Google AdSense.pdf

(2195 KB) Pobierz
47336558 UNPDF
47336558.001.png
Niniejszy darmowy ebook zawiera fragment
pełnej wersji pod tytułem:
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji, kliknij tutaj
Darmowa publikacja dostarczona przez
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana
tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są
jakiekolwiek zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody wydawcy.
Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl
Data: 7.05.2008
Tytuł: „Google AdSense. Poznaj sekrety Google” (fragment utworu)
Autor: Andrzej Herzberg
Projekt okładki: Andrzej Herzberg
Korekta: Mateusz Chłodnicki
Skład: Anna Grabka
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Netina Sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
47336558.002.png
SPIS TREŚCI
11
1. CO TO JEST GOOGLE ADSENSE...................................................12
2. ZANIM ZACZNIESZ..................................................................14
3. PRZYGOTUJ WITRYNĘ.............................................................16
4. ZGŁOSZENIE WITRYNY.............................................................27
5. REKLAMA KONTEKSTOWA NA TWOJEJ STRONIE..............................34
6. CO ZAMIAST „USŁUG DOBROCZYNNYCH”......................................50
7. NAUCZ SIĘ CZYTAĆ I INTERPRETOWAĆ RAPORTY.............................52
PODSUMOWANIE
.............................................
..
CZĘŚĆ II
...................................................................................
65
1. WYBIERZ DOBRY TEMAT
...........................................................
66
2. PSYCHOLOGIA „OGLĄDACZA”
....................................................
82
3. ZASADA MAGNESU
..................................................................
96
4. GDZIE UMIEŚCIĆ SWOJĄ STRONĘ?
..............................................
113
5. KIERUJ UWAGĘ GOŚCIA TAM GDZIE CHCESZ.
.................................
115
6. ADSENSE DLA WYSZUKIWANIA
..................................................
135
PODSUMOWANIE
......................................................................
140
CZĘŚĆ III
.................................................................................
142
1. POZYCJA W WYSZUKIWARKACH A TWOJE ZAROBKI
.........................
143
2. CROSSLINKING – CZYLI WYMIANA LINKÓW
....................................
158
3. OBJĘTOŚĆ SERWISU A TWOJE ZAROBKI
.......................................
172
4. REKLAMA, REKLAMA
..............................................................
175
5. KANAŁY. JAK JE WYKORZYSTAĆ DLA PODNIESIENIA
TWOJEGO DOCHODU?
.................................................................
195
6. CO WIEDZĄ INNI?
..................................................................
198
7. 12 SPOSOBÓW NA EFEKTYWNE ZARABIANIE Z
GOOGLE ADSENSE
.........
205
8. PRZYKŁADY DOCHODOWYCH WITRYN
.........................................
222
9. JAK ZREALIZOWAĆ WYPŁATĘ?
..................................................
225
PODSUMOWANIE
......................................................................
230
CZĘŚĆ IV
................................................................................
232
..................................................................................
233
1. SŁOWA KLUCZOWE A CENY REKLAM
...........................................
234
3. A CO Z KONKURENCJĄ?
..........................................................
259
4. BADANIA I EKSPERYMENTY
.......................................................
262
5. A MOŻE ZAGRANICĄ
...............................................................
279
PODSUMOWANIE
......................................................................
283
WSTĘP
GOOGLE ADSENSE – darmowy fragment – kliknij po więcej
Andrzej Herzberg
str. 4
WSTĘP
Wyszukiwarka internetowa Google rozpoczęła swoją ekspansję w 1999
roku (rok po założeniu przez Larry Page’a i Sergey Briana firmy Google
Inc.). W stosunkowo krótkim czasie, bo już w 2004 firma kontrolowała
80% światowego rynku wyszukiwarek. Według danych z lutego 2005
Google indeksuje już ok. 8,05 miliarda stron www. Imponujące prawda?
Nie mniej imponujące są genialne posunięcia marketingowe Google Inc.
W 2003 roku został uruchomiony pionierski system Google AdSense
umożliwiający, w ramach programu partnerskiego, odpłatne
zamieszczanie reklam przez webmasterów na swoich stronach www. Po
niespełna dwóch latach reklamy z Google opanowały Internet. Dlaczego
tak się stało? Najważniejszy powód to oczywiście zarobki dla właścicieli
stron internetowych. W przypadku popularnych witryn to bardzo poważne
kwoty... Sięgające nawet kilkunastu tysięcy dolarów miesięcznie!
AdSense jest programem PPC ( ang. Paid Per Click ). Właściciel strony za
kliknięcie w reklamę, przez odwiedzającą jego witrynę osobę, otrzymuje
wynagrodzenie od kilku centów nawet do kilkudziesięciu dolarów.
Błyskotliwa koncepcja programu to przede wszystkim forma reklamy. W
systemie preferowane są linki tekstowe, a narzędzia stworzone przez
programistów Google pozwalają partnerowi idealnie wkomponować
reklamy w strukturę graficzną swojej witryny. Wklejenie kilku linii kodu
spowoduje wyświetlanie odpowiednio sformatowanych boksów z linkami
tekstowymi, a co najważniejsze, ich zawartość będzie uzależniona od
treści strony. Jeśli w swoim serwisie opisujesz np. samochody, możesz
spodziewać się reklam z branży motoryzacyjnej. Na tym właśnie polega
kontekstowość reklam Google.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Andrzej Herzberg
47336558.003.png
GOOGLE ADSENSE – darmowy fragment – kliknij po więcej
Andrzej Herzberg
str. 5
Reklama kontekstowa wykorzystuje unikalną technologię, która pozwala
specjalnemu robotowi sieciowemu (Mediapartners-Google/2.1)
przeanalizować zawartość Twojej witryny (strony internetowej) i wysłać
informacje do głównego programu. Następnie, w bazie danych Google
zostanie wyszukany tekst reklamy sponsora, zainteresowanego
zamieszczeniem informacji na stronach o takiej właśnie zawartości.
W końcu specjalny skrypt spowoduje wyświetlenie wyszukanych w ten
sposób reklam. Zdaniem wielu ekspertów, to dzięki unikalnej technologii
wyświetlania reklam zależnych od treści witryny (reklam
kontekstowych) program zdobył tak duże uznanie webmasterów. Osoba
odwiedzająca witrynę tematyczną często poszukuje konkretnych
informacji i ofert z danej branży. Jeśli trafi na link do interesującego
zagadnienia jaka będzie reakcja? Oczywiście klik! I kasa dla Ciebie! Taka
koncepcja ma również głęboki sens dla reklamujących się firm. Kampania
reklamowa może zostać skierowana do właściwej grupy
A jak kształtują się zarobki webmasterów? Trudno na to pytanie
odpowiedzieć jednoznacznie. Zarobki zależne są od wielu czynników ale
oczywiste jest, że największą szansę na wysokie dochody mają witryny
notujące sporą ilość wejść. Popularne witryny zarabiają duże pieniądze.
Wystarczy przyjrzeć się stronom, które można znaleźć w pierwszej
dziesiątce wyświetleń wyników w wyszukiwarkach. Większość z nich
zamieszcza reklamy Google .
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Andrzej Herzberg
, a
reklamodawca zapłaci wyłącznie za rzeczywiste wejścia na swoją stronę.
47336558.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin