notatka na porownawcza N.rtf

(2 KB) Pobierz

Jak należy organizować naukę aby dzieci chciały uczyć sie przez całe życie?

 

1. Nauczanie początkowe:

- Należy wzmacniać podstawową wiedzę uczniów.

- Przeciwdziałać niepowodzieniom w nauce i zapobiegać przedwczesnemu odchodzeniu ze szkoły.

- Ułatwiać dostęp do kształcenia i podnieść jego poziom poprzez zapewnienie mozliwości wyboru bardziej zindywidualizowanych ścieżek kształcenia.

- Wprowadzenie nowych technologii i metod nauczania i kształcenia interdyscyplinarnego.

- Rozwijać w uczniach chęci do nauki

- Rozszerzać kwalifikacje kadry nauczycielskiej.

- Organozować wspólpracę z rodzicami.

 

Wszystkie wymienione obszry powinny być ze sobą powiązane.

 

2. Szkolnictwo wyższe:

- Wprowadzić odpowiednie cykle kształcenia ,, tu i teraz"

- Wyodrębniać w przerabianym materiale mniejsze jednostki.

- Stosować odpowiednie matody zakładające większy udział słuchaczy.

- Zaplanować regularną aktualizację kwalifikacji.

- Studia powinny się otworzyć na środowisko i nawiązać korzystne relacje z partnerami.

- Przyjmować większą liczbę studentów na studia.

- Rozszerzać ofertę edukacyjną dla studentów, aby była ona bardziej atrakcyjna.

- Modyfikować treści kształcenia tak, aby były zgodne z aktualnymi potrzebami rynku pracy.

 

4 gruy studentów Jonassona:

1) ,, tradycyjni"- studenci studiów I i II stopnia czyli młodzież kontynuująca naukę po szkole sredniej.

2) starsi studenci, często podejmujacy studia w niepełnym wymiarze w związku z działalnością zawodową, którzy korzystają np. z programów kształcenia otwartego i kształcenia dla dorosłych.

3) studenci posiadający już wyższe wykształcenie, którzy są zainteresowani kursami wąskiej specjalności zawodowej na zaawansowanym poziomie.

4) słuchacze, którzy chciałiby poszerzyc swoje kwalifikacje zawodowe( np. w dziedzinie informatyki czy zarządzania), aby przejść do innych sektorów zawodowych i są w związku z tym zainteresowani dość ogólnymi kursami w takich dziedzinach.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin