W jakich butelkach są sprzedawane napoje. Mierzenie ilości płynu..doc

(38 KB) Pobierz
Opracowała: mgr Krystyna Wnęczak i mgr Wiesława Kozub

Opracowała: mgr Krystyna Wnęczak  i mgr Wiesława Kozub

 

„ Projekt i raz…i dwa…”  dla dzieci 6 letnich do programu

Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej  i Ewy Zielińskiej „Dziecięca matematyka”

 

TEMAT: W jakich butelkach są sprzedawane napoje?

ZAGADNIENIE: Świadomość stałej ilości płynu. Mierzenie ilości płynu.

 

ZOOM” – zabawa integracyjna

CEL: wprowadzenie miłego radosnego nastroju, wyzwolenie grupowej energii

Siedzimy w kręgu na krzesełkach i wypowiadamy magiczne słowo „ZOOM”, wyciągając do przodu  prawą rękę i pokazując kciuk, powtórzenie zabawy w drugą stronę z lewą ręką, zabawę można powtórzyć 23 razy, za każdym razem zmieniając tempo ruchu i wypowiedzi.

 

Moje śpiewne imię!” zabawa słowna:

CEL: wypowiadanie swojego imienia śpiewnie na wymyśloną melodię

Dzieci kolejno wypowiadają swoje imię np. Je-stem  Ka-ro-li-na, starając się przeciągać samogłoski.

 

Stary Abraham ...”zabawa ruchowa ze śpiewem

CEL: doskonalenie orientacji w schemacie ciała

Śpiewamy  piosenkę nr 51 cz. II. „ W co się bawić z dziećmi? Piosenki i zabawy: Ciało i przestrzeń” oprac. Marta Bogdanowicz

Stary Abraham miał siedmiu  synów ,               / śpiewamy , tworząc krąg z osobą prowadzącą

Siedmiu  synów miał Stary Abraham

A oni siedli i nic nie jedli...

tylko śpiewali sobie tak!...

prawa ręka

Prowadzący wymienia nazwę jakiejś części ciała i rytmicznie nią potrząsa – demonstruje zabawę- np. – prawa ręka, lewa ręka itd.

Uczestnicy zabawy powtarzają : „prawa ręka” – rytmicznie nią potrząsają,  śpiewają piosenkę . Przy każdym następnym powtórzeniu wymieniają kolejno wcześniej wskazane części ciała, aż „ dojdą”  do aktualnej, którą będą powtarzać w trakcie śpiewania.

„Zbieramy krople deszczu zabawa w eksperymentowanie

CEL: zapoznanie dzieci z umowami dotyczącymi mierzenia płynów

Przygotowujemy 3 pojemniki z wodą , szklankę, lejek , dodatkowe pojemniki zaznaczona miarką 0,5L,1L,2L,

1. opowiadamy historyjkę o dzieciach, które zbierały krople deszczu

       sprawdzamy w którym pojemniku jest najwięcej kropli

2. z pierwszego pojemnika przelewamy do szklanki i wlewamy do pojemnika z zaznaczoną miarką 0,5L

3. z drugiego pojemnika przelewamy szklanką  do pojemnika z zaznaczoną miarką 1L

4. z trzeciego podobnie j. w 2 L

Dzieci dzielą się swoimi spostrzeżeniami.

 

W jakich butelkach są sprzedawane napoje?” zabawa słowno logiczna

CEL:  zapoznanie dzieci z umowami dotyczącymi mierzenia płynów

Przygotowujemy różne pojemniki po napojach, pojemniki z miarką z poprzedniej zabawy

1. wspólnie sprawdzamy ile mieści się w pojemnikach  np. po soku, coli, mleku, „Kubusiu” itp.

2. wyjaśniamy dzieciom , że istnieje umowne liczenie płynów

 

„Ważny wyraz” – ćwiczenia rytmiczne

CEL:  rozwijanie zdolności słuchowych i narządów mowy

Prowadzący umawia się z dziećmi, że będą  pokazywać i wykonywać określone czynności

1. dzieci usprawniają narządy mowy poprzez malowanie kropelek deszczu czubkiem języka na podniebieniu górnym przy otwartych ustach

2. pokazuje dzieciom rytmy – padający deszcz np. 00, 00, 00, 00, 00, dzieci wyklaskują rytm, wytupują, wypowiadają np Kap, kap

 

Ćwiczenia grafomotoryczne

CEL: kodowanie rytmu na papierze, rozwijanie małej motoryki

JAK? Dzieci otrzymują wykropkowany wzór parasola uzupełniają po śladzie, kolorują go lub karta nr II8

(„Przygotowanie do nauki pisania. Ćwiczenia grafomotoryczne według Hany Tymichowej. Przewodnik metodyczny dla rodziców i nauczycieli” oprac. Marta Bogdanowicz)

 

POMOCE:

·         piosenka

·         pojemniki, miarki do mierzenia wody

·         pojemniki po napojach, po jogurtach

·         szklanki

·         karty pracy

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin