III. Wiem z czego powstają....doc

(46 KB) Pobierz
III

III. Wiem, z czego otrzymujemy niektóre produkty

 

Cele ogólne:              Zapoznanie się z historią powstawania niektórych produktów (cukier, pieczywo, papier) na podstawie utworów literackich, historyjek obrazkowych, pokazów filmowych. Udział w wytwarzaniu dowolnych produktów, np. wypiekanie ciasta.

 

Lp.

Zadania edukacyjne

Cele operacyjne

Zakres edukacji

Uwagi

1.

Słuchanie wiersza J. Korczakowskiej „Dokąd jadą wozy?” – oglądanie zboża, mąki, ilustracji rosnącego zboża. Rozmowa n/t procesu powstawania chleba.

- słucha uważnie wiersza,

- poznaje sposób powstawania pieczywa

Myślę, mówię, czytam…

 

2.

Lepienie z masy solnej pieczywa dla lalek:

·         zapoznanie się ze sposobem pracy,

·         lepienie bułek, rogalików wg pomysłu dzieci

- ćwiczy drobne ruchy rąk,

- rozwija swoją wyobraźnię

Ja i sztuka - plastyka

 

3.

„Kolorowy baranek” – tworzenie kompozycji z kawałków wełny:

·         umiejętne posługiwanie się nożyczkami,

·         rozwijanie ekspresji plastycznej

- potrafi posługiwać się nożyczkami,

-samodzielnie tworzy własną kompozycje

Ja i sztuka - plastyka

 

4.

Oglądanie ilustracji – „Jak powstaje cukier?” :

·         badanie właściwości cukru,

·         wielozmysłowe poznanie cukru (poprzez dotyk, węch, smak)

- poznaje proces powstawania cukru,

- zna właściwości cukru,

- potrafi określić smak, kolor cukru.

Myślę, mówię, czytam…

 

5.

Cukierkowe rachunki:

·         segregowanie cukierków wg koloru papierków,

·         liczenie cukierków w koszyczkach, uzupełnianie o sześciu.

- segreguje elementy wg jednej cechy – koloru,

- potrafi przeliczać w zakresie 6,

- uzupełnia zbiór do

Moje pierwsze doświadczenia z matematyką

 

6.

Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych (zbiór własny) – doskonalenie zwinności, umiejętności pokonywania przeszkód.

- potrafi współdziałać z partnerem,

- samodzielnie pokonuje porzeszkody

 

 

7.

Nauka piosenki „Gdzieżeś ty bywał…” :

·         zapoznanie się z melodią i tekstem piosenki,

·         wyjaśnienie niezrozumiałych słów,

·         zabawa ruchowa do piosenki

- słucha uważnie prezentowanej piosenki,

- powtarza słowa refrenu,

- bierze udział w zabawie,

 

Ja i sztuka - muzyka

 

8.

Wyklejane bułeczki – wykonanie mozaiki z kawałków suchych liści:

·         zapoznanie się z nową techniką,

·         prawidłowe używanie nożyczek,

·         wyklejanie konturów

- wie jak wykonać zadanie,

- prawidłowo używa nożyczek,

- starannie wykleja kontury

Ja i sztuka - plastyka

 

9.

Ćwiczenia poranne, zestaw nr VII, wg K. Wlaźnik. Zabawy ruchowe: bieżne – Samochody, Kto szybciej dookoła.

- poprawienie sprawności ruchowej dzieci,

 

Sprawność ruchowa

 

 

 

 

Literatura:              Program wychowania przedszkolnego „Moje przedszkole” –

                            Przewodnik metodyczny „Pięciolatek. Bawię się i uczę” cz. 1 – Wiesława Żaba – Żabińska, Czesław Cyrański

                            „Wychowanie fizyczne w przedszkolu” – Kazimiera Wlaźnik

                            Publikacje i pomoce dydaktyczne w postaci wierszy i ilustracji zamieszczone w Internecie.

                            „Śpiewające brzdące. Tańce ludowe”

 

2

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin