PLAN – PRACY
do przeprowadzenia zajęć z szkolenia ogniowego
CZAS: reguluje kierownik grupy.
ZABEZPIECZENIE MATERIAŁOWO - TECHNICZNE:- granat szkolny RG - 42 - …. szt.
- torba na granaty - …… szt.
- szkoleni posiadają etatowe uzbrojenie
Lp.
Zagadnienie i czas
Zagadnienia i czynności instruktora
Czynności szkolonych
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
Rzucanie granatami ręcznymi w miejscu wg ćw nr 2.
Czas reguluje kierownik grupy.
„BACZNOŚĆ” uczył was będę rzucania granatami ręcznymi według ćwiczenia nr. 2. „SPOCZNIJ”
Ma to na celu nauczyć was rzucania granatami ręcznymi.
Wykonuje się to na komendę: „Do atakującej piechoty, granatem ognia”
Rzucanie granatem ręcznym w miejscu.
Cel: grupa piechoty ( trzy figury bojowe nr. 40 ) rozstawiona wzdłuż frontu na odcinku 5m, w środkowej części pola o długości 10m i głębokości 5m.
Odległość: 25m
Liczba granatów: 1 szkolny ( zaczepny )
Postawa: stojąca w okopie.
Czas: 20 sekund – liczony od komendy „ Do atakującej piechoty, granatem – ognia” do rzutu granatem.
Ocena: „ dobrze” ( wykonał ) – gdy wybuch granatu nastąpił w polu celu.
Pokazuję – wykonuję wzorowy pokaz.
Pokazuję i objaśniam.
WSKAZÓWKI:
Szkolony po otrzymaniu granatu i zapalnika, wkłada je do torby i na komendę (sygnał) kierownika ćwiczenia zajmuje stanowisko ogniowe w okopie. Pod nadzorem kierownika ćwiczenia przygotowuje (uzbraja) granat i melduje gotowość do rzutu. Kierownik ćwiczenia podaje komendę „ Do atakującej piechoty, granatem – ognia”.
Szkolony wyciąga zawleczkę, staje na stopniu, rzuca granatem do celu poczym wraz z kierownikiem ćwiczenia – natychmiast kryje się w okopie.
Po upływie nie więcej niż 10 sekund od wybuchu granatu kierownik opuszcza okop, omawia błędy popełnione przez szkolonego i ocenia rzut.
UWAGA:
Rzut granatem bojowym należy poprzedzić ćwiczenia w rzucaniu granatem ćwiczebnym.
Przystępuję do praktycznego ćwiczenia przez szkolonych.
Omawiam zagadnienie, wskazuje najlepiej ćwiczących, poprawiam ewentualne błędy, podaję zadania na naukę własną.
Stoją na zbiórce i słuchają
Obserwują pokaz z objaśnieniem
Obserwują pokaz i słuchają objaśnień
Przystępują do praktycznego szkolenia.
qstaf