Joseph 0'Connor John Seymour-NLP-Szkolenie menedżerów i-org.pdf

(1388 KB) Pobierz
4368738 UNPDF
4368738.031.png
Zmiany zachodzące w dziedzinie technologii oraz rozwój roz-
maitych organizacji i instytucji sprawiają, że wkrótce, jak się
przewiduje, 75 procent osób pracujących zawodowo będzie
potrzebowało treningu. Trening może się stać jednym z naj-
bardziej efektywnych sposobów uczenia się nowych umie-
jętności oraz przyswajania niezbędnej wiedzy.
Naucz się korzystać z pomocy trenerów.
Komunikuj się jednocześnie na różnych poziomach psycho-
logicznych.
Doskonal umiejętności właściwego zaprezentowania się.
Umacniaj swoją pewność siebie.
Czerp korzyści nawet z najbardziej trudnych sytuacji.
Zwiększaj efektywność treningu.
Bierz udział w tworzeniu strategii szkolenia.
„Milowy krok... ujęcie podstaw treningu w praktycznym
aspekcie. Cenne źródło wiedzy dla wszystkich, którzy chcą
wiedzieć więcej o efektywnych metodach prowadzenia szko-
lenia".
Christian Hall
ZYSK I S-KA
WYDAWNICTWO
ISBN 83-7150-423-3
Cena 29 zł 50 gr
NLP
Szkolenie menedżerów i trenerów
metodą programowaania neurolingwistycznego
Przekład
Danuta Pyrdoł, Maria Wróbel
Zysk i S-ka Wydawnictwo
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
Joseph 0'Connor
John Seymour
Tytuł oryginału
Training with NLP. Skills for Managera Trainers and Communicators
Copyright © 1994 by Joseph 0'Connor and John Seymour
The authors assert the moral right to be identified as the authors of this work
Originally published in English by Thorsons, a Division of HarperCollinsPublishers Ltd
All rights reserved
Copyright © 1998 for the Polish translation by Zysk i S-ka Wydawnictwo s.c, Poznań
Spis treści
Redakcja merytoryczna
dr Krystyna Adamska
WSTĘP
7
Redakcja
Ewa Penksyk
PODZIĘKOWANIE
8
PRZEDMOWA
9
Korekta
Zespół
CZĘŚĆ PIERWSZA
WYZWANIA, PRZED JAKIMI STAJĄ TRENERZY
Odpowiedzialność za tłumaczenie, opracowanie merytoryczne oraz redakcję wydawniczą
ponosi Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
1. ZMIENIAJĄCY SIĘ KONTEKST TRENINGU
15
2. TRENING I UCZENIE SIĘ
23
3. PROGRAMOWANIE NEUROLINGWISTYCZNE (NLP)
38
CZĘŚĆ DRUGA
PRZED TRENINGIEM
PRZEGLĄD
53
4. CELE TRENINGU
56
5. UCZESTNICY TRENINGU
62
6. ZASADY USTALANIA PLANU
66
7. PLAN UCZENIA SIĘ
75
Wydanie I
8. PLANOWANIE PLANU
81
ISBN 83-7150-423-3
9. STRUKTURY DZIAŁANIA. .
86
10. PLAN ĆWICZEŃ
98
1 1. UMIEJĘTNOŚCI PREZENTOWANIA
105
Zysk i S-ka Wydawnictwo s.c.
ul. Wielka 10, 61-774 Poznań
fax 852 63 26, Dział handlowy tel./fax 853 27 51, Redakcja tel. 853 27 67
12. PRZEKONANIA I WARTOŚCI
117
13. SAMOKONTROLA
124
14. ŚRODOWISKO TRENINGU
140
4368738.032.png 4368738.033.png 4368738.034.png 4368738.001.png 4368738.002.png 4368738.003.png 4368738.004.png 4368738.005.png 4368738.006.png 4368738.007.png 4368738.008.png 4368738.009.png 4368738.010.png 4368738.011.png 4368738.012.png
WSTĘP
CZĘŚĆ TRZECIA
TRENING
Naturalny wybór
PRZEGLĄD TRENINGU
149
W ciągu ostatnich lat opublikowano wiele książek na temat Programo-
wania Neurolingistycznego. Niektóre z nich omawiają nowe metody
i wzorce komunikowania się. Inne są jedynie odmiennym ujęciem tego
samego materiału. Co pewien czas pojawia się książka, która przedsta-
wia wykorzystanie NLP na kilku płaszczyznach. Szkolenie metodą NLP
(training with NLP) autorstwa 0'Connor i Seymour wykorzystuje zrę-
cznie techniki modelowania, aby omówić proces treningu. Odniosłam
wrażenie, że książka ta jest bardzo bliska metodom i płaszczyznom
wzajemnego oddziaływania, które sama stosuję. Być może jeszcze wię-
kszą jej zaletą jest to, że napisana jest przystępnym językiem i uniknęła
żargonu NLP. Dzięki temu więcej osób będzie miało dostęp do zbioru
wzorów zwanych NLP bez konieczności uczenia się jego języka. Zwo-
lennicy NLP, którzy dostrzegają konieczność widzenia świata na wielu
płaszczyznach, muszą uzanć celowość zbliżenia się do osób zarządzają-
cych biznesem i edukacją.
Wierzę, że po tę książkę sięgnie chętnie każda osoba zajmująca się
treningiem lub nauczaniem. Josephie 0'Connor i Johnie Seymour, dzię-
kujemy Warn za Wasze modelowanie i jasną prezentację.
Judith Delozier
Współtwórca NLP
15. ROZPOCZĘCIE TRENINGU
156
1 6. STANY EMOCJONALNE
UCZESTNIKÓW TRENINGU
165
1 7. STYLE UCZENIA SIĘ
171
1 8. ĆWICZENIA
178
19. RADZENIE SOBIE Z TRUDNYMI LUDŹMI
187
20. PYTANIA
194
21. METAFORY
211
22. ZAKOŃCZENIA
220
CZĘŚĆ CZWARTA
OCENA
23. OCENA TRENINGU
231
24. OCENA NA ŻYWO
237
25. OCENA SEMINARIUM
246
26. OCENA PROCESU UCZENIA SIĘ
251
27. OCENA PRZEKAZU
265
28. OCENA W ORGANIZACJI
278
GLOSARIUSZ TERMINÓW NLP
I UMIEJĘTNOŚCI SZKOLENIOWYCH
291
SYSTEM PAŃSTWOWYCH I SZKOCKICH
KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH A TRENING
304
WSPARCIE TRENINGU
308
ŹRÓDŁA
314
BIBLIOGRAFIA
315
INDEKS
318
INFORMACJA O AUTORACH I USŁUGACH
DOTYCZĄCYCH KONSULTACJI W DZIEDZINIE BIZNESU
321
4368738.013.png 4368738.014.png 4368738.015.png 4368738.016.png 4368738.017.png 4368738.018.png 4368738.019.png 4368738.020.png 4368738.021.png 4368738.022.png 4368738.023.png 4368738.024.png 4368738.025.png 4368738.026.png 4368738.027.png 4368738.028.png 4368738.029.png 4368738.030.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin