz
METODY BADAŃ SONDAŻOWYCH – EGZAMIN POPRAWKOWY

1

 

 

METODY BADAŃ SONDAŻOWYCH – EGZAMIN POPRAWKOWY. Test A.

UWM Olsztyn, Katedra Socjologii, II rok socjologii,  17.09.2010r.

 

Imię i nazwisko……………………………………………………

Rząd…………

 

1.      Od czego zależy wielkość próby w badaniu sondażowym? Podaj w punktach

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

2.      Jakiego typu dane urzędowe mogą interesować socjologa?

Daj przykłady ewentualnego badania.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

3.      Co to jest próba warstwowa w badaniu ankietowym?

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

4.      Od czego zależy kolejność pytań w ankiecie?

Podaj przykładowe koncepcje porządkowania pytań w kwestionariuszu ankiety.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

5.      Jakie zjawiska społeczne mogą być badane metodą interwencji socjologicznej (Touraine’a)?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

6.      Podaj podstawowe reguły zachowania ankietera w czasie wywiadu socjologicznego. Przedstaw krótko w punktach.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

7.      Poniżej znajduje się tabela z wynikami najnowszego badania nad pamięcią o „Solidarności” z lat osiemdziesiątych.

 

Czy w ogóle interesuje się Pan(i) czasami dawnej Solidarności z lat osiemdziesiątych?

Czy zdarzało się w Pana(i) domu rodzinnym, że rodzice lub inni członkowie rodziny albo też znajomi opowiadali lub wspominali tamte czasy i działalność Solidarności?

Tak, często

Tak, czasami

Tak, ale rzadko

Nie, nigdy

w procentach

Interesujący się historią S
(odpowiedzi zdecydowanie i raczej tak)

56

33

18

9

Nieinteresujący się historią S
(odpowiedzi zdecydowanie i raczej nie)

44

67

82

91

 

Odpowiedz na następujące pytania: 1. Czy rozmowy na temat pierwszej „S” mają wpływ na zainteresowanie tamtym okresem przez młodych czy nie?

a. tak              b. nie

2. Uzasadnij: dlaczego tak sądzisz? Sformułuj ogólny wniosek na końcu swej analizy.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

3. Wniosek: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.      Spróbuj przedstawić projekt badawczy, wybierając jakieś zagadnienie z problematyki społeczności lokalnej. Jeśli uznasz, że część projektu wymagałaby zdobycia informacji i odwołania się do wiedzy, którą nie dysponujesz teraz, możesz przedstawić tylko ogólny schemat, w punktach.

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin