Majowa łąka.doc

(50 KB) Pobierz
Plan pracy w oddziale V „Czarodzieje” 04

Plan pracy w oddziale IV – „Muminki” 04.-07.05.2010

 

Temat kompleksowy

Podstawa programowa

Sposoby realizacji

Umiejętności zdobywane przez dzieci

Cel obserwacji dzieci-diagnoza

Uwagi

Majowa łąka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obszar  3.3

Obszar  2.4

Obszar  13.3

Obszar  13.1

Obszar  13.4

Obszar 14.6, 2

Obszar 9.1

Obszar  1.1

Obszar  1.2

Obszar 8.1, 2,3

Obszar 5.4

Obszar 6.2

Obszar  7.1

 

 

 

 

 

 

 

Poniedziałek

03.05.10r

 

 

-potrafi dzielić wyrazy na sylaby i z sylab tworzy wyrazy,

- potrafi odtworzyć układ taneczny,

-potrafi  rytmicznie rysować, maluje przy muzyce,

-potrafi składać koła, komponuje obrazek, przykleja,

- nazywa i rozpoznaje kolory,

-potrafi przeliczać w zakresie 9,

-potrafi określać położenie przedmiotu posługując się wyrazami: na, pod, obok, za, itp,

- potrafi wystukać rytm według podanego kodu,

- rozpoznaje odległość dźwięku: bliżej, dalej,

- potrafi ulepić z masy solnej motyla – forma płaska

- potrafi wykonać ćwiczenia artykulacyjne, wykonuje gimnastykę buzi i

języka,

-potrafi wykonać poprawnie ćwiczenia według pokazu i instrukcji słownej,

-  potrafi bezpiecznie zachowywać się podczas jazdy autokarem i na wycieczce.

- potrafi naśladować  przy pomocy instrumentów znane odgłosy np: wiatru,, klekot bociana, itp.

 

 

 

Umiejętność określania położenia przedmiotu (na, pod, obok, za)

 

Umiejętność składania kół origami wg. instrukcji

 

Umiejętność lepienia z masy solnej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wtorek

04.05.10r

1. „Wesoła łąka” – zabawa z instrumentami perkusyjnymi

2.”Co można robić na łące” – ćw. w wypowiadaniu się całym zdaniem.

3.”Kwiatek w lewo, kwiatek w prawo” – kinezjologiczna zabawa dydaktyczna (w kole)

4.”Z kolorami w piłkę” – zabawa ruchowa w sali lub ogrodzie przedszkolnym.

5.”Kwiaty na łące” – praca plastyczna.

Środa       

05.05.10r.

1. „Cztery motyle” – teatrzyk inscenizowany ilustracjami

2.”Ostrożny motylek” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych według pomysłu n-lki.

3.”Motyle” – praca plastyczna, lepienie z masy solnej

4.”Ile jest motyli?” – zabawa matematyczna z elementem wystukiwania.

5.”Rock and roll pięciolatka” – nauka piosenki i tańca

 

Czwartek

06.05.10r.

1. Warsztaty muzyczno – teatralne.

2.”Bociany i żaby” – wiersz, recytacja z elementami ćwiczeń ortofonicznych na zgłoskach: kum, kle, hyc, och, ech, kwa.

4.”Żaby i bociek” – zabawa ruchowa w parku lub sali gimnastycznej.

5.”Staw” – kinezjologiczna zabawa dydaktyczna.

Piątek 

07.05.10r.

1. „Wyspa piratów” – wyjazd na wycieczką do Kościana.

- bezpieczeństwo

- przejazd autokarem

- wyspa piratów

- powrót do przedszkola.

 

 

 

Zatwierdzam:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa z instrumentami perkusyjnymi „ Wesoła łąka”.

Naśladowanie odgłosów łąki za pomocą instrumentów. Dzwonki- to pszczółki, grzechotki- szum wiatru, kołatki – klekot bociana ,tamburiny to np. bąki lub chrząszcze itp. Reszta dzieci która nie ma instrumentów naśladuje głosem innych mieszkańców łąki np żab, świerszczy, myszy itp.


 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin