2010 Bialystok KJA etap wojewodzki TEST.doc

(86 KB) Pobierz
I

KONKURS PRZEDMIOTOWY JĘZYKA ANGIELSKIEGO

DLA UCZNIÓW SZKÓŁ GIMNAZJALNYCH

ETAP WOJEWÓDZKI – 2009/2010

 

Kod ucznia _________                                                        Komisja ___________

Ilość zdobytych punktów___________/100

 

Drogi Uczniu,

witaj na Konkursie Języka Angielskiego. Przeczytaj uważnie instrukcję i postaraj się prawidłowo odpowiedzieć na wszystkie pytania.

 

• Arkusz liczy 9 stron i zawiera 11 zadań.

• Czas pracy: 90 minut

• Liczba punktów możliwych do uzyskania: 100

• Przy każdym zadaniu podano maksymalną liczbę punktów możliwych do

  uzyskania za jego rozwiązanie.

• Przed rozpoczęciem pracy sprawdź, czy Twój test jest kompletny. Jeżeli 

   zauważysz usterki, zgłoś je Komisji Konkursowej.

• Zadania czytaj uważnie i ze zrozumieniem.

• Odpowiedzi wpisuj czarnym lub niebieskim długopisem bądź piórem.

• Dbaj o czytelność pisma i precyzję odpowiedzi.

• Nie używaj korektora. Jeśli się pomylisz przekreśl błędną odpowiedź i wpisz  poprawną.

• Oceniane będą tylko odpowiedzi, które zostały umieszczone w miejscu do tego przeznaczonym.

 

Pracuj samodzielnie.

 

 

                                         POWODZENIA!

I. PRZECZYTAJ UWAŻNIE TEKST. NASTEPNIE DOPASUJ PYTANIA DO PODANYCH FRAGMENTÓW  WYWIADU Z GWIAZDA MUZYKI POP. DWA PYTANIA. NIE PASUJĄ I NIE MOGĄ BYĆ UŻYTE (7 PKT)

 

THE EXCLUSIVE INTERVIEW WITH MIKA

 

1.

Hhmm… Absolutely loving The Gossip! They are outstanding! One of my songs “Big Girl You Are Beautiful” could have been written about her (Beth Ditto).
Going on major Tom Waits binges and there’s a Ultra Super Hyper Condensed concentrated POP band from Sweden called Body Without Organs that have an amazing song called Sunshine In The Rain…that is my current unashamedly guilty pleasure.

2.
There is an overall “concept” to this album. It has a coming of age theme dealing with my transition from late childhood into early adult hood. As a result, I deal with a lot of issues or stories where people are going through changes in their lives. Those are always fruitful episodes to write about.

3.
Growing up the way that I have I kind of assume that I can hop from country to country with every meal. But I’m a sucker for good French fries with mayo.
There is a shop I am dying to go to in San Francisco called MAC Modern Apparel as they stock one of my favorite designers, Walter Van Bierendonck.

4.
I would like to be in the mountains. I am terrified of water and tend to never swim in the ocean, even when I am stuck on the beach for 4 weeks.

5.
'Yeah, I consider it my home. It's much more embracive than Paris.'

6.
'I got into it because I had a very tough Russian singing teacher from a very early age. I was about nine and she used to terrify me into practicing.'

 

7.

'Funnily enough, people seem to be quite nice to me at the moment when they weren't very nice to me most of the time. It was strange because I never really fitted into any scene because I was always a bit too commercial and melody driven for all the indie people. I could never really get into any bands and no one really wanted to play with me.'

 

A.               If you had to choose a place to be, where?

B.              A little off topic… favorite food? Place to shop?

C.              What were some of you inspirations for the album?

D.              What do you do when you are fed up with music?

E.              What are your favorite bands right now?

F.              Do you like living in England?

G.              Can you tell me something about the lyrics in your songs?

H.              So how did you get into music?

I.              Has the UK music industry accepted you?

 

1.___              2.___              3.___              4.___              5.___              6.___              7.___

 

 

II. ZNAJDŹ SŁOWA LUB ZWROTY W WYWIADZIE, KTÓRE MAJA PODOBNE ZNACZENIE DO ZWROTÓW PODANYCH PONIŻEJ (8 PKT)

1.  great, marvellous                                          _______________

2. time when you are not adult              _______________

3. a group of musicians                            _______________

4. idea                                                                      _______________

5. afraid                                                        _______________

6. people who create clothes                            _______________

7. events, situations                                          _______________

8. presently                                                        _______________

 

 

 

 

III. PODAJ WYRAZ O PRZECIWSTAWNYM ZNACZENIU DO WYRAZÓW PODKREŚLONYCH  ( 7 PKT)

 

1. right answer                             __________ answer

2. reject the offer                            __________ the offer

3much snow                                          __________ snow

4. a vacant room                            an __________ room

5. thin ice                                          __________ ice

6. the rough sea                            the __________ sea

7. a blunt knife                            a __________ knife

 

 

 

IV. WSTAW CZASOWNIKI W NAWIASACH W ODPOWIEDNICH CZASACH PAST SIMPLE, PAST PERFECT, PRESENT CONTINUOUS LUB  ZWROT BE GOING TO ( 9 PKT)

 

Last summer Fiona and Gillian 1. (to go) _________________ on a bike tour through Scotland. After they 2.(to pack) ___________________ all their things, they 3. (to leave) ________________ in the early afternoon. But before they 4.(to have) ________________ some tea. On their way through the Cairngorms they couldn`t see much, because fog 5.(to begin) _________________ to cover the mountains a long time before they got there. They

6.(to plan) _______________________ to visit Scotland next year, because they

7.( to celebrate) __________________________ Fiona`s 18th birthday there. She 8.(to always dream)_____________ to do it since she  9.(to see) ________________ the white tops of the Scottish mountains!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. NAPISZ ZDANIA TAK, ABY PRZEKAZYWAŁY ZNACZENIE ZDANIA WYJŚCIOWEGO. YJ SŁOWA NAPISANEGO WYTŁUSZCZONYM DRUKIEM . NIE ZMIENIAJ FORMY TEGO SŁOWA. (10 PKT)

 

1. .In spite of being poor, he leads a happy life.

is

Although__________________________________________ he leads a happy life.

2..If you don’t get any more qualifications, you won’t be promoted.

unless

You won’t be promoted.______________________________________. more qualifications.

3. She got someone to fit the blinds on the windows.

had

She ___________________________________________. on the windows.

4.Don`t  behave like that’, he said to me.

told

He ____________________________________________ like that.

5. His parents brought him up.

was

He ____________________________________ by his grandparents.

 

 

VI. PRZETŁUMACZ NA JĘZYK ANGIELSKI FRAGMENTY ZDAŃ PODANYCH W NAWIASIE. (6 PKT)

1, ( Zobaczmy)_______________ if there are people in this room.

2. (Nie ma ) ________________ scissors in the drawer.

3. How long ( znasz) ______________ Mark?

4. (Czy miałbyś coś przeciwko) ____________________ if I opened the window?

5. It`s going to rain, so ( lepiej zostańmy) ____________ at home.

6. The more we know , ( tym lepiej ) ______________ for us.

 

VII. UZUPEŁNIJ PUSTE MIEJSCA W PONIŻSZYM TEKŚCIE WYRAZAMI PODANYMI PONIŻEJ. KAŻDY WYRAZ MOŻE BYĆ UŻYTY TYLKO 1 RAZ.

(15 PKT)

ballads              been                             English               evidence                             figure                             his              

king                              name                             no                             outlaws                             than                             the  

was                             wrapped                band

 

Of all the popular heroes of the 1.____________people, none as ever achieved an equal ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin