PLAN PRACY SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
NA ROK SZKOLNY 2003/2004.
.
L.p.
Zadania i sposób realizacji.
Termin
realizacji.
Odpowiedzialni.
Efekty
wychowawcze.
1.
Wznowienie działalności Samorządu Uczniowskiego.
Organizacja spotkania:
- wybór Rady Samorządy Uczniowskiego
17.IX.
2003 r.
Opiekun.
Umiejętność korzystania z przysługujących praw.
2.
Wybór uczniów do poszczególnych sekcji:
· sekcji nauki
· sekcji prac społeczno- użytecznych
· sekcji higieny
· sekcji kulturalno- oświatowej
· sekcji sportowej
Ustalenie założeń do planu pracy na bieżący rok szkolny: przydział obowiązków.
20.IX.2003 r.
Rozwijanie potrzeb działania.
Gotowość do współpracy i współdziałania.
3.
Wspólne opracowanie planu działań Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym: 2003/2004.
25.IX.2003 r.
Opiekun .
Umiejętność planowania działalności, wyboru.
4.
Apel informacyjny.
Zapoznanie z Radą Samorządu Uczniowskiego oraz poszczególnymi sekcjami.
Przedstawienie planu pracy Samorządu Uczniowskiego.
1.X.2003 r.
Rada Samorządu.
Aktywne i twórcze uczestnictwo w życiu społecznym.
5.
Poznanie i uzupełnianie wiadomości
o szkolnych dokumentach.
· Statut szkoły
· Wewnątrzszkolny system oceniania
· Plan wychowawczy szkoły
· Regulaminy wewnętrzne (n.p.:SU)
9.X.2003 r.
Znajomość reguł i mechanizmów działających w szkole.
6.
Dokumentowanie działalności Samorządu Uczniowskiego.
· kronika
· protokoły zebrań Samorządu
· dokumentacja fotograficzna
· dokumentacja finansowa
Cały rok.
Umiejętność prowadzenia działalności samorządowej.
7.
Dbamy o ład i porządek w klasach i obejściu szkoły.
Sondaż wśród uczniów na temat:
- Co możesz zrobić aby w naszej szkole było czysto?
Sekcja higieny.
Rozwijanie szacunku do poszanowania wspólnego dobra.
8.
Opieka nad szkolnymi dyżurami.
Rozwijanie nawyku gospodarności.
10.
Skrzynka problemów
-powołanie do istnienia “skrzynki problemów”- pytania i odpowiedzi
- przygotowywanie odpowiedzi na pytania i problemy poruszane przez uczniów.
Rada Pedagogiczna.
Diagnozowanie przyczyn problemów występujących w danej grupie społecznej
(w klasie, w szkole, w grupie samorządowej).
11.
Wydajemy gazetkę szkolna.
Sekcja kulturalno- oświatowa.
Samodzielność w myśleniu,
działaniu, ocenie.
Aktywność własna w różnych dziedzinach życia.
12.
Wypracowanie obrzędowości w uroczystościach szkolnych.:
· opracowanie scenariuszy uroczystości
· zmienny program artystyczny
1. Rozpoczęcie roku szkolnego.
2. Ślubowanie klas pierwszych.
3. Odwiedzenie grobów poległych za wolność Ojczyzny: złożenie kwiatów, zapalenie zniczy
4. Pożegnanie absolwentów.
5. Zakończenie roku szkolnego.
Wychowawcy klas.
Sekcja kulturalno- oświatowa
Kształtowanie postaw społecznego zaangażowania,
postawy otwartości. Rozwijanie poczucia odpowiedzialności.
13.
Planujemy i organizujemy imprezy szkolne.
(według przygotowanego wcześniej scenariusza każdej imprezy).
· Dzień Edukacji Narodowej
· Święto Niepodległości
· Andrzejki
· Wigilia- Jasełka
· Choinka szkolna
· Walentynki
· Dzień Wiosny
· Dzień Ziemi
· Dzień Matki Dzień Dziecka
Październik
Listopad
Grudzień
Styczeń
Luty
Marzec
Kwiecień
26 Maja
1 Czerwca
Samorząd Uczniowski przy współpracy wychowawców poszczególnych klas.
Uczymy się samodzielności, aktywności, organizacji życia kulturalnego w szkole i środowisku.
14.
Pomoc dzieciom- kwestowanie:
· Fundacja “Pomóż i Ty”
· Fundacja “Serce- na pomoc chorym i potrzebującym dzieciom”
· Udział w akcji “Góra grosza”
· Mój grosik ratuje czyjeś życie- udział w akcjach (według zgłoszeń).
Sekcja prac społeczno- użytecznych.
Umiejętność dzielenia się z potrzebującymi.
Bezinteresowne działanie na rzecz innych.
15.
Organizowanie konkursów na terenie szkoły.
· Konkurs na najładniej udekorowaną klasę po wakacjach.
· Konkurs dekoracyjny “Jesień w naszej klasie”.
· Konkurs dekoracyjny “Zima w naszej klasie”.
· Konkurs na “Najpiękniejsze kartki świąteczne”.
· Konkurs na najładniejszy wierszyk walentynkowy.
· Konkurs dekoracyjny “Wiosna w naszej klasie”.
· “Od przedszkola do Opola”- konkurs muzyczny.
Samorząd uczniowski. Opiekun.
Kształtowanie odpowiedzialności.
Gotowość do współpracy.
16.
Organizowanie małych programów wychowawczych.
-programy profilaktyczne
- ekologia
Cały rok
Sekcja nauki.
Rozwijanie poczucia odpowiedzialności i świadomości.
17.
Organizacja szkolnych dyskotek.
- powitanie klasy pierwszej
· andrzejkowa
· karnawałowa
· pożegnanie klas VI
Sekcja sportowa.
Kształtowanie dyscypliny i odpowiedzialności.
18.
Organizacja imprez integracyjnych:
- Zawody sportowe
· Zajęcia świetlicowe
· Wycieczki
Samorząd Szkolny.
Kształtowanie postawy dialogu, rozwijanie poczucia odpowiedzialności za innych.
19.
Branie udziału w konkursach organizowanych przez:
· MGOK w Drohiczynie
· Komendę Powiatową w Siemiatyczach
· Jednostki Straży Pożarnej
· inne
Samorząd Uczniowski .
Rozwijanie zdolności twórczych, zainteresowań.
20.
Wybór Nowego Samorządu uczniowskiego na rok szkolny 2004/2005.
· Zgłoszenie kandydatów- nowa kadencja
· Akcja przedwyborcza
· Wybory
Czerwiec
2004 r.
Opiekun Samorządu.
Dyrektor szkoły.
Rozwijanie samorządności i odpowiedzialności.
Plan Pracy Samorządu Uczniowskiego na rok szkolny 2003/2004 został tak opracowany i podjęto w nim takie tematy, aby uczeń mógł się wykazać w działaniu, a przede wszystkim sprawdzić swoje możliwości, rozwinąć pewne umiejętności.
"
jagodzianka70