A DESZCZ PADA I PADA.doc

(64 KB) Pobierz
A DESZCZPADA I PADA 15

A DESZCZPADA I PADA 15.11.201019.11.2010 - Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu.

Podstawa programowa

Sytuacje edukacyjne tworzone

przez nauczyciela i dzieci

Cele operacyjne

Dziecko :

Środki dydaktyczne

Źródło

1-1,11-1,12-2,

 

 

9-1,14-1,

 

8-1,2,3,

 

 

5-3,

 

1-1,

 

14-3,

 

14-2,

 

4-2,14-2,

 

14-3,

4-3,5-4,11-2,

 

1-2,

6-5,

 

1-2,

 

4-1,10-1,

3-4,

1-3,

2-2,5-1,

2-4,

2-3,

 

2-5,

Oglądanie i opowiadanie historyjki obrazkowej „ Pod grzybkiem”

Kolorowe parasolkinaklejanie na kartce.

 

Zabawy z wykorzystaniem piosenki „Deszczyk”

 

Zabawa ruchowa z elem. równowagi Omiń  kałużę

Zabawa dydaktyczna „Deszczowe zagadki”

 

Ćwiczenia grafomotoryczne połączone z rozwijaniem mowy i rytmu „Pada deszczyk”

Praca indywidualna – oglądanie obrazka i nazywanie zwierząt

Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Co do siebie nie pasuje?

Ćw. manualne – „Deszcz i kałuża”

Spacer w pobliżu przedszkola

 

Zabawy swobodne.

Zabawy dowolne

 

Zabawy według zainteresowań

 

Zabawy konstrukcyjne „Garaże”

Zabawa tematyczna „Dom”

Ubieranie się na spacer

Spożywanie posiłków

Czynności pielęgnacyjne - czesanie.

Korzystanie z toalety

 

Prace porządkowe

Uważnie słucha i obserwuje poszczególne karty historyjki, wymienia zwierzątka, które wystąpiły w historyjce, uzasadnia dlaczego zwierzątka zmieściły się pod grzybkiem w czasie deszczu.

Układa wycięte elementy z kolorowego papieru, ozdabia je według własnych pomysłów, dorysowuje kreski oznaczające padający deszcz.

Rytmizuje słowa „pada deszcz” i naśladuje odgłosy deszczu. Określa tempo i nastrój utworu, próbuje gra ć na instrumentach perkusyjnych (grzechotka, bębenek).

Przekracza rozłożone przybory

 

Rozwiązuje zagadki, wyszukuje i nazywa pasujące do rozwiązań obrazki.

Powtarza za nauczycielem rymowankę i próbuje zilustrować ją wykonując odpowiednie ruchy naśladujące nauczyciela.

Uważnie patrzy, nazywa zwierzęta, które schowały się pod liściem, rysuje parasol.

Wyszukuje różnice w dwóch podobnych obrazkach, próbuje wyjaśnić dlaczego do siebie nie pasują, układa prawidłowo.

Rysuje kredkami równocześnie obiema rękami, rysuje po śladach.

Obserwuje pogodę, wie o czym mówi osoba zapowiadająca pogodę w radiu   i w telewizji.

Przestrzega ustalone umowy i zasady regulujące współżycie w grupie

Stosuje form grzecznościowych względem innych, w różnych sytuacjach.

Uczestniczy we wspólnych zabawach, nie przeszkadza innym dzieciom w zabawie

Nabywa koordynację wzrokowo-ruchową przy układaniu klocków

Pełni w zabawie  określone role społeczne (mama, dziecko, ciotka itp.)

Próbuje zapinać zamek błyskawiczny

Wie o wartościach odżywczych warzyw i owoców.

Dba o osobiste rzeczy i nie naraża ich na zgubienie.

W sposób przyjęty korzysta z toalety, spuszcza wodę po skorzystaniu z toalety.

Bierze udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie

Baśń W. Sutiejewa „Spotkanie pod grzybkiem”, ilustracje

Sylwety parasoli, elementy a z kolorowego papieru, klej kredki

Płyta CD, inst.. perkusyjne, gazety

Krążki

 

 

Tekst zagadek, ilustracje,

 

 

 

Przedszkole trzylatka s.12

Ilustracje kaloszy

Ćw. plastyczne, nr 8, kredki

 

 

 

 

 

 

 

 

Klocki drewniane

 

 

A DESZCZPADA I PADA 15.11.201019.11.2010 - Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu.

Podstawa programowa

Sytuacje edukacyjne tworzone

przez nauczyciela i dzieci

Cele operacyjne

Dziecko :

Środki dydaktyczne

Źródło

13-1,14-2,

 

 

5-3,

1-1,14-2,

 

1-2,8-2,

 

8-2,

 

3-1,

 

9-1,

14-2,12-3,

 

 

14-2,5,

 

1-3,

3-4,

1-2,

4-1,

 

1-1,3

 

4-5,6-5,

6-3,

 

2-1,

2-3,

2-1,

2-2

Ćwiczenia liczbowe w formie opowieści matematycznej „Trzy parasole”

 

Zestaw zabaw ruchowych nr 3b

Zabawa dydaktyczna „Parasole”

 

Zabawa twórcza „Nasze chmurki”

 

Zabawy z wykorzystaniem wiersza D. Gellner „Wiatr”

Ćwiczenia rozwijające zmysł dotyku „Ukryty przedmiot”

Zabawa plastyczna „Plastelinowe kałuże”

Praca indywidualna - Ćwiczenia myślenia i spostrzegawczości – „Ubieramy lale na jesienny spacer”

Ćwiczenia z grupa dzieci – oglądamy książeczkę  „Dziadzio Mrok”.

Zabawy według zainteresowań

Zabawy swobodne.

Zabawy dowolne

Zabawy konstrukcyjno- manipulacyjne „Kolory”

Zabawy integracyjne

 

Zabawy na podwórzu przedszkolnym.

Leżakowanie

 

Czynności pielęgnacyjne wycieranie nosa

Korzystanie z toalety

Mycie rąk

Spożywanie posiłków

 

 

Rozwija umiejętności liczenia w zakresie trzech, używa określeń duży, mały, większy – mniejszy, zauważa i układa ilustracje wg rytmu

 

Szybko reaguje na polecenia nauczyciela.

Łączy w pary małe i duże parasole w tym samym kolorze, nazywa kolory.

Porusza się przy muzyce, reaguje na przerwę w muzyce, układa z bibuły kształt chmurki.

Powtarza jak „echo” słowa wiersza, rytmizuje tekst, dopowiada brakujące słowa, mówi w różnym tempie i z różnym natężeniem głosu.

Dotyka ukryte ( w worku) przedmioty, próbuje odgadnąć, jaki przedmiot jest ukryty, ogląda je i omawia wygląd.

Modeluje placki z plasteliny, nakleja je na kartce.

Wybiera spośród części garderoby (obrazków) ubrania potrzebne na jesienny spacer , wyjaśnia na których częściach ciał lalka je nosi.

 

Wyszukuje ilustracje o tematyce jesiennej, opowiada ich treść i  nastrój (kolorystyka).

Wykorzystuje w zabawach różne zabawek i przedmioty.

Dzielenie się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi zabaw.

Pokojowo rozwiązuje ewentualne konflikty miedzy dziećmi.

Buduje dowolne konstrukcje z klocków w wybranym kolorze.

 

Podejmuje próby wspólnych zabawach, współdecyduje o wyborze zabawek

Wie, ze nie należy oddalać się od dorosłych.

Podporządkowuje się dorosłym dbającym o higienę zmysłów dziecka, słucha w ciszy bajek.

Korzysta z chusteczek jednorazowego użycia

Zgłasza swoje potrzeby korzystania z niej

Zna kolejne etapy mycia rąk, wie, że należy oszczędzać wodę.

Dba o czystość na i pod stołem, zasuwa krzesełko po skończonym posiłku.

Liczmany po trzy

dla każdego dziecka, sylwety parasoli, przew. „Przedszkole trzylatka” s.97

Przedszkole trzylatka s.13.

przew. „Przedszkole trzylatka” s.92

bibuła

przew. „Przedszkole trzylatka” s.95

Worek, zabawki

 

Plastelina, kartki

 

Ilustracje ubrań, sylwety lalek

 

„Dziadzio Mrok” – E. Szelburg - Zarembina

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin