Poradnik.txt

(33 KB) Pobierz
Poradnik ten nie jest mojego autorstwa. napisal go Thufir i umie�ci� na portalu wp.pl, wi�c nie odpowiadam za �adne b��dy, jak te� si� nie poczuwam si� do �adnych praw autorskich. Udost�pniam go na zasadzie domniemania, �e mog� go sobie po�yczy�. :)

Vampire The Masquerade: Redemption - Poradnik (absolutnie nieoficjalny)

G��wnym bohaterem gry Vampire The Masquerade Redemption jest Francuz imieniem Christof Romuald, rycerz zakonu Czerwonego Krzy�a i niestrudzony wojownik w obronie wiary chrze�cija�skiej. Cz�owiek staj�cy w obronie s�abszych i ciemi�onych, przeciwnik z�a pod wszelk� postaci�, aczkolwiek osoba bardzo wra�liwa psychicznie. W roku 1141, przysz�o mu walczy� w obronie swej wiary i idea��w na Morawach, w okolicach Pragi. Podczas jednej z bitew zosta� jednak ci�ko ranny. Strza�a wypuszczona z poga�skiego �uku zada�a mu bardzo bolesn� ran�. Christof straci� na kilka dni przytomno��.



I w tym momencie, wchodzisz do akcji Ty, graczu. A Twoje zadanie nie b�dzie wcale �atwe.



Praga


- Zaczynasz w klasztorze (The Convent). Zabij dwa stwory zwane Szlachta (co za zniewaga), kt�re zaatakowa�y zakonnice. Jest to zadanie banalne, wi�c na pewno sobie z nimi poradzisz.

- Siostra Ane�ka poinformuje ci�, i� jeste� w klasztorze zakonu Czerwonego Krzy�a. Zdradzi ci tak�e, i� si�y z�a sta�y si� od pewnego czasu coraz bardziej odwa�ne i nocami, po ulicach miasta, panoszy si� mn�stwo stworze� podobnych do tych, kt�re niedawno zabi�e�. Co wi�cej, stwory morduj� lub porywaj� ludzi w nieznanym nikomu celu. Wszyscy mieszka�cy Pragi czuj� teraz nieustanny strach i boj� si� wyj�� na ulic� po zmierzchu.

- Obiecaj zakonnicy, i� nast�pnego dnia z samego rana wyruszysz do kopalni (Bonn Silver Mines) niedaleko miasta i zniszczysz czaj�ce si� tam z�o.

- Czeka ci� dialog z Geza'�, pe�ni�cym w Pradze funkcj� arcybiskupa w Katedrze �w. Tomasza. Geza wr�czy ci list od twojego krewnego Sir Cuthberta.

- Od razu przeczytaj owy dokument. Dowiesz si� z niego, i� barbarzy�cy zostali pokonani przez tw�j oddzia�, kt�ry powinien powr�ci� do Pragi w przeci�gu kilku nast�pnych dni. Do tego czasu, masz zosta� w klasztorze i wraca� do zdrowia. Naturalnie, nie trudno si� domy�li�, i� nic takiego nie b�dzie mia�o miejsca.

- Zapoznaj si� teraz z pokoikiem, w kt�rym si� znajdujesz. Naprzeciwko od Twojego ��ka stoi na pod�odze skrzynia. W niej b�dziesz m�g� gromadzi� chwilowo zb�dne przedmioty. Na p�ce nad skrzyni� stoi kamienny krzy�. Po klikni�ciu na�, b�dziesz m�g� zachowa� gr�. Gdy klikniesz na podg��wek w swoim ��ku, b�dziesz m�g� odpocz�� i przeznaczy� zdobyte dot�d punkty do�wiadczenia na rozbudowanie poszczeg�lnych cechy postaci. Jest to spos�b, w kt�ry nasz heros si� rozwija. Po wykonaniu powy�szych czynno�ci, udaj si� na ulice Pragi. Twoim pierwszym zadaniem b�dzie oczyszczenie kopalni ze z�a, kt�re w sobie skrywa.

- Id� do katedry, (St. Thomas' Cathedral) gdzie Geza da ci b�ogos�awie�stwo na tw� podr� do kopalni. Nast�pnie porozmawiaj z rycerzami �w. Jana stoj�cymi niedaleko klasztoru.. Id� dalej, przejd� ko�o gospody Pod Czterema Jeleniami (Inn of the Four Stags) i na ko�cu dziedzi�ca skr�� w prawo w kierunku du�ego budynku ze schodami. Kieruj si� dalej w prawo i id� prosto, a� dojdziesz do starca stoj�cego ko�o wschodniej bramy, za kt�r� znajduje si� droga prowadz�ca do kopalni (East Gate lub jak kto woli Gate to Bonn Mountains). Porozmawiaj ze starcem, przejd� przez bram�, porozmawiaj ze stra�nikami i skieruj si� prosto do kopalni.

- Kopalnie praskie sk�adaj� si� z trzech poziom�w. System tuneli nie jest zawi�y i nie spos�b nie trafi� do przej�cia na kolejny, ni�szy poziom. Do tego dochodz� proste do pokonania stwory (Szlachta i szczury (Ghoul Rats)), wi�c masz du�e szanse sukcesu. Po drodze zbieraj wszystko, co napotkasz: bro�, eliksiry, pieni�dze i rzecz najwa�niejsz� dla Ciebie w tej chwili: wod� �wi�con�. Na drugim levelu kopal�, zabierz z ziemi tarcz� i za�� j�. Przed zej�ciem na 3-ci poziom upewnij si�, �e posiadasz co najmniej 4 buteleczki wody �wi�conej (Holy Water) i 2 razy tyle eliksir�w zdrowia (Healing Elixir, ... Salve, ... Ointment). Gdy b�dziesz dostatecznie dobrze wyposa�ony, w�a� na trzeci poziom. Tutaj we� zawarto�� skrzyni po lewej stronie, zawr�� i id� prosto w tunel po prawej od wej�cia. Nie schod� od razu na sam d�, tylko zatrzymaj si� w po�owie schod�w. Przenie� wod� �wi�con� na pierwszy wolny slot podr�czny, a eliksir zdrowia w kolejny pusty.

- Teraz zejd� na aren� przed schodami i obejrzyj animacj�. Czas na pokonanie s�u�ki klanu Tzimisce, demona p�ci �e�skiej o s�odkim imieniu - Azhra The Unliving. St�j w miejscu i naszykuj sobie wod� �wi�con� i czekaj, a� diablica do ciebie podejdzie. Wtedy, ile masz si� w paluchach r�ki obs�uguj�cej myszk�, oblewaj demona �wi�con� wod�. Cztery buteleczki powinny wystarczy�. Popraw dla pewno�ci mieczem i patrz jak z�o marnieje w oczach. Staraj si� przeprowadzi� owego dyngusa szybko, gdy� Azhra cz�sto u�ywa dyscypliny Blood Healing, co wydatnie poprawia jej si�y witalne. Dodatkowo, potrafi zada� wcale bolesne rany, wi�c na bie��co wypijaj eliksiry zdrowia. Powiniene� da� sobie rad�. Po wygranej potyczce, rozdziel nowo uzyskane punkty do�wiadczenia.

- Wychodz�c z kryj�wki Azhry, znajdziesz Amulet of St. Jude, wa�ny przedmiot w dalszej cz�ci gry. Teraz skieruj swe kroki do katedry, gdzie z�o�ysz sprawozdanie z wyprawy, a potem p�jd� do klasztoru.

- Po rozmowie, z�� niepotrzebne przedmioty w skrzyni, udaj si� na spoczynek i zn�w rozdziel punkty. Nast�pnie wyjd� z pomieszczenia.

- W s�siedniej izbie zastaniesz Geza'�. Rozka�e ci on, aby� wyja�ni� mu swoje plany wzgl�dem Ane�ki. Twoja odpowied� nieco go rozw�cieczy. Aby przeszkodzi� ci w uwiedzeniu dziewczyny, Geza da ci nowe zadanie. Masz broni� praskiego starego miasta przed nocnymi kreaturami. Zg�d� si�, ale poprzysi�gnij biskupowi, i� pod sw� piecz� we�miesz tak�e okolice klasztoru i katedry.

- Pierwsza bestia grasuje w okolicach gospody. Druga szaleje nieco dalej, w okolicach bramy do p�nocnej dzielnicy (Gate to Northern Quarter). Obydwa stwory s� Szlacht�, wi�c pokonanie ich nie powinno nastr�czy� ci wielu problem�w.

- Po pomy�lnym wykonaniu zadania udaj si� do kowala (Blacksmith). Ma on sw�j warsztat na starym mie�cie.

- Po zakupach (mam nadziej�, �e udanych), skieruj si� w stron� klasztoru. Gdy b�dziesz ju� do niego dochodzi�, zagrodzi ci drog� grupa Revenant�w z klanu Tzimisce.. Roz�� trzech przeciwnik�w i w te p�dy do klasztoru, gdzie dw�ch kolejnych (i Szlachta) zaatakowa�o zakonnice. Pozb�d� si� tak�e i ich. Obejrzyj scenki.

- Po zako�czeniu ostatniej rozmowy, zawiedziony Christof ucieka z klasztoru i (jak ju� wcze�niej zapowiedzia�em) zostaje �przej�ty wbrew swej woli przez przyw�dczyni� klanu Brujah - Ecaterin�.

- O poranku, zostajesz zapytany, jakie jest tw�j stosunek co do twojego nowego �ycia i do twoich nowych przyw�dc�w. Lepiej od razu oddaj si� Ecaterinie pod komend�.

- Do dialogu w��czy si� Wilhem, jeden z cz�onk�w klanu, kt�ry wstawi si� za tob� i wyprosi pozwolenie zabrania ci� na swoj� misj�. Wyprawa ta stanie si� twoim drugim �chrztem. Teraz bowiem jeste� dzieckiem nocy. Teraz jeste� wampirem.

- Aby dosta� si� do Petrin Hill Monastery, musisz przej�� przez Judith Bridge. Przej�cie na most (Gate To Judith Bridge) znajduje si� w okolicy warsztatu kowala. Do warsztatu warto zn�w wpa��, aby kupi� Wilhemowi jak��, cho�by najs�absz� zbroj�.

- Po przej�ciu przez most skr�� w lewo i przejd� do Petrin Hill. Zlokalizuj wej�cie do �rodka i w drog�.

- Twoim g��wnym zadaniem jest teraz dotarcie na trzeci poziom monasterium i zagrabienie fragmentu ksi�gi Nod. Pierwszy poziom to bu�ka z mas�em. Dalej zaczynaj� si� schody. Ale zacznijmy od pocz�tku.

- Ca�y czas przeszukuj wszystkie pomieszczenia i zbieraj ka�d� butelczyn� z krwi� (Bottle of Vitae), jaka ci si� trafi. Napoj�w zdrowotnych (tych niebieskich) na razie si� nie pozbywaj, gdy� p�niej b�dziesz m�g� je sprzeda�. Pij tak�e krew, z kogo tylko mo�esz. Krew jest teraz twoim �yciem. Cz�sto u�ywaj dost�pnych ci dyscyplin (Disciplines). Dbaj zar�wno o zdrowie swoje, jak i Wilhema, a potem ka�dego z cz�onk�w dru�yny. I rzecz chyba najwa�niejsza - NIGDY NIE STAWAJ DO NIKOGO TY�EM!!!. Chyba, �e do cz�onka twojej dru�yny podczas jakiej� jatki.

- Poziom pierwszy: przeszukaj pomieszczenie po prawej, wypij troch� krwi z mnich�w i skr�� w korytarz po lewej od wej�cia do monasterium. Otw�rz drzwi przed sob� i id� dalej, w lewo po schodkach i po pomo�cie. Wyko�cz Kapadocjan (Cappadocians) w sali z okr�g�� kolumn� po�rodku. Wejdziesz teraz do pomieszczenia, w kt�rym zobaczysz dwie zamkni�te bramy. Skr�� w korytarz w lewo. Dojdziesz nim do pomieszczenia ze sto�em, na kt�rym le�� zw�oki (co� jak w Planescape Torment). Prze��cz d�wigni� na jednej ze �cian. Ten zabieg otworzy jedne z dotychczas zamkni�tych wr�t w poprzednim pomieszczeniu. Wr�� si� i przejd� przez owe wrota. Jeste� teraz w podobnej sali do tej ze sto�em. Plan dzia�ania jest taki sam: prze��czasz d�wigni� i przeszukujesz pomieszczenie. Kolejne drzwi s� ju� otwarte. Id� po schodach w d�. Dojdziesz do sali z okr�giem z czaszek na ziemi i skrzyni� po �rodku. Udaj si� dalej w kierunku widocznych ju� dw�ch szkielet�w. Przejd� po mo�cie i haj�e na szkielety. Potem otw�rz bram� i zejd� na drugi poziom monasterium.

- Poziom drugi: Znajdujesz si� w du�ej sali z drzwiami w przeciwleg�ym ko�cu. Rozwal wrog�w, ale uwa�aj, bo cz�� z nich wstanie z grob�w. Otw�rz drzwi i skieruj si� w lewo lub w prawo (bez znaczenia). Id� tak, jak prowadzi korytarz, a� zejdziesz po schodach. Nast�pnie zejd� schodami jeszcze ni�ej. Wejdziesz do pomieszczenia, w kt�rym znajduje si� zamkni�ta brama, pochylnia i przej�cie do kolejnej sali. Najpierw skieruj si� ku owemu przej�ciu, chyba, �e nie czujesz si� na si�ach. Skorzystaj z pochylni. Po wej�ciu do nowej komnaty nie schod� od razu po desce, tylko czekaj, a� zombie przyjd� same pod ostrze twojego miecza. ...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin