luty 2009.doc

(171 KB) Pobierz
Styczeń

     

             

                                   Luty  2009

 

 

        Ośrodki zainteresowań 

 

1.     Poznajemy swój kraj Polskę.

2.     Zabawy i sporty zimowe.

3.     Pomagamy zwierzętom przetrwać zimę / Nasz Karnawał.

4.     Przedszkolaki kochają zwierzaki.

 

 

 

 

                                                                                

 

 

 

 

 

Poznajemy swój kraj Polskę.

 

 

Zintegrowane zajęcia

edukacyjne

 

Przewidywane osiągnięcia

 

Działalność dowolna

 

Wspomaganie rozwoju

 

1. „Podróż po mapie” – zapoznanie dz. z mapą Polski na podst utworu . Grabowskiegi i M. Nejmana, wzbogacenie słownika dz. o nowe wyrazy mapa, państwo, stolica

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przeprowadzony metodą zadaniową z El. W. Sherborne

 

3. „Co wiemy o Polsce”-  zabawa słowna

 

 

4. Rytmika utrwalenie zabaw rytmicznych zapoznanie z piosenką „Polka warszawska”

 

5. Na podst. legendy W. Wasilewskiej „Orle gniazdo”- zapoznanie z flagę Polski i godłem

 

6. „Nasze godło”  kolorowanie godła przy użyciu odpowiednich kolorów.

 

 

 

 

 

7. „Polska to nasz dom” – rozmowa z dz. połączona z nauką wiersza I. Salach „Dom’

 

 

 

 

8. „Nasza muzyka”- słuchanie muzyki

z różnych regionów Polski, prezentacja strojów ludowych.

 

9. Wycieczka po swojej miejscowości - oglądanie starej i nowej zabudowy, przyglądanie się ludziom i pojazdom, przypomnienie zasad zachowania się w miejscu publicznym

 

 

 

- dz. zna mapę Polski, wypowiada się całym zdaniem na podany temat, zna charakterystyczne cechy każdego krajobrazu

 

 

- dz. potrafi reagować na polecenia słowne, współdziałać z partnerem

 

 

- dz. potrafi podać kilka wiadomości na temat Polski, Polaków

 

- wyrażają inwencję w toku zabaw muzyczno – rytmicznych, znają słowa i melodię piosenki

 

 

- dz. wiedzą jak wygląda flaga i godło Polski, potrafią opowiedzieć własnymi słowami treść legendy

 

- dz. koloruje Godło Polski

 

 

 

 

 

- dz. rozpoznają różne miejsca swojego miasta na pocztówkach, potrafią opowiedzieć o nich oraz powtórzyć treść pierwszej zwrotki wiersza razem z nauczycielem

 

 

-dz. uważnie słuchają muzyki;

 

 

 

- dz. kulturalne zachowanie się podczas całego spaceru.

 

 

§       Kolorowanie obrazka wg podanego wzoru;

 

§       Zabawy dowolne w kącikach;

 

§       Oglądanie pocztówek z różnymi krajobrazami Polski – selekcjonowanie krajobrazów: góry, morze, region śląski Tychy;

 

§       Ćwiczenia percepcji wzrokowej „Dwa obrazki” – rebusy graficzno – literowe;

 

§       Zabawa dydaktyczna „Czego brakuje”;

 

§       Dowolna działalność plastyczna

 

§       Rozwijanie umiejętności określania kierunków w przestrzeni;

 

§       Układanie wyrazów z rozsypani literowej;

 

§       Dokończ szlaczek – ćwiczenia płynności ruchów – dz. zachowują kierunek od lewej do prawej;

 

§       Wykonanie papierowej flagi Polski;

 

§       Rozwiązywanie zagadek słownych;

 

§       Zabawy w ogrodzie przedszkolnym na śniegu;

 

§       Indywidualne rozmowy z dziećmi nt swojej miejscowości

 

Zabawy ruchowe

 

„Kot jest kota nie ma” – z el czworakowania

„Znajdź swoją parę” – orient – porządkowa

„ Wyścig na jednej nodze” – z el podskoku

„ Kto trafi do obręczy” – z el celowania

 

„ Zanieś śniadanie „ – z el równowagi

„ Rzuć złap” – z el rzutu

„ Sałatka owocowa” – zabawa integracyjna

 

 

Zestaw ćwiczeń porannych

 

 

 

 

Dokonywanie analizy i syntezy głoskowej wyrazów

 

 

 

Zabawy i sporty zimowe

 

 

Zintegrowane zajęcia

edukacyjne

 

Przewidywane osiągnięcia

 

Działalność dowolna

 

Wspomaganie rozwoju

 

1. Słuchanie utworu H. Ożogowskiej „Kto to” – układanie historyjki obrazkowej „Jak Tomek zabrał bałwankowi kapelusz”

 

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przeprowadzony metodą wyścigu drużyn

 

3. Zimowe ubranko  - wprowadzenie litery P,p na podstawie wiersza M. Walczak pt. „Palto”

 

4. . Osłuchanie i nauka piosenki pt „Zimowe zabawy” – wyjaśnienie niezrozumiałych zwrotów i wyrażeń

 

 

5.„Sporty zimowe” – zapoznanie dzieci z zimowymi sportami -. Układanie krótkich wypowiedzi. Formowanie dłuższych wypowiedzi.

 

6. „Zimowe zabawy i sporty” – malowanie farbami plakatowymi w zespołach na arkuszach szarego papieru

 

 

 

7. Zimowe zabawy z bałwankiem – część wspólna zbiorów

 

 

8.. „Pingwinkowe kręgle”- wykonanie kręgli z puszek po napojach i papieru

 

 

 

 

9. „Nela i narty”- historyjka obrazkowa. Wprowadzenie litery N, n .

Zapoznanie dzieci z wyglądem litery 

N, n drukowanej i pisanej małej i wielkiej.

 

 

 

10. Zimowe zabawy- zabawy przy piosence z instrumentami. Próby wygrywania rytmu piosenki.

Rozwijanie muzykalności dzieci.

 

 

 

- dz. potrafi własnymi słowami opisać wygląd bałwanka, rozumie i potrafi ułożyć historyjkę w odpowiedniej kolejności, używa określeń czasu najpierw, potem na końcu

 

- dz. przestrzega reguł bezpiecznego współzawodnictwa

 

- dz. zna i odróżnia od innych literę „p”, układa wyrazy z sylab i liter, czyta ze zrozumieniem prosty tekst, łączy treść obrazków z wyrazami

 

- dz. zna słowa i melodię piosenki, odgrywa scenki dramowe

 

 

- dz. własnymi słowami wypowiada się na dany temat

 

 

- dz. potrafi wykonać pracę plastyczną w zespole, decyduje wspólnie o wyborze tematyki

 

 

 

 

- dz. rozumie pojęcie część wspólna zbiorów, liczy w zakresie 6

 

- dz. wg. słownej lub obrazkowej instrukcji wykonuje samodzielnie kręgle, potrafi współdziałać w sytuacjach zabawowych.

 

 

- dz. własnymi słowami opowiada treść historyjki obrazkowej, wymyśla jej zakończenie i nowy tytuł, wie jak wygląda litera „n,N”, czyta tekst do ilustracji

 

 

 

- dz. bawi się przy piosence, wyklaskuje, wytupuje rytmicznie fragmenty utworu

 

 

 

 

 

 

 

 

§  Wycinanie sylab z wkładki – przygotowanie do zajęcia;

 

§  Bałwanki – orgiami na bazie koła i kwadratu;

 

§  Zabawy manipulacyjno – konstrukcyjne;

 

§  Pisanie po śladzie liter;

 

§  Zabawy tematyczne w kącikach;

 

§  Czytanie tekstu z poznanymi literami;

 

§  Rozwiązywanie zagadek słowno – obrazkowych;

 

§  Układanie w całość pociętego obrazka;

 

§  Układanie zadań tekstowych na dodawanie i odejmowanie;

 

§  Zabawa „Co się zmieniło” – spostrzeganie różnic;

 

 

 

§  Gry i zabawy stolikowe – układanie puzzli, domina, loteryjek, doskonalenie umiejętności współdziałania z kolegą;

 

§  Rozwiązywanie rebusów – rozwijanie umiejętności czytania;

 

 

 

 

 

ZABAWY RUCHOWE

- „śniegowe kule”

- „Figurki” bieżna

- „Jedziemy na nartach”

- „Po śladach” – naśladowcza

- „Zanieś śniadanie” – z el równowagi

 

Zestaw ćwiczeń porannych

 

 

 

 

 

 

 

 

Nabywanie umiejętności układania wyrazów

z sylab

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin