11 Łańcuch marketingowy w agrobiznesie.doc

(28 KB) Pobierz

11. Łańcuch marketingowy w agrobiznesie®

 

Agrobiznes to system obejmujący swoim zasięgiem potencjał zaangażowany w wytworzenie i dystrybucję żywności. Produktem finalnym jest żywność.

 

Aby powstał produkt agrobiznesu muszą być ponoszone kolejne nakłady:

-        na wytworzenie środków produkcji

-        na wytworzenie surowców żywnościowych

-        na przetworzenie surowców żywnościowych metodami przemysłowymi i rzemieślniczymi, oraz obrót wytworzonych artykułów żywnościowych

-        hurtowy, półhurtowy i detaliczny obrót artykułów żywnościowych

-        produkcję kulinarną i świadczenie usług żywieniowych w gastronomii oraz przygotowanie posiłków  w gospodarstwie domowym

-        import zasilający w nakłady różne ogniwa agrobiznesu

-        eksport produktów i usług wytwarzanych we wszystkich ogniwach agrobiznesu

 

Łańcuch marketingowy to zbór podmiotów rynkowych uczestniczących w produkcji, przetwórstwie i sprzedaży produktów.

Konstrukcja łańcucha marketingowego pokazuje organizację i powiązania pomiędzy producentem i konsumentem. Długość i kompleksowość łańcucha może się znacznie zmieniać.

 

Ogniwa agrobiznesu:

 

Producent rolny Konsument

 

Producent rolny → Przetwórca → Hurtownik → Detalista → Konsument

 

Producent rolny → Pośrednik (skupujący) → Przetwórca → Hurtownik → Detalista → Konsument

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin