TAK NAM MIJA CZAS.doc

(550 KB) Pobierz
TAK NAM MIJA CZAS– 23
TAK NAM MIJA CZAS– 23.II– 27.II.2009

Podstawa

programowa

Sytuacje edukacyjne stworzone przez nauczyciela i dzieci

Środki dydaktyczne

źródło

I.3,II.2,III.1,IV.2

 

I.1,8,11,II.6,III.3,IV.5

 

 

I.13-3,II.3,III.2

IV.4

 

I.12,II.9

 

I.9,III.7

 

 

I.2,11,II.10,IV.1-1

 

 

I.7,III.8

 

 

I.4,II.4

 

II.1,III.10

 

II.7

Kolorowe ule Urbana” - poznajemy literę  U, u wielka i małą, drukowaną i pisana na podstawie wyrazów: ule, Urban słuchamy opowiadania „Przygoda Urbana”, podajemy propozycje zakończenia opowiadania, Czytamy sylaby, połączenia i teksty z poznaną literą.

„Rozmowa na temat wyglądu najbliższego otoczenia w przyszłości inspirowana wierszem M. Przewoźnika „Wynalazki” – rozwijamy komunikacje werbalna poprzez różnorodne formy, wypowiadamy się na temat przyszłości, rozumiemy znaczenie postępu technicznego, stosujemy słowa: wynalazek, wynalazca, wehikuł czasu.

„Klepsydra piaskowa” – wykonujemy zabawkę z butelek po napojach, wsypujemy do butelki piasek łączymy dwie takie same butelki nakrętkami wcześniej sklejonymi. 0bserwujemy przesypujący się piasek , mierzymy czas trwania jego przesypywania stoperem lub zegarkiem.

Zabawy przy muzyceimprowizacje taneczne. Ustawiamy się i poruszamy w różnych układach. Tworzymy własne układy taneczne do utworów muzycznych (muzyka poważna).

Ćwiczenia graficzne”- „Nasza pasieka” rysowanie po śladzie, wycinanie rysunków, naklejanie ich na arkuszach. Układanie z rozsypanki wyrazowej „pasieka”. Ćwiczymy wypowiedzi na temat wyglądu pszczół i ich zwyczajów.

Zabawy z wierszem W.Badalskiej „Dzień dobry –Dobranoc –rytmizujemy tekst z wykorzystaniem naturalnych czynności ruchowych: klaskanie, tupanie, uderzanie o różne części ciała. Wypowiadamy tekst: cicho, głośne z malejącym lub wzrastającym natężeniem głosu. Poszukujemy skojarzeń do słów: Słońce, księżyc, dzień , noc.

Poznajemy wybrane mierniki czasu przedstawione na obrazkach- wspólne odczytywanie znajdujących się pod nimi podpisów – zegar słoneczny, klepsydra piaskowa, zegar z kurantem, zegar z wahadłem. Itp. Kolorujemy  rysunek zegara z  kukułką.

Zabawa utrwalająca poznane litery i umiejętności tworzenia z nich wyrazów „Co powstanie?” – rzucamy kostka z literami, układamy napisy z wybranych liter.

Praca indywidualna -Ćwiczenia w posługiwaniu się nożyczkami – wycinamy z czasopism różne ilustracje Wycinamy po liniach prostych, łamanych, kolistych.

Zabawa ruchowa

 

NK cz.3, s.34- 37, alfabet, tekst opowiadania, obrazek tematyczny

Tekst wiersza, ilustracje (miasto starożytne i współczesne), napisy

 

Po dwie butelki dla każdego dziecka, kasza manna, klej do klejenia plastiku

Płyty CD z nagraniami,

 

Wykropkowany rysunek ula, ilustracje o pszczołach , rozsypanka „pasieka”

Tekst wiersza

 

 

 

Ilustracje różnych zegarów, napisy, NK cz.. 3, s.39

 

Trzy kostki z literami, litery dla każdego dziecka

Czasopisma, nożyczki

 


...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin