oryginal-informatyka-europejczyka-zeszyt-cwiczen-dla-gimnazjum-edycja-windows-xp-linux-ubuntu-ms-office-2003-openofficeorg_iecwgx.pdf

(10911 KB) Pobierz
666057273 UNPDF
Informatyka Europejczyka.
Zeszyt æwiczeñ dla gimnazjum.
Edycja: Windows XP,
Linux Ubuntu, MS Office 2003,
OpenOffice.org
Autor: Jolanta Pañczyk
ISBN: 978-83-246-2497-3
Format: 168x237, stron: 104
Dziêki ksi¹¿ce Informatyka Europejczyka. Podrêcznik dla gimnazjum. Edycja: Windows
XP, Linux Ubuntu, MS Office 2003, OpenOffice.org. Wydanie II pozna³eœ mo¿liwoœci
komputerów i przyk³ady ich u¿ycia podczas nauki, pracy i zabawy. Dowiedzia³eœ siê,
do czego mo¿na wykorzystaæ arkusz kalkulacyjny, edytor tekstu i bazê danych,
nauczy³eœ siê wyszukiwaæ informacje w internecie i przygotowywaæ prezentacje
multimedialne. Jednak umiejêtnoœæ korzystania z komputerów to przede wszystkim
wiedza praktyczna.
Informatyka Europejczyka. Zeszyt æwiczeñ dla gimnazjum. Edycja: Windows XP,
Linux Ubuntu, MS Office 2003, OpenOffice.org to doskona³e uzupe³nienie podrêcznika.
Znajdziesz tu ró¿norodne æwiczenia, dziêki którym powtórzysz i utrwalisz swoj¹ wiedzê
z zakresu informatyki. Potrzebna Ci bêdzie przy tym zarówno wiedza teoretyczna,
jak i praktyczna. Stoj¹ce przed Tob¹ zadania zwi¹zane s¹ z praktycznym
wykorzystywaniem systemu operacyjnego Windows Vista wraz z do³¹czonymi
do niego aplikacjami, a polegaj¹ miêdzy innymi na obróbce grafiki, przygotowywaniu
dokumentów tekstowych i arkuszy kalkulacyjnych oraz korzystaniu z internetu.
Z tym zeszytem æwiczeñ nauczysz siê tak¿e tworzyæ strony internetowe
oraz opracowywaæ algorytmy rozwi¹zywania bardziej skomplikowanych zadañ
programistycznych.
666057273.050.png 666057273.051.png
Spis treści
Rozdział 1. Zastosowanie komputera w życiu codziennym ......... 5
Rozdział 2. Elementy zestawu komputerowego ........................... 13
Rozdział 3. System operacyjny, oprogramowanie ........................ 19
Rozdział 4. Podstawy graiki ........................................................... 29
Rozdział 5. Praca z edytorem tekstu .............................................. 37
Rozdział 6. Multimedia.................................................................... 49
Rozdział 7. Internet i sieci ............................................................... 59
Rozdział 8. Obliczenia w arkuszach kalkulacyjnych.................... 71
Rozdział 9. Bazy danych .................................................................. 81
Rozdział 10. Algorytmy i symulacje .............................................. 89
3
666057273.052.png 666057273.053.png 666057273.001.png 666057273.002.png 666057273.003.png 666057273.004.png 666057273.005.png 666057273.006.png 666057273.007.png 666057273.008.png 666057273.009.png 666057273.010.png
4
Podstawy
graiki
Rozdział
666057273.011.png 666057273.012.png 666057273.013.png 666057273.014.png 666057273.015.png 666057273.016.png 666057273.017.png 666057273.018.png 666057273.019.png 666057273.020.png 666057273.021.png 666057273.022.png 666057273.023.png
Ćwiczenie 4.1.
Napisz, co umożliwiają programy graficzne.
......................................................................................
......................................................................................
......................................................................................
......................................................................................
......................................................................................
Ćwiczenie 4.2.
Zaprojektuj na komputerze w dowolnym programie graficznym kartkę
okolicznościową, na przykład urodzinową.
Ćwiczenie 4.3.
Narysuj w dowolnym programie graficznym rysunek podobny do
poniższego. Pokoloruj go. Korzystaj z linii krzywej. Zwróć uwagę na
powtarzające się elementy. Zapisz rysunek pod nazwą Motyl w folde -
rze Moje dokumenty .
30
666057273.024.png 666057273.025.png 666057273.026.png 666057273.027.png 666057273.028.png 666057273.029.png 666057273.030.png 666057273.031.png 666057273.032.png 666057273.033.png 666057273.034.png 666057273.035.png
Ćwiczenie 4.4.
Narysuj w programie Paint rysunek podobny do poniższego. Zapisz go
w plikach w wymienionych poniżej typach. Sprawdź i dopisz poniżej,
ile miejsca na dysku zajmuje ten rysunek w zależności od typu pliku,
w jakim został zapisany.
Dobierając odcienie zieleni, korzystaj z kolorów niestandardowych.
Mapa bitowa 24-bitowa ( *.bmp ) — ............................................
Mapa bitowa 256-kolorowa ( *.bmp ) — ........................................
Mapa bitowa 16-kolorowa ( *.bmp ) — .........................................
Mapa bitowa monochromatyczna ( *.bmp ) — ................................
JPG ( *.JPG ) — ....................................................................
GIF ( *.GIF ) — ......................................................................
TIFF ( *.TIFF ) — ...................................................................
Ćwiczenie 4.5.
Napisz, jakiego polecenia należy użyć w programie graficznym Paint,
aby został wyświetlony pasek narzędzi przedstawiony poniżej.
......................................................................................
31
666057273.036.png 666057273.037.png 666057273.038.png 666057273.039.png 666057273.040.png 666057273.041.png 666057273.042.png 666057273.043.png 666057273.044.png 666057273.045.png 666057273.046.png 666057273.047.png 666057273.048.png 666057273.049.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin