25.11.2009r.
Cele:
· kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
· wykonywanie poleceń nauczyciela
· rozwijanie ekspresji twórczej i wyobraźni : praca plastyczno - techniczna
· rozwijanie zmysłu słuchu
· kształtowanie wrażliwości na muzykę
· wskazywanie, nazywanie przedmiotów
· kształtowanie umiejętności liczenia
· rozwijanie naśladownictwa dźwięków i ruchów
· nauka prawidłowej reakcji na muzykę
Metody: program aktywności M., Ch. Knill’ów, elementy muzykoterapii: rytmizacja, pulsacja, relaksacja.
Środki dydaktyczne: odtwarzacz CD, płyty z muzyką, pudełka tekturowe, wycinanka samoprzylepna, kubeczki plastikowe, groch, ryż, piłka Bobat’ów , chusta animacyjna.
Przebieg:
1. Powitanie dzieci piosenką „Witaj...” z serii „W co się bawić z dziećmi” M. Bogdanowicz; masowanie dłoni oliwką.
2. Program aktywności M., Ch. Knill – program wprowadzający i program I.
3. Rytmizacja prosta: wystukiwanie wyraźnego rytmu na podłodze, na swoich kolanach, udach, brzuchu, ramionach, głowie; wystukiwanie rytmu stopami, dłońmi na piłce.
4. Pulsacja: opukiwanie pleców, nóg, ramion dzieci.
5. Relaksacja: „masażyki” przy spokojnej muzyce.
6. Przeciwieństwa: głośno – cicho. Ćwiczenia z muzyką.
7. Pokazanie dzieciom prawdziwego bębenka – granie na nim.
8. Wszystko jest muzyką: wspólne wykonanie własnych instrumentów: „bębenki” z pudełek; „grzechotki” z plastikowych kubeczków.
9. Ozdabianie wykonanych instrumentów.
10. Zabawy przy akompaniamencie własnoręcznie wykonanych instrumentów: próby swobodnego grania.
11. Podziękowanie za zajęcia – pożegnanie dzieci piosenką.
ewewas2