Opis silnika K9K (6006A).pdf

(2389 KB) Pobierz
N.T. 6006A
KXX, i K9K
Silnik Diesel - Wysokoprężny "Common Rail" -
4 żeliwne cylindry
Silnik montowany w modelach:
- Kangoo
- Clio II
- Megane II
Anuluje i zastępuje Zeszyt MOT. K9K
77 11 328 427
MARZEC 2004
Edition Polonaise
"Metody napraw zalecane przez producenta w niniejszej dokumentacji zostały opracowane
na podstawie warunków technicznych obowiązujących w dniu redagowania tekstu.
Mogą one ulec zmianom w przypadku wprowadzania przez producenta modyfikacji procesu
produkcji różnych podzespołów i akcesoriów pojazdów tej marki".
Wszelkie prawa autorskie są zastrzeżone dla Renault.
Przedruk lub t łumaczenie, nawet częściowe, niniejszego dokumentu, jak również używanie
systemu numerów katalogowych części zamiennych są zabronione bez wcześniejszej
pisemnej zgody Renault.
© Renault s.a.s. 2004
794453937.014.png 794453937.015.png 794453937.016.png 794453937.017.png
Silnik Diesel - Wysokoprężny "Common
Rail" - 4 żeliwne cylindry
Silnik Diesel - Wysokopr ężny "Common Rail" - 4 żeliwne cylindrySpis tre ści Strona
Spis treści
10A
JEDNOSTKA NAPĘDOWA I DÓŁ SILNIKA
10A
JEDNOSTKA NAPĘDOWA I DÓŁ SILNIKA
Zalecenie dotyczące
czystości
Dół silnika: Kontrola
10A-102
10A-1
Dysza chłodzenia dna tłoka
Ponowny montaż
Informacje ogólne
10A-5
10A-108
Identyfikacja silnika
10A-6
Ruchomy hak holowniczy
Ponowny montaż
10A-111
Moment dokręcania
10A-7
Blok cylindrowy: Ponowne
uzbrajanie
Góra silnika: Dane
techniczne
10A-122
10A-17
Rozrząd - głowica: Montaż
10A-147
Dół silnika: Dane techniczne
10A-24
Silnik: Ponowne uzbrajanie
10A-160
Dodatki
10A-33
Pasek rozrządu: Demontaż
10A-167
Części do obowiązkowej
wymiany
10A-34
Paski rozrządu: Ponowny
montaż
10A-173
Cechy szczególne
10A-35
Wymiana podzespołu na
regenerowany
10A-36
Narzędzia specjalistyczne
10A-37
Wyposażenie
10A-47
Silnik: Rozbrajanie
10A-49
Rozrząd - głowica: Demontaż
10A-55
Rozbrajanie głowicy
10A-64
Górna część silnika:
Czyszczenie
10A-69
Górna część silnika: Kontrola
10A-70
Uzbrajanie głowicy
10A-75
Blok cylindrowy: Rozbrajanie
10A-88
Ruchomy hak holowniczy
Demontaż
10A-97
Dysza chłodzenia dna tłoka:
Demontaż
10A-99
Dół silnika: Czyszczenie
10A-101
794453937.001.png 794453937.002.png
JEDNOSTKA NAPĘDOWA I DÓŁ SILNIKA
Zalecenie dotyczące czystości
10A
K9K, i 700 lub 702 lub 704 lub 710 lub 712 lub 722 lub 728 lub 729
I -CO MOŻE BYĆ ŹRÓDŁEM ZANIECZYSZCZENIA?
- Należy się upewnić czy ma się do dyspozycji zatyczki
złączy, które mają być otwarte (torebka z zatyczkami
dostępna w Centralnym Magazynie Części Zamien-
nych). Korki są przeznaczone do jednorazowego
użytku. Po wykorzystaniu, należy je wyrzucić (raz
użyte korki są zanieczyszczone i nawet po wyczyszc-
zeniu nie nadają się do ponownego użytku). Korki
niewykorzystane należy wyrzucić.
Elementy powodujące zanieczyszczenie układu:
- opiłki metalu lub tworzywa,
- farby,
-włókna (kartonu, pędzla, papieru, ubrania, szmatki),
- ciała obce jak na przykład włosy,
- Należy zaopatrzyć się w plastikowe worki, które
można wielokrotnie, hermetycznie zamykać, do prze-
chowywania wymontowanych części. Przy takim spo-
sobie przechowywania części istnieje mniejsze
ryzyko zanieczyszczeń. Torebki są przeznaczone do
jednorazowego użytku, po wykorzystaniu należy je
wyrzucić.
- powietrze,
- itd.
UWAGA
Nie należy czyścić silnika przy pomocy urządzeń
wysokociśnieniowych, ponieważ może to
spowodować uszkodzenie połączeń. Ponadto,
wilgoć pozostająca w złączu może być przyczyną
problemów z połączeniami elektrycznymi.
- Upewnić się czy posiadane ściereczki do czyszczenia
nie są pylące (ściereczki o numerze katalogowym 77
11 211 707 ). Czyszczenie za pomocą zwykłych
ściereczek tekstylnych lub papierowych jest zabronio-
ne. Pozostawiają one po sobie włókna i mogą
zanieczyścić obwód zasilania paliwem. Każda
ściereczka może być wykorzystana tylko jeden raz.
II - PRZEPISY ZACHOWANIA CZYSTOŚCI
OBOWIĄZUJĄCE PODCZAS WYKONYWANIA
NAPRAWY UKŁADU WTRYSKU POD WYSOKIM
CIŚNIENIEM
IV - ZALECENIA DOTYCZĄCE CZYSZCZENIA,
KTÓRYCH NALEŻY PRZESTRZEGAĆ PRZED
ROZPOCZĘCIEM JAKICHKOLWIEK NAPRAW W
UKŁADZIE ZASILANIA PALIWEM
Niebezpieczeństwo związane z zanieczyszczeniem
- Podczas każdej naprawy używać nowego rozpuszc-
zalnika (rozpuszczalnik używany zawiera zaniec-
zyszczenia). Przelać go do czystego pojemnika.
Ukł ad jest bardzo czuły na zanieczyszczenia. Ich prze-
dostanie się do układu może spowodować:
- Podczas każdej naprawy używać czystego pędzelka
w dobrym stanie (pędzel nie powinien gubić włosia).
- uszkodzenie lub zniszczenie układu wtrysku pod wy-
sokim ciśnieniem,
- Oczyścić za pomocą pędzelka i rozpuszczalnika
złącza przeznaczone do otwarcia.
- zatarcia lub spowodowania nieszczelności jednego z
elementów.
- Osuszyć sprężonym powietrzem oczyszczone części
(narzędzia i stół jak również części, złącza i strefa
układu wtrysku). Sprawdzić, czy nigdzie nie zostało
włosie z pędzla.
Wszystkie naprawy i przeglądy powinny być wyko-
nywane z zachowaniem zasad czystości. Jeżeli przy
wykonywaniu danej czynności zasady te są przestrze-
gane, istnieje gwarancja, że żadne zanieczyszczenia
(cząsteczki mikronów) nie przenikną do układu w cza-
sie jego demontażu, ani przez przewody paliwowe do
obwodów.
-Myć ręce przed i w czasie naprawy, jeśli to konieczne.
- W przypadku używania rękawic ochronnych, na
rękawice skórzane założyć rękawice z lateksu.
Zasad zachowania czystości należy przestrzegać w
odniesieniu do wszystkich elementów, począwszy od
filtra aż po wtryskiwacze.
V - ZALECENIA, KTÓRYCH NALEŻY
PRZESTRZEGAĆ PODCZAS NAPRAWY
III - ZALECENIA, KTÓRYCH NALEŻY
PRZESTRZEGAĆ PRZED ROZPOCZĘCIEM
JAKIEJKOLWIEK NAPRAWY UKŁADU WTRYSKU
- Z chwilą otwarcia obwodu należy koniecznie zatkać
otwory, przez które mogą przeniknąć zanieczyszcze-
nia. Odpowiednie zaślepki są dostępne w Magazynie
Części Zamiennych. W żadnym wypadku nie wolno
wielokrotnie używać tych samych zaślepek.
- Zabezpieczyć paski akcesoriów i rozrzą du,
urządzenia elektryczne (rozrusznik, alternator, pompa
elektrycznego wspomagania układu kierowniczego)
oraz stronę połączenia, by nie doszło do rozlania się
oleju napędowego na tarczę cierną sprzęgła.'
- Zamknąć hermetycznie torebkę, nawet jeśli trzeba ją
otworzyć niedługo potem. Powietrze otoczenia jest
nośnikiem zanieczyszczeń.
10A - 1
794453937.003.png 794453937.004.png 794453937.005.png
JEDNOSTKA NAPĘDOWA I DÓŁ SILNIKA
Zalecenie dotyczące czystości
10A
K9K, i 700 lub 702 lub 704 lub 710 lub 712 lub 722 lub 728 lub 729
- Wszystkie wymontowane elementy układu wtrysku
muszą być, po zakorkowaniu, przechowywane w her-
metycznych, plastikowych torebkach.
- Po otwarciu obwodu, używanie pędzla, rozpuszczal-
nika, dmuchawy, szczotki, zwykłej ścierki jest surowo
zabronione. Przedmioty te mogą łatwo wprowadzić
zanieczyszczenia do układu.
- W przypadku wymiany jakiegoś elementu, nową
część należy wyjąć z opakowania bezpośrednio pr-
zed jej zamontowaniem w silniku pojazdu.
10A - 2
794453937.006.png 794453937.007.png 794453937.008.png
JEDNOSTKA NAPĘDOWA I DÓŁ SILNIKA
Zalecenie dotyczące czystości
10A
K9K, i 700 lub 702 lub 704 lub 710 lub 712 lub 722 lub 728 lub 729
VI - NOTA DOTYCZĄCA MONTAŻU ZESTAWU
KORKÓW
nr kat. 77 01 206 804
20977
VII - WAŻNE
- olej napędowy zawiera więcej niż 10% diestru,
Silnik nie powinien być uruchamiany, jeżeli:
- benzynę, nawet w najmniejszej ilości.
10A - 3
794453937.009.png 794453937.010.png 794453937.011.png 794453937.012.png 794453937.013.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin