Konspekt zajęć zintegrowanych dla I etapu kształcenia
Blok tematyczny : TAKI SAM, PODOBNY, RÓŻNE...
Tematy dzienne:
Poniedziałek – Taki sam – inny.
Wtorek – Przeciwieństwa.
Czwartek – Różne cyfry
Piątek – Spotkanie z Mikołajem
Cele ogólne całego bloku:
ü kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
ü wykonywanie poleceń nauczyciela
ü rozwijanie ekspresji twórczej i wyobraźni; poprawa sprawności manualnej – prace plastyczne
ü doskonalenie percepcji wzrokowej
ü doskonalenie percepcji słuchowej
ü rozwijanie umiejętności porównywania, różnicowania, kojarzenia, porządkowania
ü kształcenie orientacji w schemacie ciała
ü usprawnianie czynności analizatorów: słuchowego, wzrokowego, ruchowego
ü nauka piosenki pt. „Praczki”
Metody pracy:
· asymilacji- rozmowa kierowana,
· waloryzacyjna- impresyjna, ekspresyjna,
· praktycznego działania
Formy pracy:
· zbiorowa,
· grupowa zróżnicowana
· indywidualna
Środki dydaktyczne:
Etykiety, ilustracje, szablony , karty pracy, szablony kształtów i liter, „piaskownica”, kasza, pędzle, kredki świecowe, kreda, arkusze szarego papieru, kartki A4, tablice do cwiczeń graficznych, zestawy memo, klocki drewniane, układanki- pocięte obrazki, alfabet- klocki logo, instrumenty perkusyjne, wzory dłoni i stóp z fakturami
Poniedziałek 01.12.2008
GODZINA
WYKONYWANE CZYNNOŚCI
CZĘŚĆ WSTĘPNA
7.30 – 8.00
Przyjazdy dzieci, czynności higieniczne
8.00 – 8.30
Zajęcia rewalidacyjne zindywidualizowane, przygotowanie do śniadania, nakrywanie do stołu
8.30 – 9.00
Śniadanie, porządkowanie sali po posiłku
9.00 – 10.00
Elementy Porannego Kręgu
CZĘŚĆ WŁAŚCIWA
10.00 – 12.00
12.00 – 13.00
13.00 – 14.00
Realizacja tematu dnia:
Taki sam - inny
Przebieg zajęć:
1. Odtworzenie piosenki pt: ”Praczki”. Nauka piosenki, wspólny śpiew.
2. Zabawa z szablonami dłoni i stóp.
3. Oglądanie filmu edukacyjnego
4. Układanie tych samych przedmiotów po prawej lub lewej stronie.
5. Zabawy typu „daj, weź” – odnajdywanie takich samych przedmiotów w sali; tworzenie zbiorów – wkładanie tych samych przedmiotów do określonych koszyczków
6. Odszukiwanie różnic – co nie pasuje? – segregowanie.
7. Pokazywanie dzieciom ilustracji przez krótki czas; odszukiwanie przez dzieci danych przedmiotów w sali
8. Zabawy z ilustracjami – odszukiwanie takich obrazków
9. Zabawy ruchowe – powtarzanie tych samych ruchów, czynności; układanie domina obrazkowego – dziecko układa jeden element i siada w rzędzie; kolejne dziecko wstaje i układa następny element
Zajęcia plastyczne – przygotowywanie przez dzieci dekoracji mikołajkowej – ozdabianie gwiazd dowolną techniką
Zajęcia rewalidacyjne grupowe – zajęcia logopedyczne: - ćwiczenia oddechowe połączone z relaksacją – puszczanie baniek mydlanych; dmuchanie na banki, unoszenie rąk- „łapanie baniek”, dmuchanie na płomień świecy. Ćwiczenia „buzi i języka” – wystawianie i chowanie języka, zabawa: „sprzątanie domku”, lizanie lizaka, zabawy przed lustrem – robienie min. Ćwiczenia artykulacyjne - dźwiękonaśladownictwo
CZĘŚĆ KOŃCOWA
14.00 – 14.30
14.30 – 15.30
Obiad
Zajęcia rewalidacyjne zindywidualizowane wg indywidualnych programów edukacji. Odjazdy dzieci.
Blok tematyczny: TAKI SAM, PODOBNY, RÓŻNE...
Wtorek 02.12.2008
Przeciwieństwa
1. Odpowiadanie na pytania, „co jest ciepłe a co zimne?”, „Jak jest na dworze a jak w sali?”
2. Zabawy ciepłą zimną wodą – nalewanie wody do pojemników, przelewanie, barwienie wody.
3. Zabawa, „Co tonie, co pływa i jak się to nazywa”.
4. Zabawa ruchowo-naśladowcza: „Płynie woda”. Dzieci chwytają się za ręce i tworzą rzeczkę, która płynie po całej sali w rytm muzyki.
5. Owiewanie dzieci ciepłym i zimnym powietrzem.
6. Wskazywanie na cechy ognia i lodu.
7. Picie ciepłego i zimnego napoju.
8. Malowanie patyczkami do uszu w konturach (słońce i bałwan).
Grupowe zajęcia w -f.
Zajęcia muzyczno – ruchowe – rytmizacja prosta, tańce z płachtą, swobodna gra na instrumentach.
Środa 03.12.2008
Realizacja Tematu dnia
1. Pokazanie dzieciom kształtu trójkąta i koła.
2. Wyszukiwanie kształtów w sali.
3. Rysowanie palcem różnych kształtów w „Magicznej piaskownicy”.
4. Układanie kształtów z dzieci.
5. Wyszukiwanie różnych kolorów w sali.
6. ...
ewewas2