Tabelka do wprowadz. ś.doc

(48 KB) Pobierz
Rodzaj edukacji

Rodzaj edukacji

Zadania i czynności nauczyciela

Czynności ucznia

Metody pracy

Uwagi

Edukacja polonistyczna

 

I. Wstęp i organizacja (zaangażowanie)

 

 

 

 

 

 

II. Właściwa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III. Podsumowanie

 

 

 

-Powitanie i informacja o temacie zajęć. Przypomnienie wiadomości o poznanej głosce „si”.

 

 

-Czytanie wiersza Ireny Suchorzewskiej „Zimowa piosenka”.

-Wyodrębnienie z tekstu wyrazu podstawowego:

„śnieg”. Przywieszenie podpisanej ilustracji na tablicy.

-Prośba o przeliczenie ilości głosek w oraz o ułożenie jego schematu.

-Polecenie przeliczenia liter w modelu.

-Polecenie zastąpienia nakrywek poznanymi wcześniej literami,oprócz litery „ś”.

-Zadanie pytania

Jakiej litery brakuje?

 

 

-Pokaz litery „ś” drukowanej, małej i wielkiej.

-Polecenie uzupełnienia modelu brakującą literą.

-Poprawna artykulacja głoski „ś”

-Prośba o odczytanie utworzonego wyrazu podstawowego.

-Ćw.2 s. 68.

 

 

-Zabawa ruchowa „Śnieżynki”.

-Zabawa „Gdy powiem wyraz z głoską „ś”, podskocz”.

-Pokaz litery „ś” pisanej małej i wielkiej na kartonie.

-Polecenie uzupełnienia modelu wyrazu podstawowego literą pisaną.

-Pokaz i omówienie sposobu zapisu litery „ś” w liniaturze.

-Pokaz sposobu pisania w powietrzu.

 

 

 

 

 

 

 

-Ćw. 1 s. 70.

Ćw. 2. s. 70.

-Ponowna prezentacja wiersza i jego analiza.

-Ocenianie pracy uczniów na zajęciach oraz przypomnienie najważniejszych wiadomości z zajęć.

-Podanie pracy domowej- nauka wiersza na pamięć.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Skupienie uwagi,odpowiedzi na pytania nauczyciela

 

 

 

 

 

- Słuchanie czytanego

wiersza.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Przeliczanie głosek i układanie modelu.

 

 

 

 

 

-Przywieszanie na tablicy znanych liter pod ilustracją.

 

 

 

-Odpowiedź na postawione pytanie.

 

 

 

-Uzupełnianie brakującej litery.

 

 

-Poprawne powtarzanie.

 

-Odczytanie wyrazu z tablicy.

 

 

 

-Wykonanie ćwiczenia.

 

-Udział w zabawach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Przywieszenie na tablicy brakującej litery.

 

 

 

 

 

 

 

-Wykonywanie różnorodnych ćwiczeń w zapisie, w płaszczyźnie poziomej i pionowej(w powietrzu, na ławce i palcem na kartce).

-Wykonywanie ćwiczeń.

-Odpowiadanie na pytania i wykonywanie poleceń.

-Swobodne wypowiedzi na podany temat.

 

 

 

Słowna- pogadanka

 

 

 

 

 

 

 

Słowna- ekspozycja utworu.

 

 

Oglądowa- pokaz.

 

 

 

 

 

 

Działalność praktyczna.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Działalność praktyczna.

 

 

 

 

 

Słowna-pogadanka.

 

Oglądowa- pokaz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Działalność praktyczna.

 

 

 

 

 

 

 

 

Oglądowa- pokaz.

 

 

 

 

 

 

 

Oglądowa- pokaz.

 

 

 

Oglądowa- pokaz.

Działalność praktyczna.

 

 

 

 

 

 

Słowna- praca z książką.

Działalność praktyczna.

 

 

Słowna.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zwrócenie uwagi na dzieci leworęczne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin