Luty 2009
Ośrodki zainteresowań
1. Poznajemy swój kraj Polskę.
2. Zabawy i sporty zimowe.
3. Pomagamy zwierzętom przetrwać zimę / Nasz Karnawał.
4. Przedszkolaki kochają zwierzaki.
Poznajemy swój kraj Polskę.
Zintegrowane zajęcia
edukacyjne
Przewidywane osiągnięcia
Działalność dowolna
Wspomaganie rozwoju
1. „Podróż po mapie” – zapoznanie dz. z mapą Polski na podst utworu . Grabowskiegi i M. Nejmana, wzbogacenie słownika dz. o nowe wyrazy mapa, państwo, stolica
2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przeprowadzony metodą zadaniową z El. W. Sherborne
3. „Co wiemy o Polsce”- zabawa słowna
4. Rytmika utrwalenie zabaw rytmicznych zapoznanie z piosenką „Polka warszawska”
5. Na podst. legendy W. Wasilewskiej „Orle gniazdo”- zapoznanie z flagę Polski i godłem
6. „Nasze godło” kolorowanie godła przy użyciu odpowiednich kolorów.
7. „Polska to nasz dom” – rozmowa z dz. połączona z nauką wiersza I. Salach „Dom’
8. „Nasza muzyka”- słuchanie muzyki
z różnych regionów Polski, prezentacja strojów ludowych.
9. Wycieczka po swojej miejscowości - oglądanie starej i nowej zabudowy, przyglądanie się ludziom i pojazdom, przypomnienie zasad zachowania się w miejscu publicznym
- dz. zna mapę Polski, wypowiada się całym zdaniem na podany temat, zna charakterystyczne cechy każdego krajobrazu
- dz. potrafi reagować na polecenia słowne, współdziałać z partnerem
- dz. potrafi podać kilka wiadomości na temat Polski, Polaków
- wyrażają inwencję w toku zabaw muzyczno – rytmicznych, znają słowa i melodię piosenki
- dz. wiedzą jak wygląda flaga i godło Polski, potrafią opowiedzieć własnymi słowami treść legendy
- dz. koloruje Godło Polski
- dz. rozpoznają różne miejsca swojego miasta na pocztówkach, potrafią opowiedzieć o nich oraz powtórzyć treść pierwszej zwrotki wiersza razem z nauczycielem
-dz. uważnie słuchają muzyki;
- dz. kulturalne zachowanie się podczas całego spaceru.
§ Kolorowanie obrazka wg podanego wzoru;
§ Zabawy dowolne w kącikach;
§ Oglądanie pocztówek z różnymi krajobrazami Polski – selekcjonowanie krajobrazów: góry, morze, region śląski Tychy;
§ Ćwiczenia percepcji wzrokowej „Dwa obrazki” – rebusy graficzno – literowe;
§ Zabawa dydaktyczna „Czego brakuje”;
§ Dowolna działalność plastyczna
§ Rozwijanie umiejętności określania kierunków w przestrzeni;
§ Układanie wyrazów z rozsypani literowej;
§ Dokończ szlaczek – ćwiczenia płynności ruchów – dz. zachowują kierunek od lewej do prawej;
§ Wykonanie papierowej flagi Polski;
§ Rozwiązywanie zagadek słownych;
§ Zabawy w ogrodzie przedszkolnym na śniegu;
§ Indywidualne rozmowy z dziećmi nt swojej miejscowości
Zabawy ruchowe
„Kot jest kota nie ma” – z el czworakowania
„Znajdź swoją parę” – orient – porządkowa
„ Wyścig na jednej nodze” – z el podskoku
„ Kto trafi do obręczy” – z el celowania
„ Zanieś śniadanie „ – z el równowagi
„ Rzuć złap” – z el rzutu
„ Sałatka owocowa” – zabawa integracyjna
Zestaw ćwiczeń porannych
Dokonywanie analizy i syntezy głoskowej wyrazów
Zabawy i sporty zimowe
1. Słuchanie utworu H. Ożogowskiej „Kto to” – układanie historyjki obrazkowej „Jak Tomek zabrał bałwankowi kapelusz”
2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych przeprowadzony metodą wyścigu drużyn
3. Zimowe ubranko - wprowadzenie litery P,p na podstawie wiersza M. Walczak pt. „Palto”
4. . Osłuchanie i nauka piosenki pt „Zimowe zabawy” – wyjaśnienie niezrozumiałych zwrotów i wyrażeń
5.„Sporty zimowe” – zapoznanie dzieci z zimowymi sportami -. Układanie krótkich wypowiedzi. Formowanie dłuższych wypowiedzi.
6. „Zimowe zabawy i sporty” – malowanie farbami plakatowymi w zespołach na arkuszach szarego papieru
7. Zimowe zabawy z bałwankiem – część wspólna zbiorów
8.. „Pingwinkowe kręgle”- wykonanie kręgli z puszek po napojach i papieru
9. „Nela i narty”- historyjka obrazkowa. Wprowadzenie litery N, n .
Zapoznanie dzieci z wyglądem litery
N, n drukowanej i pisanej małej i wielkiej.
10. Zimowe zabawy- zabawy przy piosence z instrumentami. Próby wygrywania rytmu piosenki.
Rozwijanie muzykalności dzieci.
- dz. potrafi własnymi słowami opisać wygląd bałwanka, rozumie i potrafi ułożyć historyjkę w odpowiedniej kolejności, używa określeń czasu najpierw, potem na końcu
- dz. przestrzega reguł bezpiecznego współzawodnictwa
- dz. zna i odróżnia od innych literę „p”, układa wyrazy z sylab i liter, czyta ze zrozumieniem prosty tekst, łączy treść obrazków z wyrazami
- dz. zna słowa i melodię piosenki, odgrywa scenki dramowe
- dz. własnymi słowami wypowiada się na dany temat
- dz. potrafi wykonać pracę plastyczną w zespole, decyduje wspólnie o wyborze tematyki
- dz. rozumie pojęcie część wspólna zbiorów, liczy w zakresie 6
- dz. wg. słownej lub obrazkowej instrukcji wykonuje samodzielnie kręgle, potrafi współdziałać w sytuacjach zabawowych.
- dz. własnymi słowami opowiada treść historyjki obrazkowej, wymyśla jej zakończenie i nowy tytuł, wie jak wygląda litera „n,N”, czyta tekst do ilustracji
- dz. bawi się przy piosence, wyklaskuje, wytupuje rytmicznie fragmenty utworu
§ Wycinanie sylab z wkładki – przygotowanie do zajęcia;
§ Bałwanki – orgiami na bazie koła i kwadratu;
§ Zabawy manipulacyjno – konstrukcyjne;
§ Pisanie po śladzie liter;
§ Zabawy tematyczne w kącikach;
§ Czytanie tekstu z poznanymi literami;
§ Rozwiązywanie zagadek słowno – obrazkowych;
§ Układanie w całość pociętego obrazka;
§ Układanie zadań tekstowych na dodawanie i odejmowanie;
§ Zabawa „Co się zmieniło” – spostrzeganie różnic;
§ Gry i zabawy stolikowe – układanie puzzli, domina, loteryjek, doskonalenie umiejętności współdziałania z kolegą;
§ Rozwiązywanie rebusów – rozwijanie umiejętności czytania;
ZABAWY RUCHOWE
- „śniegowe kule”
- „Figurki” bieżna
- „Jedziemy na nartach”
- „Po śladach” – naśladowcza
- „Zanieś śniadanie” – z el równowagi
Nabywanie umiejętności układania wyrazów
z sylab
jot_em18