Manuale z Op-Com i nie tylko.doc

(256 KB) Pobierz

Porady pobrane zostały z forum Zafira Klub Polska.

 

Spis porad:

1. Aktywacja BC przy wyświetlaczu BID – Op-Com.

2. ZB – Aktywacja komfortowego domykania szyb.

3. ZB – Korekta spalania.

4. ZB - Kasowanie Inspekcji.

5. ZB - Ustawianie świateł dziennych.

6. ZB - diagnostyka wtryskiwaczy w cdti.

7. ZB - aktywacja komunikatów o usterkach (spalone żarówki, braki płynów, itp.).

8. ZB - sprawdzenie pozostałego przebiegu km do wymiany oleju (INSP).

9. Czy Op-comem można zainicjować wypalanie DPF, jeśli tak to jak?

10. ZB - Wyłączanie brzęczka niezapiętych pasów.

11. Aktywacja zamykania zamków przy zadanej prędkości.

12. Sprawdzenie nasycenia filtra DPF.

13. ZB - Aktywacja BC przy wyświetlaczu GID

14. Aktywacja komunikatów o usterkach.

15. Zmiana rozmiaru kół.

 

 

1. Aktywacja BC przy wyświetlaczu BID - OP-COM

OP COM wersja 08/2010

- Uruchamiamy op com

- diagnostyka

- wybieramy rok auta

- wybieramy model auta

- informacje-rozrywka

- DIS info display TID BID GID CID

- wybieramy aktualny ID systemu

- programowanie

- zaprogramować indeks kodów

- z listy wybieramy 00803 klikamy start programming i już gotowe

Tym sposobem uaktywnimy sobie wszystkie dane na temat spalania: chwilowe zużycie, zużycie na 100km itp. Tylko takie dane ze względu na ograniczone możliwości wyświetlacza. Podejrzewam, że gdyby wymienić wyświetlacz z BID na GID lub CID byłby pełen BC, ale nie mam tego jak sprawdzić.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………....

2. ZB - Aktywacja komfortowego domykania szyb

OP-COM może być wersja 090820

- uruchamiamy op com

- włączamy zapłon

- diagnostyka

- wybieramy rok auta

- wybieramy model auta

- nadwozie

- REC (tylny zespół elektroniczny) test elementów wykonawczych, klikamy „następny” w drugim oknie pojawi się:

„test komfortowego zamykania” klikamy „aktywuj” by sprawdzić czy szyby otworzą się.

Jeśli tak to klikamy „zatrzymaj” by szyby domknęły się. Wtedy mamy jasność czy możemy przejść dalej do konkretnego zaprogramowania, klikamy 2x powrót i przechodzimy do:

- Programowanie

- konfiguracja wariantów programu (poprosi o SECURITY CODE) musimy oczywiście go podać by przejść dalej, klikamy w "następny" i w drugim oknie (5-8) jest: „komfortowe zamykanie okien” zmieniamy na „występuje”.

Klikamy programuj zapyta „Czy na pewno chcesz zmienić kodowanie” klikamy TAK.

Jeśli proces przebiegnie poprawnie pojawi się okienko:

„Sterownik został pomyślnie skonfigurowany. Programowanie zakończone sukcesem”

- Cieszymy się z tego co zrobiliśmy.........

 

Opis powstał dzięki koledze dneo on to znalazł w op-com ja tylko opisałem.....

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

3. ZB - Korekta spalania

 

1. Odpalamy op-coma

2. Wchodzimy w zakładkę ‘silnik’

3. Wchodzimy w ‘programowanie’

4. Na pierwszej stronie ‘programowania’ programujemy przy okazji rozmiar naszych kół, wchodząc     w ‘zaprogramuj obwód opony’

5. Na drugiej stronie w chodzimy w korektę spalania

6. Po otwarciu tam się pokazuje wartość 0,0 wyrażona w procentach, choć znak % sie nie pokazuje. Maxymalną wartość jaką można wpisac to -/+ 12,7%. Znak '-' można wpisać i się pokazuje, np -10,0 ....to oznacza że komputer będzie obniżał spalanie o 10% (teoretycznie ha ha ). Jeżeli komputer nam zaniża, wpisujemy wartość dodatnią np. +12,7. Znak '+' można wpisać ale on znika.

Ja kiedy wpisałem maksymalną wartość dodatnią, tzn. +12,7%, komputer zaczął zawyżać o 0.5 litra. Teraz mam wpisane 12,4% i chyba jest ok., choć jeszcze chyba delikatnie zaniża (o jakieś 0,2), także trochę to jest loteria i, według mnie, ma się ta korekta nijak do faktycznej korekty procentowej. Po prostu trzeba próbować zmieniając ustawienia wiele razy. Ja walczę już 4-ty miesiąc.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

4. ZB - Kasowanie Inspekcji

 

1. uruchamiamy op-com

2. wchodzimy w ‘nadwozie’

3. wchodzimy w IPC (sterownik zestawów wskaźników)

4. wchodzimy w ‘programowanie’

5. ponownie wchodzimy w ‘programowanie’

6. wchodzimy w ‘kasowanie inspekcji’

7. naciskamy pedał hamulca i klikamy ‘tak’

 

Kasowanie inspekcji w autach po 2005r.:

1. wyłącz zapłon

2. naciśnij i trzymaj przycisk w prawym dolnym rogu licznika (prawdopodobnie od kasowania przebiegu dziennego) – przytrzymaj chwilę

3. trzymając nadal ten przycisk, wciśnij i trzymaj pedał hamulca

4. włącz zapłon

5. na liczniku pojawi się napis INSP

6. trzymając wciśnięty przycisk i pedał hamulca należy jeszcze odczekać ok. 10 sek. – wyzeruje się przebieg licznika dziennego

7. można puścić przycisk i pedał hamulca

8. wyłączamy zapłon

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

5. ZB - Ustawianie świateł dziennych

 

1. Wchodzimy w ‘nadwozie’

2. Wchodzimy w ‘UEC (centralny zespół elektroniczny)’

3. Wchodzimy w ‘programowanie’

4. Wchodzimy w ‘konfiguracje wariantu programu’

5. Podajemy ‘security code’

6. Wchodzimy w światła dzienne i ustawiamy jeden z 5 wariantów

7. Dodatkowo możemy programować światła wchodząc w ‘REC’. Tutaj dodatkowe możliwości ustawień, zwłaszcza świateł tylnych . Też wchodzimy w programowanie a potem konfiguracja wariantów programu.

Najbardziej polecany jest wariant 5. Światła się zapalają dopiero po zapaleniu silnika. W pozycji postojówek można je wyłączyć. Świecą się tylko światła z przodu. Nie świeci się konsola radia i lampy z tyłu oraz rejestracja, czyli typowa wersja dzienna, tak jak to jest w nowych autach. Poza tym wyświetlacz nie jest przyciemniony jak to jest normalnie po zapaleniu świateł. Jeśli przekręcimy na pozycje świateł mijania (czyli w nocy) wszystko się zapala normalnie, czyli razem z deską, rejestracją    i tylnymi lampami. Jeżeli np. w porze zimowej chcemy żeby się świeciły też lampy z tyłu, musimy właśnie wejść w REC i tam też ustawić wariant 5.

Dokładne zestawienie, tzn co się świeci, kiedy i przy którym wariancie przygotował kolega MarcysM. Szare kolumny to REC, reszta to UEC

 

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

6. ZB - diagnostyka wtryskiwaczy w cdti

 

1. Wchodzimy w silnik i wybieramy odpowiedni silnik

2. Wchodzimy w 'funkcje specjalne' i mamy parametry poszczególnych wtrysków, oczywiście na zapalonym silniku. Parametry cały czas oscylują w okolicy 0.0, który to wynik jest idealny, czytaj: nieosiągalny. Generalnie norma jest do +/- 2.0. Wynik powyżej +/-2.0 sygnalizuję powolne siadanie poszczególnego wtryskiwacza.

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

 

7. ZB - aktywacja komunikatów o usterkach (spalone żarówki, braki płynów, itp.)

 

1.Diagnostyka/Rok/Model

2.Nadwozie

3.UEC Centralny zespół elektroniczny

4.Programowanie

5.Konfiguracja wariantów programu

6.Podajemy security code

7.W pozycji 9-tej z 16-tu "Usterka kontrolki" ustawiamy na WYSTĘPUJE

8.Programuj

9.Potwierdzamy OK

10.Po komunikacie o dokonaniu zmiany wychodzimy.

 

Uwaga!

Jeżeli info o usterkach nadal się nie pokazuje należy również wejść w DIS (rocznik/model/informacje rozrywka/DIS) i tam też jest "USTERKA KONTROLKI" i też musi być ‘WYSTĘPUJE.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

8. ZB - sprawdzenie pozostałego przebiegu km do wymiany oleju (INSP)

 

- Kluczyk ze stacyjki wyciagnięty => licznik kilometrów i przebiegu "zgaszony".

- Nacisnąć przycisk kasowania przebiegów dziennych, tak aby podświetlił się licznik kilometrów            i przebiegu.

- Zwolnić przycisk => licznik kilometrów i przebiegu "pali się"

- Nacisnąć ponownie przycisk kasowania i trzymać (około 2-3 sek.), aż wyświetli się: INSP i przebieg do przeglądu.

U mnie w 1.9 CDTI ten przebieg zależny jest od stylu jazdy i maleje o wiele szybciej podczas jazdy miejskiej. Przypuszczam, że sama jazda miejska to przegląd po max. 15.000 km. Warunki idealne 30.000km

Wskazania przebiegu do wymiany oleju (INSP) maleją szybciej przy przerwanych wypalaniach DPF-a.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

9. Czy Op-comem można zainicjować wypalanie DPF, jeśli tak to jak?

Jeśli dobrze pamiętam to:

1. Wchodzimy w zakładkę 'silnik',

2. Wybieramy odpowiedni silnik, przy wyborze z19dt nie ma żadnych problemów, natomiast przy wyborze z19dth zauważyłem, że z reguły rozwija dalsze menu i trzeba wybrać kolejne parametry, jakieś dziwne kody, trzeba wtedy metodą prób i błędów wybrać właściwy wariant, bo ja osobiście nie wiem o co chodzi, a nie mam tego silnika co by potrenować.

3. Wchodzimy w 'programowanie' i przechodzimy do drugiej strony, tam jest wymuszone wypalanie dpf. Tam też zresztą jest 'korekta zużycia paliwa'

Pragnę przypomnieć jednak, że wymuszone wypalanie jest szkodliwe dla silnika i jest to ostateczność przy braku możliwości przeprowadzenia normalnego cyklu wypalania, tzn. na trasie.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

10. ZB - Wyłączanie brzęczka niezapiętych pasów

 

1. Wchodzimy w 'Nadwozie'

2. Wchodzimy w 'SDM Poduszka Powietrzna'

3. Wchodzimy w 'Programowanie'

4. Wchodzimy w 'Zaprogramować ECU'

5. Tam mamy kilka pozycji, na dole jest ' Stan sygnału o niezapiętych pasach bezp.' Zmieniamy 'on' na 'off'

6. Na dole klikamy na 'Wykonaj kodowanie SBR'

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

11. Aktywacja zamykania zamków przy zadanej prędkości:

Ja też znalazłem chwilę, aby spisać poszczególne kroki przy kilku operacjach.

Brzęczek pasów, widzę że się pojawił, o światłach też było pisane, więc na obecną chwilę pozostało mi programowanie zamków:

Po podpięciu OP-COMa wybieramy oczywiście Rok, Model i

1. Nadwozie

2. REC (tylny zespół elektroniczny)

3. Programowanie

4. Konfiguracja wariantów programu

5. Wprowadzamy KOD (Car Pass)

6. Na 2 stronie w pozycji 8 (blokow. drzwi zależn. od prędk.) wybieramy Występuje

7. Naciskamy Programuj, potem TAK, w oknie potwierdzającym pozytywne programowanie OK

8. Wracamy do okna wyboru modułów i wybieramy:

10. UEC (centralny zespół elektroniczny)

11. Programowanie

12. Konfigurowanie wariantów programów

13. Wprowadzamy KOD (Car Pass)

14. Pozycje 1 (Przekaźnik odryglowywania podczas wypadku) ustawiamy na Występuje

15. Naciskamy Programuj, potem TAK, w oknie potwierdzającym pozytywne programowanie OK

16. Odłączamy OP-COMa

17. Uruchamiamy silnik

18. Wciskamy przycisk ryglowania drzwi (zamki się blokują) i trzymamy tak długo aż zamki same się otworzą (3-4 sec).

Teraz po osiągnięciu 15 km/h zamki zamkną się automatycznie, a my możemy spokojnie zostawiać wartościowe rzeczy na kanapie lub w bagażniku bez obaw, że ktoś nam je skubnie na światłach lub    w korku.

Zamki otwierają się po:

- wyjęciu kluczyka ze stacyjki

- pociągnięciu za wewnętrzną klamkę

- naciśnięciu guzika ryglowania drzwi.

- podczas wypadku

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

12. Sprawdzenie nasycenia filtra DPF:

 

1. wybieramy samochód

2. Wchodzimy w silnik

3. Wybieramy bloki pomiarowe

4. Dodatkowa lista danych 1 (druga od góry- ma 79 pozycji)

5. pomiędzy pozycjami 70 a 75 (w zależności od silnika, sterownika) jest to czego potrzebujemy:

a. nasycenie filtra DPF (w %)

b. dystans przejechany od ostatniego wypalania (w km)

c. regeneracja filtra DPF (w %)

d. różnice ciśnień DPF

Możemy również sprawdzić różnice ciśnień. Powinny wynosić:

- różnica ciśnień – filtr cząsteczek paliwa diesel – od -3 do 2 kPa

- różnica ciśnień – filtr cząsteczek paliwa diesel – od 0.37 do 0.51

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

 

 

 

13. Aktywacja BC przy wyświetlaczu GID - Zafira B - procedura podana przez kolegę MarcysM

 

Po kolei klikamy:

1. Diagnostyka

2. Rocznik (wybieramy z listy rozwijanej)

3. Model (wybieramy z listy rozwijanej ZAFIRA B)

4. Informacja/rozrywka

5. DIS (info display TID BID GID CID) i czekamy na odczyt;

następnie z lewej strony klikamy przycisk "Programowanie" - otworzy się nowe okno.

Tutaj klikamy "Konfiguracja wariantów programu" i na stronie 5-8 Komputer pokładowy zmieniamy na "występuje" (czy coś w tym stylu).

Następnie zatwierdzamy i po lekkim resecie wyświetlacza GID powinna pojawić się 3 zakładka              z ikonką autka.

BC w moim przypadku (ZB 1,9 CDTI) aktywowałem na stronie "Zaprogramować index kodów" wybierając trochę "na czuja" kod 5 wersja 3 (w niektórych autach jest to całkiem inny kod!!!)                 z opisem rozszerzonym:

00503_ice

DIS GID

Standard LED

Ice warning Active

Code Index 005

Code Version 003 – programming

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

14. Aktywacja komunikatów o usterkach:

 

1. Diagnostyka / Rok / Model

2. Nadwozie

3. UEC – Centralny Zespół Elektroniczny

4. Programowanie

5. Konfiguracja wariantów programu

6. Podajemy SECURITY CODE

7. W pozycji 9-tej (z 16-tu) – „Usterka kontrolki” – ustawiamy na WYSTĘPUJE

8. Programuj

9. Potwierdzamy OK.

10. Po komunikacie o dokonaniu zmiany wychodzimy.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….......

 

15. Zmiana rozmiaru kół:

 

- diagnostyka / rok / model

- silnik / oznaczenie silnika

- programowanie

- zaprogramuj obwód opony

(wybieramy jedną z grup opon):

 

Grupa 1: (obwód koła 194 cm)

185/65/15

215/45/17

 

Grupa 2: (obwód koła 197 cm)

195/65/15

195/60/16

205/55/16

205/50/17

225/45/17

225/40/18

 

Grupa 3: (obwód koła 192 cm)

190/60/15

 

Grupa 4: (obwód koła 201 cm)

235/35/19

Zgłoś jeśli naruszono regulamin