klucz_final_slazaczek.pdf

(50 KB) Pobierz
Final_SL_kryteria_pkt
VI Dolno ś l ą ski Konkurs Interdyscyplinarny
„zDolny Ś l ą zaczek 2008/2009
Etap finałowy – część pisemna
Schemat punktowania
Zadanie 1.
·
zamiana jednostek 2m = 20dm, 3m=30dm, 12mm=0,12dm
1pkt
·
obliczenie objętości V= 20dm 30dm 0,12dm = 72dm 3
1pkt
·
zamiana na litry, podanie odpowiedzi 72 dm 3 = 72 l
1pkt
Zadanie 2.
·
obliczenie prędkości wiatru: 12 1,854
km =22,248
h
km
h
1pkt
·
zamiana jednostki: 22,248
km =
22248
m
=
6
18
m
1pkt
h
3600
s
s
·
podanie odpowiedzi wiatr umiarkowany
1pkt
Zadanie 3
2
·
obliczenie wysokości wody :
×
27cm = 18cm
1pkt
3
·
zamiana jednostek 25cm = 2,5dm , 18cm=1,8dm
1pkt
·
obliczenie objętości wody: 6 2,5 1,8 = 27, V = 27dm 3 1pkt
·
obliczenie długości krawędzi :
x krawędź sześcianu x x x = 27, x = 3dm
1pkt
Zadanie 4. Krzy Ŝ ówka (2 pkt.)
- ucze ń otrzymuje punkt za poprawne rozwi ą zanie minimum 5 haseł krzy Ŝ ówki (1 pkt)
- ucze ń otrzymuje punkt za podanie poprawnego hasła głównego (1 pkt)
Zadanie 5.
KRYTERIA OCENY PRACY FINAŁOWEJ
z Dolny Ś l ą zaczek 2009
1. Tre ść (2 pkt.)
- praca w pełni zgodna z tematem, uczeń wskazuje wiele cech opisywanego zjawiska (2 pkt.)
- praca w większości podporządkowana tematowi, uczeń koncentruje się na głównych
cechach opisywanego zjawiska (1pkt)
- praca w niewielkiej części zgodna z tematem lub nie na temat (0 pkt.)
2. Forma pracy (1 pkt)
- uczeń konsekwentnie zachowuje formę opisu (1 pkt)
- uczeń nie wykorzystuje opisu jako formy wypowiedzi (0 pkt.)
3. Kompozycja (1 pkt)
- uczeń zachowuje trójdzielność wypowiedzi (1 pkt)
- uczeń tworzy pracę chaotyczną, nie zachowuje konstrukcji trójdzielnej (0 pkt.)
4. Styl (1 pkt)
- uczeń posługuje się bogatym słownictwem, wystarczającym dla opisu zjawiska, zachowuje
jednorodność stylistyczną (1 pkt)
- uczeń posługuje się słownictwem ubogim, nie zachowuje jednorodności stylistycznej
(0 pkt.)
96750455.001.png 96750455.002.png
5. J ę zyk (1 pkt)
- praca poprawna pod względem językowym lub zawiera nieliczne błędy, niewpływające na
obniŜenie komunikatywności wypowiedzi (1 pkt)
- praca zawiera liczne błędy językowe (0 pkt.)
6. Ortografia (2 pkt.)
- praca nie zawiera błędów ortograficznych (2pkt.)
- uczeń popełnia sporadycznie błędy ortograficzne, które jednak nie podwaŜają jego
kompetencji w zakresie poprawnej pisowni (1 pkt)
- uczeń popełnia liczne i/lub raŜące błędy ortograficzne (0 pkt.)
7. Interpunkcja (2 pkt.)
- uczeń stosuje poprawną interpunkcję, dopuszczalne nieliczne usterki, które nie rozbijają
związków logicznych w zdaniu (2 pkt.)
- uczeń stosuje w zasadzie poprawną interpunkcję, popełnione błędy nie rzutują na obniŜenie
logiki wypowiedzi (1 pkt)
- uczeń popełnia liczne błędy interpunkcyjne, rozbija związki logiczne (0 pkt.)
8. Zapis (1 pkt)
- praca estetyczna – czytelna (1 pkt)
- praca mało czytelna, niewielka dbałość o estetykę (0 pkt.)
9. Szczególne walory pracy (1 pkt)
- wyjątkowo bogate słownictwo/oryginalność w ujęciu tematu/wyraźnie zindywidualizowany
styl/inne walory pracy (1 pkt)
KATEGORIE BŁ Ę DÓW
s. – stylistyczny
fr. – frazeologiczny
k. – kompozycyjny
o. – ortograficzny
z. – zapis
fl. – fleksyjny
i. – interpunkcyjny
gr. – gramatyczny
log. – logiczny
rzecz. – rzeczowy
skł. – składniowy
lek. – leksykalny
PS W tabeli punktowania zadania 5. w pracach finałowych uczniów w wyniku błędu
edycyjnego przestawiono maksymalną punktację kryterium 6 – ortografia (max. 2 pkt.) z
kryterium 8 – zapis (max. 1 pkt.)
Zgłoś jeśli naruszono regulamin