spr_1_3_kl2_1.pdf

(1188 KB) Pobierz
klasa_2.indd
Sprawdzian zintegrowany
dla klasy drugiej
Plan wynikowy
Ocena wykonanego sprawdzianu
Ocenianie postępów i osiągnięć edukacyjnych ucznia wymaga od Nauczyciela dużego
doświadczenia oraz rzetelności w celowo prowadzonej obserwacji uczniów. Warto przypo−
mnieć, że wszystkie planowane czynności powinny być poprzedzone diagnozą umiejętności,
wiadomości i zachowań uczniów.
Sprawdzian zawiera plan wynikowy, wykorzystujący wiedzę i umiejętności z dziedziny pomiaru
dydaktycznego. Do projektowanych osiągnięć uczniów określono kategorie celu sformułowane przez
prof. Bolesława Niemierkę.
Taksonomia ABC
Kategoriom celu przypisano poziomy wymagań, czyli stopień trudności z punktu widzenia
ucznia. Poziomy wymagań mają charakter dwustopniowy, wyodrębniono w nich poziom pod−
stawowy (P) i rozszerzony (R).
W przyjętej koncepcji sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów, opartej na planowa−
niu wynikowym, zawarto zadania o różnym stopniu trudności, starając się uwzględnić
uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zakłada się, że podczas przeprowadzania
sprawdzianu polecenia do zadań będzie czytał uczniom Nauczyciel.
667927580.002.png
Sprawdzian pochodzi z publikacji Wydawnictwa JUKA-91
Świat ucznia. Sprawdziany zintegrowane dla klasy drugiej,
Warszawa 2005
Sprawdzian „Majówka w leśniczówce” – plan wynikowy
JUKA-91
2
667927580.003.png
Majówka w leśniczówce
3
JUKA-91
667927580.004.png
JUKA-91
4
667927580.005.png
JUKA-91
5
667927580.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin