Plan pracy Październik.doc

(74 KB) Pobierz
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

             

Październik 2009

Zadania:

1.      Rozwijanie współdziałania w grupie.

2.      Rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców, wyrabianie u dzieci dotyku i smaku.

3.      Kształtowanie postaw prozdrowotnych poprzez rozwijanie sprawności ruchowej.

 

Tematyka: W jesiennym sadzie. ( 12-16.10.2009)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

 

Cele ogólne

 

Sposoby realizacji

 

Cele operacyjne

 

Ewaluacja

1.

XIV – 5

I – 1

V- 4

III -3

- Wyrabianie umiejętności słuchania opowiadania.

 

 

- Uświadomienie dzieciom konieczności niesienia pomocy innym.

 

- Słuchanie opowiadania ilustrowanego sylwetami B. Formy Dobry uczynek – rozmowa kierowana przez nauczyciela na temat wysłuchanego utworu; uświadomienie dzieciom konieczności pomocy innym; wyjaśnienie pojęcia – dobry uczynek; swobodne wypowiedzi dzieci.

 

- Rozmowa z dziećmi na temat pomocy młodszym kolegom i koleżankom w przedszkolu: Czy trzeba pomagać innym?; Czy dzieci pomagają rodzicom w domu ?; Czy lubią pomagać innym?; swobodne wypowiedzi dzieci.

- Zabawa ruchowa „Podajmy sobie rączki”; „Szukam przyjaciela”;

- Zabawy bieżne w ogrodzie przedszkolnym.

 

- Uważnie słucha opowiadania.

- Odpowiada na zadane pytania.

- Chętnie pomaga w różnych czynnościach swoim kolegom.

- Uczestniczy w zajęciach ruchowych.

 

 

2.

VIII – 3

IX – 2

V – 3, 4

- Doskonalenie umiejętności ilustrowania ruchem określonych czynności.

- Zapoznanie z nową techniką jaką jest stemplowanie.

- Zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych „Jesienny sad”- marsz w dowolnych kierunkach po sali, zabawa orientacyjno-porządkowa „Idziemy do sadu”; ćwiczenia dużych grup mięśniowych „Zrywamy owoce”; zabawa z elementem czworakowania „Pieski”; ćwiczenia z elementem skoku „Gruszki”; ćwiczenia z elementami równowagi „Dróżka do domu”; marsz uspokajający.

- Tworzenie kompozycji owocowych za pomocą stempli (jabłko, gruszka, śliwka) wykonanych z ziemniaków; oglądanie powstałych prac, wywieszenie ich w kąciku dla rodziców.

 

- Ilustruje ruchem wskazaną czynność.

- Chętnie uczestniczy w zajęciach ruchowych.

- Poprawnie reaguje na polecenia nauczyciela.

- Potrafi wykorzystać stemple podczas pracy.

 

 

3.

XII – 1

IV – 2

V – 1

IX - 2

- Rozpoznawanie i nazywanie wybranych owoców.

 

 

 

 

- Wzbogacenie wrażeń dotykowych.

 

- Rozmowa połączona z obserwacją zgromadzonych w kąciku przyrody owoców. Poznawanie nazw; dotykanie owoców; rozróżnianie ich po wyglądzie, poprawne ich nazywanie na podstawie ilustracji zamieszczonych na tablicy „W sadzie”.

- Ćwiczenia klasyfikacyjne „Pomieszane owoce” – segregowanie owoców według określonej cechy, porównywanie ich wielkości, kształtu i kolorystyki.

 

- Spacer po ogrodzie przedszkolnym  Drzewa owocowe w naszym  ogrodzie- rozmowa połączona z obserwacją, poszukiwanie przez dzieci owocowych drzew; odbijanie kory na kartce papieru za pomocą kredek (technika fottage) przez dzieci;

- Zabawa ruchowa „Przytul się do drzewa”- wyrabianie szybkiej reakcji na sygnał.

 

- Rozpoznaje i nazywa wybrane owoce (jabłko, gruszka, śliwka).

- Segreguje i porównuje owoce według określonych cech.

- Dostrzega piękno w najbliższym otoczeniu.

- Odbija korę na kartce papieru.

- Prawidłowo reaguje na umówiony sygnał.

 

 

4.

XII – 1

III - 3

II – 2

V 1

I - 2

- Określenie smaku owoców.

 

 

 

 

 

- Wyrabianie umiejętności prawidłowego zachowania się przy stole podczas posiłków.

- Słuchanie wiersza B. Formy „Owoce”- rozmowa z dziećmi na temat prezentowanego utworu; zwrócenie uwagi dzieci na znaczenie owoców dla zdrowia; zachęcenie do ich częstego spożywania; swobodne wypowiedzi dzieci na wybrany temat.

- Spacer do sklepu warzywnego, celem zakupu wybranych owoców potrzebnych do przygotowania sałatki owocowej.

 

- „Sałatka owocowa”- wspólne wykonanie sałatki owocowej pod kierownictwem nauczyciela, z zakupionych owoców przez dzieci; degustacja sałatki przez dzieci; przypomnienie dzieciom o prawidłowym zachowaniu się przy stole podczas posiłków.

 

- Uważnie słucha wiersza.

- Wie, dlaczego należy spożywać owoce.

- Potrafi określić smak wybranych owoców.

- Wie, jak prawidłowo należy zachować się przy stole podczas posiłków.

 

5.

III - 3

V – 3, 4

VIII – 1, 3

IX - 2

 

 

 

 

 

- Rozwijanie wrażliwości muzycznej.

 

 

 

 

- Kształtowanie umiejętności manualnych.

- Słuchanie piosenki „Owocowy sad; rozmowa z dziećmi na temat treści poznanej piosenki, określenie jej nastroju; Próby wspólnego śpiewu.

- Zabawy ruchowe przy piosence „Owocowy sad; ilustrowanie ruchem poznanej piosenki z wykorzystaniem kolorowych chusteczek.

 

- Zajęcia plastyczne „Rumiane jabłuszka i gruszeczki” – wyklejanie przez dzieci sylwety jabłka lub gruszki kolorowymi papierkami; oglądanie powstałych prac; wywieszenie ich w kąciku plastycznym w sali.

- Uważnie słucha piosenki.

- Potrafi interpretować muzykę ruchem z wykorzystaniem przyboru.

- Chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych.

- Wykleja  jabłko lub gruszkę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadania:

 

1. Rozpoznawanie charakterystycznych cech jesieni poprzez poezję oraz obserwacje przyrodnicze.

3. Zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi w okresie jesiennym.

2. Rozwijanie muzykalności dzieci poprzez zabawy i ćwiczenia słowno-muzyczne.

 

Tematyka: Jesień wokół przedszkola. ( 26-30.10.2009)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

 

Cele ogólne

 

Sposoby realizacji

 

Cele operacyjne

 

Ewaluacja

1.

III – 3

V - 1

VI – 2

XI – 1

XII - 3

- Rozwijanie mowy i myślenia.

 

 

 

- Obserwacja przyrody podczas spaceru do parku.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin