Plan pracy w oddziale IV – „Muminki” 04.-07.05.2010
Temat kompleksowy
Podstawa programowa
Sposoby realizacji
Umiejętności zdobywane przez dzieci
Cel obserwacji dzieci-diagnoza
Uwagi
Majowa łąka.
Obszar 3.3
Obszar 2.4
Obszar 13.3
Obszar 13.1
Obszar 13.4
Obszar 14.6, 2
Obszar 9.1
Obszar 1.1
Obszar 1.2
Obszar 8.1, 2,3
Obszar 5.4
Obszar 6.2
Obszar 7.1
Poniedziałek
03.05.10r
-potrafi dzielić wyrazy na sylaby i z sylab tworzy wyrazy,
- potrafi odtworzyć układ taneczny,
-potrafi rytmicznie rysować, maluje przy muzyce,
-potrafi składać koła, komponuje obrazek, przykleja,
- nazywa i rozpoznaje kolory,
-potrafi przeliczać w zakresie 9,
-potrafi określać położenie przedmiotu posługując się wyrazami: na, pod, obok, za, itp,
- potrafi wystukać rytm według podanego kodu,
- rozpoznaje odległość dźwięku: bliżej, dalej,
- potrafi ulepić z masy solnej motyla – forma płaska
- potrafi wykonać ćwiczenia artykulacyjne, wykonuje gimnastykę buzi i
języka,
-potrafi wykonać poprawnie ćwiczenia według pokazu i instrukcji słownej,
- potrafi bezpiecznie zachowywać się podczas jazdy autokarem i na wycieczce.
- potrafi naśladować przy pomocy instrumentów znane odgłosy np: wiatru,, klekot bociana, itp.
Umiejętność określania położenia przedmiotu (na, pod, obok, za)
Umiejętność składania kół origami wg. instrukcji
Umiejętność lepienia z masy solnej
Wtorek
04.05.10r
1. „Wesoła łąka” – zabawa z instrumentami perkusyjnymi
2.”Co można robić na łące” – ćw. w wypowiadaniu się całym zdaniem.
3.”Kwiatek w lewo, kwiatek w prawo” – kinezjologiczna zabawa dydaktyczna (w kole)
4.”Z kolorami w piłkę” – zabawa ruchowa w sali lub ogrodzie przedszkolnym.
5.”Kwiaty na łące” – praca plastyczna.
Środa
05.05.10r.
1. „Cztery motyle” – teatrzyk inscenizowany ilustracjami
2.”Ostrożny motylek” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych według pomysłu n-lki.
3.”Motyle” – praca plastyczna, lepienie z masy solnej
4.”Ile jest motyli?” – zabawa matematyczna z elementem wystukiwania.
5.”Rock and roll pięciolatka” – nauka piosenki i tańca
Czwartek
06.05.10r.
1. Warsztaty muzyczno – teatralne.
2.”Bociany i żaby” – wiersz, recytacja z elementami ćwiczeń ortofonicznych na zgłoskach: kum, kle, hyc, och, ech, kwa.
4.”Żaby i bociek” – zabawa ruchowa w parku lub sali gimnastycznej.
5.”Staw” – kinezjologiczna zabawa dydaktyczna.
Piątek
07.05.10r.
1. „Wyspa piratów” – wyjazd na wycieczką do Kościana.
- bezpieczeństwo
- przejazd autokarem
- wyspa piratów
- powrót do przedszkola.
Zatwierdzam:
Zabawa z instrumentami perkusyjnymi „ Wesoła łąka”.
Naśladowanie odgłosów łąki za pomocą instrumentów. Dzwonki- to pszczółki, grzechotki- szum wiatru, kołatki – klekot bociana ,tamburiny to np. bąki lub chrząszcze itp. Reszta dzieci która nie ma instrumentów naśladuje głosem innych mieszkańców łąki np żab, świerszczy, myszy itp.
Mamla