I. Dokarmiamy zwierzęta.doc

(39 KB) Pobierz
I

I.  Dokarmiamy  zwierzęta

 

Cel główny:              Przyswajanie nazw, niektórych ptaków pozostających na zimę w Polsce. Uwrażliwienie dzieci na potrzeby zwierząt, zainteresowanie przyrodą.

 

 

Lp.

Zadania  edukacyjne

Cele operacyjne

Zakres edukacji

Uwagi

1.

Słuchanie wiersza H. Ożogowskiej „Wróbelek” – ćwiczenia mowy, naśladowanie odgłosów ptaków, rozmowa n/t treści wiersza, zachęcenie do dokarmiania ptaków.

 

-słucha uważnie czytanego wiersza,

- rozumie potrzebę dokarmiania ptaków w czasie zimy,

z zakresu mowy i myślenia,

przyrodnicza

 

2.

Zabawy przy piosence „Gawron” – zabawy rytmiczne wg U. Nachtman – Smoczyńskiej „Echo rytmiczne”.

 

- porusza się rytmicznie przy muzyce

muzyczna

 

3.

„Zimowy obrazek” – wykonanie ilustracji za pomocą elementów wyciętych z kart ćwiczeń. Rozwijanie ekspresji twórczej dzieci, organizowanie wystawy prac.

- sprawnie posługuje się nożyczkami,

- samodzielnie projektuje obrazek i nakleja poszczególne elementy,

 

 

plastyczna

 

4.

Zabawy ruchowe kształtujące prawidłową postawę ciała, np. „Zmarznięty ptaszek – wesoły ptaszek”.

 

- bierze udział w zabawach,

- poprawnie wykonuje polecenia nauczyciela,

ruchowa, zdrowotna

 

5.

Układanie sylwety karmnika z przygotowanych papierowych elementów. Przeliczanie ptaków w karmniku, uzupełnianie ich liczby do sześciu.

 

- potrafi ułożyć sylwetę karmnika,

- liczy do sześciu, uzupełnia zbiory do sześciu,

matematyczna

 

6.

Ćwiczenia gimnastyczne z użyciem piłeczek, ćwiczenia celności rzutu, sprawności rąk i nóg.

 

- sprawnie posługuje się piłką,

- rzuca celnie do kosza,

ruchowa, zdrowotna

 

7.

Historyjka obrazkowa na podstawie opowiadania „O zziębniętym Elemelku, pustym brzuszku i rondelku” – określenie kolejności zdarzeń w historyjce, rozwijanie myślenia przyczynowo skutkowego.

 

- potrafi określić kolejność zdarzeń w historyjce,

- próbuje opowiedzieć fragmenty historyjki oglądając kolejne obrazki,

z zakresu mowy i myślenia

 

8.

Zabawa przyrodnicza „Poznajemy sikorkę” – poznanie zwyczajów i wyglądu sikorki, uwrażliwieni dzieci na los ptaków w zimie.

 

-wie jak wygląda sikorka,

- rozpoznaje sikorkę z pośród innych ptaków,

- zna zwyczaje sikorki,

przyrodnicza

 

9.

„Dokarmianie leśnych zwierząt” – rozmowy n/t pomocy udzielanej przez ludzi zwierzętom leśnym w czasie zimy. Oglądanie ilustracji paśników ustawianych w lesie. Swobodne wypowiedzi dzieci jak można pomagać zwierzętom z lasu?

 

- wie jak pomagać zwierzętom leśnym,

- wie jak wygląda paśnik i rozumie znaczenie tego słowa,

przyrodnicza

 

10.

Zabawa ze śpiewem „A ty ptaszku spiesz się spiesz...” – rytmizowanie nazw ptaków wg ustalonego rytmu.

 

- próbuje śpiewać refren piosenki,

- bawi się wesoło przy muzyce,

- rytmizuje podany wyraz,

muzyczna

 

11.

Zestaw ćwiczeń porannych nr XVI – wg K. Wlaźnik.

- bierze udział w zajęciach,

- wykonuje polecenia nauczyciela,

ruchowa, zdrowotna

 

 

 

Literatura:              Przewodnik metodyczny. Pięciolatek bawię się i uczę – red. W. Żaba – Żabińska

                                                Wychowanie fizyczne w przedszkolu. – K. Wlaźnik

 

 

2

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin