oryginal-informatyka-europejczyka-zeszyt-cwiczen-dla-gimnazjum-edycja-windows-xp-linux-ubuntu-ms-office-2003-openofficeorg_iecwgx.pdf
(
10911 KB
)
Pobierz
666057273 UNPDF
Informatyka Europejczyka.
Zeszyt æwiczeñ dla gimnazjum.
Edycja: Windows XP,
Linux Ubuntu, MS Office 2003,
OpenOffice.org
Autor: Jolanta Pañczyk
ISBN: 978-83-246-2497-3
Format: 168x237, stron: 104
Dziêki ksi¹¿ce
„
Informatyka Europejczyka. Podrêcznik dla gimnazjum. Edycja: Windows
XP, Linux Ubuntu, MS Office 2003, OpenOffice.org. Wydanie II
”
pozna³eœ mo¿liwoœci
komputerów i przyk³ady ich u¿ycia podczas nauki, pracy i zabawy. Dowiedzia³eœ siê,
do czego mo¿na wykorzystaæ arkusz kalkulacyjny, edytor tekstu i bazê danych,
nauczy³eœ siê wyszukiwaæ informacje w internecie i przygotowywaæ prezentacje
multimedialne. Jednak umiejêtnoœæ korzystania z komputerów to przede wszystkim
wiedza praktyczna.
„
Informatyka Europejczyka. Zeszyt æwiczeñ dla gimnazjum. Edycja: Windows XP,
Linux Ubuntu, MS Office 2003, OpenOffice.org
”
to doskona³e uzupe³nienie podrêcznika.
Znajdziesz tu ró¿norodne æwiczenia, dziêki którym powtórzysz i utrwalisz swoj¹ wiedzê
z zakresu informatyki. Potrzebna Ci bêdzie przy tym zarówno wiedza teoretyczna,
jak i praktyczna. Stoj¹ce przed Tob¹ zadania zwi¹zane s¹ z praktycznym
wykorzystywaniem systemu operacyjnego Windows Vista wraz z do³¹czonymi
do niego aplikacjami, a polegaj¹ miêdzy innymi na obróbce grafiki, przygotowywaniu
dokumentów tekstowych i arkuszy kalkulacyjnych oraz korzystaniu z internetu.
Z tym zeszytem æwiczeñ nauczysz siê tak¿e tworzyæ strony internetowe
oraz opracowywaæ algorytmy rozwi¹zywania bardziej skomplikowanych zadañ
programistycznych.
Spis treści
Rozdział 1. Zastosowanie komputera w życiu codziennym ......... 5
Rozdział 2. Elementy zestawu komputerowego ........................... 13
Rozdział 3. System operacyjny, oprogramowanie ........................ 19
Rozdział 4. Podstawy graiki ........................................................... 29
Rozdział 5. Praca z edytorem tekstu .............................................. 37
Rozdział 6. Multimedia.................................................................... 49
Rozdział 7. Internet i sieci ............................................................... 59
Rozdział 8. Obliczenia w arkuszach kalkulacyjnych.................... 71
Rozdział 9. Bazy danych .................................................................. 81
Rozdział 10. Algorytmy i symulacje .............................................. 89
3
4
Podstawy
graiki
Rozdział
Ćwiczenie 4.1.
Napisz, co umożliwiają programy graficzne.
......................................................................................
......................................................................................
......................................................................................
......................................................................................
......................................................................................
Ćwiczenie 4.2.
Zaprojektuj na komputerze w dowolnym programie graficznym kartkę
okolicznościową, na przykład urodzinową.
Ćwiczenie 4.3.
Narysuj w dowolnym programie graficznym rysunek podobny do
poniższego. Pokoloruj go. Korzystaj z linii krzywej. Zwróć uwagę na
powtarzające się elementy. Zapisz rysunek pod nazwą
Motyl
w folde
-
rze
Moje dokumenty
.
30
Ćwiczenie 4.4.
Narysuj w programie Paint rysunek podobny do poniższego. Zapisz go
w plikach w wymienionych poniżej typach. Sprawdź i dopisz poniżej,
ile miejsca na dysku zajmuje ten rysunek w zależności od typu pliku,
w jakim został zapisany.
Dobierając odcienie zieleni, korzystaj z kolorów niestandardowych.
Mapa bitowa 24-bitowa (
*.bmp
) — ............................................
Mapa bitowa 256-kolorowa (
*.bmp
) — ........................................
Mapa bitowa 16-kolorowa (
*.bmp
) — .........................................
Mapa bitowa monochromatyczna (
*.bmp
) — ................................
JPG (
*.JPG
) — ....................................................................
GIF (
*.GIF
) — ......................................................................
TIFF (
*.TIFF
) — ...................................................................
Ćwiczenie 4.5.
Napisz, jakiego polecenia należy użyć w programie graficznym Paint,
aby został wyświetlony pasek narzędzi przedstawiony poniżej.
......................................................................................
31
Plik z chomika:
warez-ebook
Inne pliki z tego folderu:
pelna-wersja-informatyka-europejczyka-podrecznik-dla-gimnazjum-czesc-1-stara-podstawa-programowa_podgi1.pdf
(62269 KB)
pelna-wersja-informatyka-europejczyka-poradnik-metodyczny-dla-nauczycieli-informatyki-w-szkolach-ponadgimnazjalnych_infopm.pdf
(4274 KB)
pelna-wersja-symulacje-komputerowe-w-fizyce_sykofi.pdf
(24109 KB)
pelna-wersja-statystyka-matematyczna-w-excelu-dla-szkol-cwiczenia-praktyczne_cwsmex.pdf
(11947 KB)
tylko-tutaj-informatyka-europejczyka-program-nauczania-informatyki-w-gimnazjum-edycja-mac-os-105_prongm.pdf
(7505 KB)
Inne foldery tego chomika:
CAD
CAD(1)
Dokumenty
Galeria
Grafika, DTP, Ffotografia cyfrowa, Video
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin