RAFA~1.DOC

(23 KB) Pobierz

PROGRAM TERAPII RAFAŁA

I.     Rozwijanie motoryki rąk.

-nawlekanie korali

-malowanie farbami linii pionowych, łuków i kół

-zamalowywanie ograniczonej powierzchni

-nauka prawidłowego trzymania pędzelka i kredki

-rozpinanie i zapinanie guzików klamer, zatrzasków, zamków błyskawicznych

-posługiwanie się nożyczkami: przecinanie -sznurka lub wstążki

                                                                    -sznurka naciągniętego na dwa gwoździe

                                                                    -sznurka przymocowanego z jednej strony do gwoździa, a z drugiej                  

                                                                     trzymanego przez dziecko

                                                                    -cięcie sznurka trzymanego przez dziecko

-dokładne mycie i wycieranie rąk

-inne ćwiczenia:- ćw. przedramienia i dłoni: uderzanie dłońmi o balon piłkę nadmuchiwaną torbę, gra w łapki

                         - ćw. otwartej dłoni: toczenie piłki, lepienie kuli itp. ,klepanie naciskanie

                         -ćw. chwytania dłonią: przelewanie płynów za pomocą łyżki wazowej

                         -ćw. ruchów obrotowych przegubów dłoni: przekręcanie klucza, „marionetki” itp.

-ćw. palców z wyłączeniem kciuka: pisanie na maszynie, gra na instrumentach klawiszowych, wciskanie palca wskazującego do plasteliny, malowanie palcami

-ćw. kciuka: przenoszenie tacy, ruchy jak przy cięciu nożyczkami, łowienie patyczków z wody, ćw. ze spinaczami do bielizny, noszenie kubka za ucho

-ćw. wszystkich palców dłoni: kruszenie, łamanie

 

II.   Rozwijanie dużej motoryki.

-skoki obunóż

-ćw. równoważne

-wykonywanie płynnych ruchów całymi  rękoma

 

III.               Wdrażanie do respektowania słownych zakazów oraz funkcjonowania w sytuacjach zadaniowych

 

IV.               Rozwijanie różnych form komunikacji werbalnej

-podtrzymywanie dialogu rozpoczętego z inicjatywy Rafała

-próby słuchania krótkich opowiadań i odpowiadania na pytania związane z nimi

 

V. Ćw. orientacji przestrzennej- rozróżnianie kierunków prawa- lewa, góra- dół, przód- tył

 

VI.               Rozwijanie percepcji wzrokowej.

-rozróżnianie kolorów: czerwony niebieski, zielony żółty

-rozróżnianie podstawowych kształtów: koło kwadrat, trójkąt

 

VII.             Rozwijanie czynności poznawczych

-pojęcie „taki sam”

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin