Rodzaj edukacji
Zadania i czynności nauczyciela
Czynności ucznia
Metody pracy
Uwagi
Edukacja polonistyczna
I. Wstęp i organizacja (zaangażowanie)
II. Właściwa
III. Podsumowanie
-Powitanie i informacja o temacie zajęć. Przypomnienie wiadomości o poznanej głosce „si”.
-Czytanie wiersza Ireny Suchorzewskiej „Zimowa piosenka”.
-Wyodrębnienie z tekstu wyrazu podstawowego:
„śnieg”. Przywieszenie podpisanej ilustracji na tablicy.
-Prośba o przeliczenie ilości głosek w oraz o ułożenie jego schematu.
-Polecenie przeliczenia liter w modelu.
-Polecenie zastąpienia nakrywek poznanymi wcześniej literami,oprócz litery „ś”.
-Zadanie pytania
Jakiej litery brakuje?
-Pokaz litery „ś” drukowanej, małej i wielkiej.
-Polecenie uzupełnienia modelu brakującą literą.
-Poprawna artykulacja głoski „ś”
-Prośba o odczytanie utworzonego wyrazu podstawowego.
-Ćw.2 s. 68.
-Zabawa ruchowa „Śnieżynki”.
-Zabawa „Gdy powiem wyraz z głoską „ś”, podskocz”.
-Pokaz litery „ś” pisanej małej i wielkiej na kartonie.
-Polecenie uzupełnienia modelu wyrazu podstawowego literą pisaną.
-Pokaz i omówienie sposobu zapisu litery „ś” w liniaturze.
-Pokaz sposobu pisania w powietrzu.
-Ćw. 1 s. 70.
Ćw. 2. s. 70.
-Ponowna prezentacja wiersza i jego analiza.
-Ocenianie pracy uczniów na zajęciach oraz przypomnienie najważniejszych wiadomości z zajęć.
-Podanie pracy domowej- nauka wiersza na pamięć.
-Skupienie uwagi,odpowiedzi na pytania nauczyciela
- Słuchanie czytanego
wiersza.
-Przeliczanie głosek i układanie modelu.
-Przywieszanie na tablicy znanych liter pod ilustracją.
-Odpowiedź na postawione pytanie.
-Uzupełnianie brakującej litery.
-Poprawne powtarzanie.
-Odczytanie wyrazu z tablicy.
-Wykonanie ćwiczenia.
-Udział w zabawach.
-Przywieszenie na tablicy brakującej litery.
-Wykonywanie różnorodnych ćwiczeń w zapisie, w płaszczyźnie poziomej i pionowej(w powietrzu, na ławce i palcem na kartce).
-Wykonywanie ćwiczeń.
-Odpowiadanie na pytania i wykonywanie poleceń.
-Swobodne wypowiedzi na podany temat.
Słowna- pogadanka
Słowna- ekspozycja utworu.
Oglądowa- pokaz.
Działalność praktyczna.
Słowna-pogadanka.
Słowna- praca z książką.
Słowna.
Zwrócenie uwagi na dzieci leworęczne.
...
olimuszi