Potrzebne narzędzia:1. Srubokręt krzyżakowy ( jeden dosyć długi i jeden bardzo krótki) 2. Płaski śrubokręt3. klucz nasadkowy (10 bądź 11)4. Latarka5. Pół godziny czasu i trochę cierpliwości__________________________________________________ _________1.Docisnąć wg kierunku strzałek boki schowka by móc zajrzeć za niego (schowek wcześniej opróżnić bo wszystko poleci na dywaniki)2.Pociągnąć zaznaczony element na dole gałki lewarka zmiany biegów w dół a następnie odkręcić gałkę (w lewo)3. Złapać mocno palcami przez mieszek za dolną część konsoli (wg wskazań strzałek) i z wyczuciem pociągnąć aby wyskoczyła TYLKOz zaczepów dolnych. (można ewentualnie próbować wypchać ją od strony schowka). Krzyżykami zaznaczyłem miejsca gdzie trzymają górne zaczepy z czuciem je wypychamy bo trzymają mocno!4.zdjąć całość delikatnie podważając najlepiej płaskim śrubokrętem. UWAGA - najlepiej podłożyć sobie pod śrubokręt jakąś szmatkę aby nie uszkodzić tworzywa ponieważ zostają późńiej bardzo brzydkie wgniecenia5.Odłączyć kości z kablami ze świateł awaryjnych i zapalniczki.1-szy element za namicdn...
Demontaż konsoli centralnej w celu wyjęcia radia, VII generacja6.Wewnątrz znajdują się 2 śrubki, które trzymają całą konsolę środkową od wewnątrz. Trzeba je odkręcić uważając aby nie spadły nam do środka ponieważ później jest problem z ich wydostaniem7.Lewą śrubkę odkręcamy bardzo krótkim śrubokrętem krzyżakowym lub ewentualnie kluczem nasadkowym ( chyba 108.Prawą śrubkę odkręcamy krzyżakiem od strony schowka9.Następną bardzo istotną sprawą jest odczepienie cięgna z regulacji kierunku nawiewu (zaczep od strony schowka)10.Aby dostać się do drugiego cięgna 'z regulacji temperatury' należy zdjąć 2 elementy zaślepiające pod kierownicą:* Przekręcić zaczep a z lewej strony (nie widać na zdj.) mamy klips, który wystarczy podważyć śrubokrętem -pilnować by nic nie spadło bo bedzie problem ze znalezieniem !
Demontaż konsoli centralnej w celu wyjęcia radia, VII generacja11. Cięgno z regulacji temperatury nawiewu znajduje się w bardzo trudno dostępnym miejscu i aby je odczepić konieczne jest położenie się pod kierownicą. Niestety trzeba się nastawić na to, że pokaleczymy sobie trochę ręce ponieważ są tam bardzo ostre krawędzie12. Gdy cięgna i śrubki mamy już załatwione czas na zdjęcie konsoli. Teraz możecie polegać już tylko na sobie aby nic nie uszkodzić. Całość niestety trzeba dosłownie wyrwać na siłę ale uważać aby nie wyrwać przewodów z tyłu.13. Widok konsoli z góry: Odłączyć kość nr 1 z włącznika ogrzewania szyby, klimatyzacji i zamknięcia obiegu powietrza (nie widoczną na zdjęciu) 2. Kość (chyba z poświetlenia pokręteł) 3. Kość z regulacji prędkości nawiewu.14. Gdy już mamy odłączone wszystkie przewody z górnej częsci konsoli powoli ją wyciągamy. Należy uważać na cięgna, które idą od konsoli aby ich nie uszkodzić na ostrych krawędziach pod deską rozdzielczą.15. Na koniec pozostaje nam tylko odłączenie kości od radia oraz antenę
Samol