Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie I
Data: 22.03.2007r.
Czas trwania zajęć: 90min.
Prowadzący: Aleksandra Bednarczyk, Aleksandra Dryja
Temat bloku: Wiosna jest tuż-tuż.
Temat dnia: Poznaj spółgłoskę miękką „dź” i jej zapis.
Temat zajęć: Wprowadzenie spółgłoski miękkiej „dź” i jej zapisu na podstawie wiersza G. Lech pt. „Dźwięczna wyliczanka”. Układanie i zapisywanie zdań z rozsypanki wyrazowej.
Cele ogólne:
· dydaktyczne:
a. poznawczy- poznanie spółgłoski miękkiej „Dź” i „dź” drukowanej i pisanej.
b. kształcący- kształcenie umiejętności wyrazistego czytania z naturalną intonacją.
· wychowawczy: wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami.
Cele operacyjne:
Kat. A: Uczeń zna:
· pojęcie głoska, samogłoska, spółgłoska
· spółgłoskę miękką „dź” wielką, małą, drukowaną i pisaną
Kat. B: Uczeń rozumie:
· treść wiersza pt. „Dźwięczna wyliczanka” G. Lech.
· polecenia nauczyciela
Kat. C: Uczeń potrafi:
· poprawnie wymawiać głoskę „dź”
· zapisywać literę „dź” w połączeniu z innymi literami
· wypowiadać się na podany temat
· układać i czytać zdania z poznaną literą
Metody pracy: słowna problemowa, słowna- ekspozycja utworu, czynna- działań praktycznych, praktyczna z użyciem podręcznika.
Formy pracy: indywidualna jednolita, zbiorowa jednolita.
Środki i pomoce dydaktyczne: plansza tematyczna, plansza z krzyżówką, ilustracja do wyrazu podstawowego, nakrywki, karty pracy, kartoniki z literami, kartoniki z wyrazami, podręcznik „Ja i moja szkoła”, zeszyt ćwiczeń „Będę pisać poprawnie”, klej, piłka, magnetofon i płyta z nagraniem do zabawy.
olimuszi