Scenariusz do wprowadzenia dź.doc

(27 KB) Pobierz
Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie I

Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie I

 

Data: 22.03.2007r.

Czas trwania zajęć: 90min.

 

Prowadzący: Aleksandra Bednarczyk, Aleksandra Dryja

 

Temat bloku: Wiosna jest tuż-tuż.

Temat dnia: Poznaj spółgłoskę miękką „dź” i jej zapis.

Temat zajęć: Wprowadzenie spółgłoski miękkiej „dź” i jej zapisu na podstawie wiersza G. Lech pt. „Dźwięczna wyliczanka”. Układanie i zapisywanie zdań z rozsypanki wyrazowej.

 

Cele ogólne:

·         dydaktyczne:

a.       poznawczy- poznanie spółgłoski miękkiej „Dź” i „dź” drukowanej i pisanej.

b.      kształcący- kształcenie umiejętności wyrazistego czytania z naturalną intonacją.

·         wychowawczy: wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami.

 

Cele operacyjne:

Kat. A: Uczeń zna:

·         pojęcie głoska, samogłoska, spółgłoska

·         spółgłoskę miękką „dź” wielką, małą, drukowaną i pisaną

Kat. B: Uczeń rozumie:

·         treść wiersza pt. „Dźwięczna wyliczankaG. Lech.

·         polecenia nauczyciela

Kat. C: Uczeń potrafi:

·         poprawnie wymawiać głoskę „dź

·         zapisywać literę „dź” w połączeniu z innymi literami

·         wypowiadać się na podany temat

·         układać i czytać zdania z poznaną literą

 

Metody pracy: słowna problemowa, słowna- ekspozycja utworu, czynna- działań praktycznych, praktyczna z użyciem podręcznika.

 

Formy pracy: indywidualna jednolita, zbiorowa jednolita.

 

Środki i pomoce dydaktyczne: plansza tematyczna, plansza z krzyżówką, ilustracja do wyrazu podstawowego, nakrywki, karty pracy, kartoniki z literami, kartoniki z wyrazami, podręcznik „Ja i moja szkoła”, zeszyt ćwiczeń „Będę pisać poprawnie”, klej, piłka, magnetofon i płyta z nagraniem do zabawy.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin