biznesplan dla laboratorium techniki dentystycznej.doc

(122 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

BIZNES PLAN

 

DLA

 

Laboratorium Techniki Dentystycznej S.C.

 

 

 

PRZEDSIĘWZIĘCIE:

Zakup pieca do porcelany firmy Ivoclar Parramat 80 w celu poszerzenia dotychczasowego asortymentu oferowanych usług  o nowy typ protez dentystycznych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SPIS TREŚCI

 

                                                                            STR.

1. STRESZCZENIE ------------------------------------3

2. ZAŁOŻENIA  (MISJA, CELE, STRATEGIA)--4

3. PODSTAWOWE INFORMACJE O FIRMIE----6

4. CHARAKTERYSTYKA PRODUKTU-----------7

5. RYNEK------------------------------------------------9

6. KONKURENCJA-----------------------------------10

7. OTOCZENIE OGÓLNE---------------------------12

8. MARKETING I SPRZEDAŻ---------------------14

9. PERSONEL-----------------------------------------16

10.             PROCES WYTWARZANIA---------------------18

11.             FINANSE-------------------------------------------20

12.             PLAN WPROWADZENIA W ŻYCIE----------22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

STRESZCZENIE

 

 

Biznes plan dla Laboratorium Techniki Dentystycznej B. Kulawik i P. Kierata dotyczy przedsięwzięcia zakupu pieca do porcelany firmy Ivoclar Parramat 80 w celu poszerzenia dotychczasowego asortymentu oferowanych produktów o nowy typ protez dentystycznych.

Poszerzenie asortymentu wykonywanych usług pozwoli spółce pozyskać zarówno nowych klientów, jak i więcej zamówień od stałych odbiorców. Przyczyni się to do zwiększenia obrotów firmy i do wypracowania zysku z prowadzonej działalności.

Prognozowana wielkość obrotów, po wprowadzeniu do oferty spółki wytwarzania zębów porcelanowych, powinna pokryć nie tylko koszty stałe i zmienne, ale również przyczynić się do wygenerowania zysku.

Aby dokonać zakupu tego urządzenia spółka będzie zmuszona zaciągnąć kredyt bankowy.

Cena pieca szacowana jest w granicach 15-16 tys. zł. Szacunkowe koszty prowizji od kredytu bankowego oraz ubezpieczenia nowego pieca wyniosą ok. 2 tys.zł. Zdecydowano się na zaciągnięcie kredytu w banku w wysokości 15 tys. zł, reszta kosztów będzie pokryta ze środków własnych właścicieli.

Zakup pieca do porcelany pozwoli na wytwarzanie nowego typu protez zębowych - zęba porcelanowego. Odznacza się on wysokimi walorami użytkowymi i zapewnia duży komfort użytkowania, mocowany do kości szczęki odznacza się dużą stabilnością.

Nowy produkt będzie adresowany zarówno do klientów aktualnych, jak i do tych, których firma zamierz pozyskać.

Ponieważ rynek na ten produkt jest w fazie wzrostu - spółka posiadając go w swoim asortymencie powinna osiągnąć wysoką pozycję konkurencyjna w swoim sektorze.

Wraz z rozwojem firmy oraz wprowadzeniem nowego produktu prognozuje się, że spółka będzie osiągała zysk w wysokości ok. 34800, mimo wzrostu kosztów w ciągu dwóch następnych lat o raty spłacanego kredytu bankowego.

Właściciele spółki - B. Kulawik i P. Kierat - są  jednocześnie pracownikami na stanowiskach techników  - protetyków. Do nich należy więc wykonywanie zamówionych zębów i protez. W związku z rozwojem firmy, właściciele zamierzają zatrudnić dwóch nowych techników - protetyków.

W biznes planie dotyczącym przedsięwzięcia zakupu rozpatrywanego pieca do porcelany zostało wykazane, że mimo zaciągniętego kredytu na sfinalizowanie tej transakcji, jest ono opłacalne i przyczyni się do rozwoju firmy, powiększenia grona klientów, a tym samym do wzrostu obrotów i zysku z działalności.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZAŁOŻENIA

 

 

 

MISJA

 

Misją  Laboratorium Techniki Dentystycznej jest wykonywanie wysokiej jakości usług techniki dentystycznej przynoszących zadowolenie przyszłych użytkowników i możliwość cieszenia się pięknym i pełnym uśmiechem, oferując składającym zamówienia stomatologom szybki serwis za konkurencyjną cenę, a pracownikom zapewniający satysfakcję z wykonywanej pracy i otrzymywanych za tę pracę zarobków.

 

 

 

CELE

 

-do lipca  1997 roku zwiększenie asortymentu wykonywanych usług o zęby porcelanowe

-zatrudnienie dwóch dodatkowych techników dentystycznych do końca 1997 roku

-pozyskanie do końca roku 1998 dwudziestu nowych klientów z rejonu Gliwic i okolic

-zwiększenie do 30.06.1999 roku łącznego zysku firmy o 250%

 

 

 

STRATEGIA

 

-strategia konkurencyjna polegająca na zwiększaniu udziału w rynku, powiększaniu zasobów    finansowych i handlowych, ulepszaniu linii produktów, zwiększaniu produktywności oraz w     miarę możliwości-redukcji kosztów.

-strategia specjalizacji pod względem produktu uwzględniając kryterium geograficzne w sensie

specjalizacji lokalnej-na terenie Gliwic i okolicy

-niwelowanie słabości takich jak brak środków finansowych na inwestycje w sprzęt , słaby        poziom reklamy, nikła znajomość  pośród potencjalnych klientów

-wzmacnianie silnych stron  m.in. wysoka jakość, niewygórowane ceny, szeroka gama               produktów - wykorzystywanie występujących w otoczeniu szans (powstawanie nowych           gabinetów stomatologicznych-nowi klienci, wzrost zamożności  społeczeństwa, wzrost            znaczenia pełnego uzębienia wśród ludzi, starzenie się  społeczeństwa   a co za tym idzie-         wzrost liczby ludzi potrzebujących sztucznego uzębienia)

-niwelowanie potencjalnych zagrożeń w otoczeniu (możliwość pojawienia się nowych               konkurentów, trudność zmiany dostawców oraz trudności w zdobyciu odbiorców)

-firma powinna skupić się na realizacji następujących działań:

  pozyskanie środków finansowych na zakup nowych urządzeń poprzez zaciągnięcie kredytu      bankowego

  obserwacja i penetracja nowych rynków materiałowych

  obserwacja nowości technicznych, technologicznych i protetycznych

  intensywna reklama skierowana do dentystów z Gliwic i okolic podkreślająca wysoką jakość

  usług za niewygórowaną cenę  możliwość upustów, własny dowóz

oraz starać się umacniać pozycję konkurencyjną poprzez obniżanie kosztów, utrzymywanie konkurencyjnych cen, wysokiej jakości i stałe wprowadzanie udoskonalanych produktów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PODSTAWOWE INFORMACJE O FIRMIE:

 

 

INFORMACJE OGÓLNE

 

NAZWA: Laboratorium Techniki Dentystycznej S.C. Beata Kulawik i Piotr Kierat

ADRES: 44-100 Gliwice

            ul. Chorzowska 44b

            tel. 31 64 41 (48), wewn. 227

FORMA PRAWNA: spółka cywilna

BRANŻA: służba zdrowia

 

 

HISTORIA FIRMY

 

Spółka powstała w obecnej formie prawnej 01.02.1997r. z zamiarem funkcjonowania jako firma świadcząca usługi w zakresie wykonawstwa laboratoryjnego protez zębowych i naprawy urządzeń protetyczno-stomatologicznych.

Powstała jako czwarte tego typu większe laboratorium w Gliwicach w wyniku odejścia części zespołu protetycznego z innej pracowni. Kontynuuje ona poprzednio wykonywane usługi w oparciu o nowoczesną technologią oraz przy użyciu materiałów renomowanych firm. Współpracuje ze stałymi odbiorcami (gabinetami stomatologicznymi z Gliwic i okolic), ale jako firma istniejąca na danym rynku od niedawna jej głównym celem jest pozyskanie nowych klientów  i zapewnienie im pełnej satysfakcji ze świadczonych usług.

 

 

 

PROFIL DZIAŁALNOŚCI

 

Rodzaj działalności: wykonawstwo laboratoryjne ruchomych i stałych protez zębowych oraz                                    ich ewentualne naprawy

 

 

DANE SYNTETYCZNE

 

KAPITAŁ:  16000zł + samochód Opel omega: 17000zł

ZATRUDNIENIE:  4 osoby: 2 - właściciele-technicy

                                              1 - księgowa

                                              1 - kierowca

OBROTY: 5000zł

ZYSK: Z powodu krótkiego okresu działalności i dużych nakładów inicjujących firma w ciągu

trzech  pierwszych miesięcy nie osiągnęła zysku. Przewidywane zyski od miesiąca maja 1997r.

 

CHARAKTERYSTYKA PRODUKTU

 

 

 

TWARDA STRONA PRODUKTU:

 

RODZAJE protez zębowych: - materiał światłoutwardzalny

                                               - protezy akrylanowe

                                               - protezy szkieletowe

                                              - korony metalowe                                                                    

CECHY FIZYCZNE: duża twardość, odporność na ścieranie, neutralne dla jamy ustnej,                                             wysoka kosmetyka, wysoka szlachetność materiału co wiąże się z                                             brakiem alergii, wysoka skuteczność w utrzymaniu protezy.

MARKA: metale firm niemieckich Degussa, Hereus

szlachetność akrylu firm włoskich, niemieckich  typu Paladent 20, Palapres, Vario

wysoka kosmetyka i duża odporność na ścieranie firm Ivoclar, Chromasit, Spectrasit

zasuwy i zatrzaski oraz korony teleskopowe firm Degussa, Verticx

JAKOŚĆ: wysoka dzięki użyciu materiałów najlepszych firm zachodnich i krajowych oraz                        wysokim kwalifikacjom i umiejętnościom pracowników.

CENA: 1 ząb z materiału światłoutwardzalnego - 75 zł

             1 proteza akrylanowa  - 110 zł

             1 proteza szkeletowa - 320 zł

             1 korona metalowa - 65 zł

OPAKOWANIE: firmowe woreczki oraz opakowanie w kształcie żuchwy i szczęki.

 

 

 

MIĘKKA STRONA PRODUKTU:

 

WARUNKI MONTAŻU: urządzenia typu piaskarka, obcinarka, wibrator, mikrosilnik,                                                      odlewnia, urządzenie do polimeryzacji wykonywane w zakresie                                                technika dentystycznego

PŁATNOŚĆ: głównie gotówkowo natychmiastowo, z możliwością płatności do 15 dni lub                            przelewem na konto również do 15 dni

GWARANCJA: w przypadku ubytku w punkcie zęba wykonanego z materiału                                                   światłoutwardzalnego  darmowa naprawa, w pozostałych protezach 0,5 lub 1                           roczna gwarancja na naprawy usterek wynikłych z przyczyn technicznych.

WARUNKI DOSTAWY: do klienta własnym transportem.

 

 

 

 

 

 

NOWY PRODUKT

 

Ząb porcelanowy - ząb ceramik

CHARAKTERYSTYKA I NOWOŚĆ PRODUKTU: wyższa kosmetyka, niezniszczalny, twardszy, lepiej przyswajalny dla środowiska jamy ustnej, wykonany w oparciu o nowocześniejszą technologię.

KLIENCI: stali odbiorcy oraz gabinety stomatologiczne współpracujące z pracowniami protetycznymi nie posiadającymi tego produktu, oferującymi wyższe ceny, gorszą jakość, dłuższy czas wykonania lub też  brak transportu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin