PAZDZIERNIK- plan.doc

(3014 KB) Pobierz
Temat kompleksowy : Co nam niesie pani jesień

                           Temat kompleksowy :                        Co nam niesie pani jesień?

 

Temat dnia

Aktywność

Smacznie, zdrowo, kolorowo- aktywność kulinarna

społeczna, przyrodnicza, techniczna i zdrowotna

językowa i literacka

matematyczna

słuchowa, muzyczna

plastyczna

gry i zabawy ruchowe

Jesień w lesie

„Jesienne dary w kąciku przyrody”. Umieszczanie w kąciku przyrody okazów przyrodniczych. Określanie ich cech i nazwy drzewa, z którego pochodzą.

Wdrażanie do systematycznego dbania o porządek w kąciku przyrody.

„Jesienny las" – wypowiedzi na temat obrazka. Zapoznanie z nowym środowiskiem przyrodniczym – rośliny, zwierzęta. Wprowadzenie do globalnego czytania wyrazu las. Poznanie znaczenia lasów w życiu człowieka.

 

Ćwiczenia ortofoniczne na zgłoskach: wiu - wiu, szu-szu, trach, stuk - puk, ku - ku, hop - hop, hej - hej.

 

Słuchanie piosenki Agnieszki Galicy „Zbieramy grzyby” połączone z wykonaniem zadania w kartach pięciolatka. Uważne słuchanie piosenki i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jej treści. Wzbogacenie słownika dzieci o nazwy grzybów. Globalne czytanie wyrazów: borowik, kurka. Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

„Jesienny liść” – składanie obrazka z części. Doskonalenie spostrzegawczości, uważności i dokładności. Staranne i estetyczne wykonanie pracy.

 

 

Zabawa orientacyjno-porządkowa ,,Wiatr i liście’’

 

Zabawa ruchowa z elem. równowagi i wspinania ,,Po dróżce’’

 

Zabawa z elem. rzutu ,,Rzuć woreczek’’

 

Czw.

 

 

 

K 2, s. 5

 

 

 

 

Podstawa programowa

Ad 1, p. 1,2

Ad 3, p. 1

 

Ad 8, p. 1

Ad 3, p. 3

 

Ad 14, p. 3

Ad 5, p. 4

 

 

Już jesień

 

„Jesienne wzory” – manipulowanie materiałem przyrodniczym. Układanie kompozycji z materiału przyrodniczego o powtarzającym się rytmie. Wdrażanie do poszanowania wytworów pracy innych dzieci.

„Nadeszła Jesień” – rozmowa w oparciu o opowiadanie Agnieszki Galicy. Uważne słuchanie treści utworu. Zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią. Wdrażanie do spokojnego oczekiwania na swoją kolej podczas wypowiedzi kolegów.

„Skarby jesieni” – zabawa dydaktyczna połączona z wykonaniem zadania w kartach pięciolatka. Klasyfikowanie według rodzaju. Porównywanie liczebności zbiorów. Poprawne używanie określeń: więcej, mniej.

Przeliczanie i określanie liczebnikiem liczby elementów.

 

 

 

„Pani Jesień” – malowanie farbami plakatowymi. Wyjaśnienie pojęcia portret. Odzwierciedlanie w formie plastycznej treści wiersza „Portret Jesieni".

Zwrócenie uwagi na kolorystykę pracy – jesienne kolory. Wykorzystanie całej powierzchni kartonu.

Zabawa ruchowa bieżna ,,Biegnij stój’’

 

Zabawa z elem. skoku i podskoku ,,Piłki’’

 

Zabawa z elem. czworakowania ,,Wyścig rzędów’’

 

Pt.

 

 

K 2, s. 6

 

K 3, s. 33

 

 

 

 

Ad 1, p. 2

Ad 14, p. 5

Ad 12, p. 3

Ad 13, p. 3

 

Ad 9, p. 2

Ad 5, p. 4

 

 

 

Grzyby

 

 

„Grzyby" – rozwiązanie zagadki Małgorzaty Płaty.

Rozpoznawanie i nazywanie grzybów na obrazkach. Omawianie ich wyglądu.

 

 

 

Słuchanie wiersza Anny Łady-Grodzickiej „Grzyby” połączone z wykonaniem zadania w kartach pięciolatka. Uważne słuchanie wiersza i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści. Wprowadzenie liczby 4, zapoznanie z jej obrazem graficznym – cyfrą 4. Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi.

„Liczymy grzyby” – zabawa dydaktyczna. Uważne słuchanie i wykonywanie poleceń nauczycielki. Liczenie w zakresie 1 – 4. Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi.

 

Wskazywanie na obrazkach grzybów, których nazwy nauczycielka wypowiada sylabami.

„Grzyby” – kalkowanie i kolorowanie. Wyszukiwanie w czasopismach dziecięcych, w atlasie grzybów ilustracji grzybów. Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

„Grzyby” – lepienie z plasteliny. Odzwierciedlanie kształtu, koloru grzybów. Urządzenie wystawy prac.

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin