Jak krasnal wiosny szukał. Zestaw zabaw ruchowych prowadzony metodą opowieści ruchowej.doc

(30 KB) Pobierz
Scenariusz zajęcia z wychowania zdrowotnego

Temat:              „JAK KRASNAL WIOSNY SZUKAŁ”. Zestaw zabaw ruchowych prowadzony metodą opowieści ruchowej.

Cel główny:

Rozwijanie umiejętności reagowania na sygnały słowne i dźwiękowe.

Pobudzenie dziecięcej wyobraźni.

Doskonalenie sprawności ruchowej.

Cel operacyjny:

Dzieci reagują ruchem na dźwięk poszczególnych instrumentów muzycznych oraz polecenie – hasło nauczyciela.

Dzieci są aktywne i pogodne podczas zajęcia.

Dzieci potrafią wyrażać swoje emocje w zabawach.

Dzieci potrafią wykonać ćwiczenia.

Pomoce dydaktyczne:

pacynka krasnala, ilustracje przedstawiające postacie występujące w zabawach, bębenek, tamburyno, ławeczka, woreczki, obręcze

Przebieg zajęcia:

Część I: Wstępna

1.        Przygotowanie grupy do zabaw ruchowych. Rozmowa nawiązująca do zajęcia. Zapoznanie z postacią krasnala, który rusza na poszukiwanie wiosny.

2.      Zabawa  orientacyjno-porządkowa „wiosenny deszcz”.

Dzieci chodzą za krasnalem przy akompaniamencie bębenka (szybko-wolno). Na dźwięk tamburyna wykonują przysiad i stukają palcami o podłogę (pada deszcz).

Część II: Główna

1.        Zaświeciło słońce. Krasnal spojrzał na swój ogródek i postanowił w nim posprzątać.

Zabawa kształtująca duże grupy mięśniowe „Przekopujemy ziemię”. Dzieci naśladują ruchem ciała kopanie ziemi łopatą (skłony tułowia z ruchem ramion, naśladującym kopania i odkładanie ziemi, akcentowanie przytupnięciem).

2.      Ćwiczenie tułowia – skręty „podlewanie”. Dzieci stoją w lekkim rozkroku ręce mają lekko ugięte i złączone. Dzieci wykonują wymachy ramion w lewo i w prawo zataczając wysoki łuk, jakby podlewały kwiaty konewką.

3.      Do krasnala przybiegł zajączek. Zabawa z elementami czworakowania. Dzieci naśladują skoki zajączków (cały dłonie oparte przed sobą na podłodze, dociąganie nóg do rąk). Odpoczynek – siad skrzyżny – zajączki nasłuchują czy nikt nie wchodzi do ogródka.

4.      Krasnal postanowił dalej szukać wiosny. Przed sobą ujrzał rzeczkę. Bardzo chciał przejść na drugi brzeg więc musiał poszukać kładki. Zabawa z elementami równowagi. Dzieci przechodzą przez ławeczkę.

5.      Zabawa z elementami skoku „Kamienie na ścieżce”. Dzieci przeskakują obunóż przez woreczki leżące na podłodze.

6.      Zabawa z elementami rzutu „Kamyki do wody”. Na sygnał słowny dzieci wrzucają woreczki do kosza.

7.      Idąc na spotkanie z wiosną krasnal spotkał motyle. Chciał się z nimi przywitać, ale one ciągle mu uciekały. Postanowił je dogonić.

Zabawa bieżna. Dzieci biegają w różnych kierunkach „za motylem”. Na hasło „Hop” wyskok w górę – próba złapania motyla, lądowanie i przysiad.

Część III: Końcowa

1.        Krasnal spotyka Panią Wiosnę (muzyka z taśmy magnetofonowej). Z towarzyszeniem wesołej muzyki tańczą same ręce, same nogi, tańczy noga, tańczy całe ciało.

2.      Relaks. Muzyka cichnie. Dzieci leżą na dywanie słuchając odgłosów wiosennej przyrody.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin